Úvod

Autobus Praga RN vychádza z nákladného automobilu RN. Vyrábal sa v rokoch 1933 až 1953 v pražskej automobilke Praga. Postupne sa vylepšoval motor a zväčšili sa rozmery. Kabína bola vykurovaná pomocou výfukových plynov. Prevádzková brzda je hydraulická.

Pragy prevádzkovala ČSAD Banská Bystrica ako aj Dopravné závody mesta Banskej Bystrice (neskôr Dopravný podnik). Dopravné závody doviezli a generálne opravili 3 ojazdené Pragy RN od komunálnych podnikov štatutárneho mesta Ostravy. V roku 1951 sa podarilo zakúpiť novú Pragu RND, ktorá už mala dieselový motor. Vydržali jazdiť pomerne dlho na menej zaťažených linkách v meste a do okolitých obcí.

Technické parametre

Dĺžka 7450 mm
Šírka 2350 mm
Počet dverí 1
Počet miest na sedenie 17+1
Počet miest na státie 23
Celkový počet miest 40+1
Motor Praga, benzínový 6-valec (RN)
Praga, naftový 4-valec (RND)
Výkon motora 54 kW / 3000 rpm (RN)
44 kW / 2000 rpm (RND)
Objem motora 3468 cm3 (RN)
4502 cm3 (RND)
Maximálna rýchlosť 60 km/h (RND)
Prevodovka mechanická 4-stupňová

Opis

Karoséria s nosom je mierne zaoblená. Od Škody 256 sa odlišuje oblou maskou chladiča. Cestujúcim a vodičovi slúžili na pravej strane jedny jednokrídlové dvere.

Prevádzka

Premávali na linkách 1 až 4. Skutočná kapacita sa v praxi ukázala vyššia ako deklarovaná.
Praga RND sa používala skôr na zájazdy.

Vyraďovanie a likvidácia

Prvá RN bola vyradená v roku 1953.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.