Modelový rad Karosa 950 bol značne prepracovaný. Autobusy sa predĺžili na 12 metrov pomocou väčšieho rázvoru. Tým sa zvýšila kapacita a stabilita autobusu. Typ C 954 a C 955 sa pôvodne odlišovali použitou nápravou, prevodovkou a sedadlami. Neskôr sa tieto typy zjednotili a dodávajú sa podľa požiaviek zákazníka. Nesklopné sedadlá v C 954 sú síce pohodlné, ale nevhodné na dlhšie trasy.
V roku 2001 štát podporil dotáciou nákup mestských a prímestkých autobusov. Podmienkou poskytnutia dotácie bol tender. Ten v kategorii nad 80 miest vyhrala Karosa s typom C 954. Tender organizovala SAD BBDS. Pre Bystricu zaukúpili dva autobusy. Súčasťou kontraktu bola aj opcia na dodávku v ďalšom roku, čo podnik využil a dokúpil ešte 3 autobusy. V druhom polroku 2003 sa postupne zavádzala produkcia inovovaného typu 954E s lepenými sklami, do Brezna a Bystrice prichádzajú od apríla 2004.