Dopravné závody mesta Banskej Bystrice (neskôr Dopravný podnik) začali prevádzku s menšími autobusmi Škoda 256 B z roku 1946 od ČSAD z Trnavy a Praga RN, na ktorých sa musela vykonať generálna oprava. Takisto ako na Mercedese (nafta, 1942) a Austro - Fiate (vyradený 1953). Pomohli rozbehnúť mestskú hromadnú dopravu a po zakúpení nových autobusov Škoda 706 RO v roku 1952 postupne odišli do dôchodku (od roku 1954).
Dĺžka | 6400 mm |
---|---|
Šírka | 2100 mm |
Výška | 2150 mm |
Počet dverí | 1 |
Počet miest na sedenie | 22+1 |
Motor | Škoda, benzínový šesťvalec, vodou chladený |
---|---|
Výkon motora | 58,8 kW / 3 200 rpm |
Objem motora | 3137 cm3 |
Maximálna rýchlosť | 75-80 km/h |
Prevodovka | mechanická 4-stupňová |