Mercedes Benz Vario O 814 D je malokapacitný autobus montovaný v SAO Lučenec. Vyrába sa v mestskom, linkovom aj turistickom prevedení. V roku 2000 tento model vyhral v tendri na dodávku malokapacitných autobusov pre prímestskú dopravu SAD. Do Banskej Bystrice prišli na jeseň roku 2000, jeden v roku 2001. Pôvodne v prímestskej doprave zaradili 3 kusy, neskôr z nich 2 preradili do MHD. Do Brezna zaradili 6 kusov.
Séria |
Typ |
Evidenčné čísla |
Rok výroby |
Sprevádzkovanie |
Vyraďovanie |
Počet |
1. |
Mercedes - Benz Vario O 814 D |
BB-213AT, BB-503AT, BB-512AT, BR-058AI, BR-059AI, BR-408AI, BR-427AI, BR-672AI, BR-673AI |
2000 |
2000 |
(?) |
9 |
2. |
Mercedes - Benz Vario O 814 D |
BB-217AU |
2000 |
2001 |
2009 |
1 |
3. |
Mercedes - Benz Vario O 814 D |
BB-284AT |
2000 |
2006 |
2009 |
1 |
Spolu |
2000 |
|
11 |
Dĺžka |
7210 mm |
Šírka |
2206 mm |
Výška |
2850 mm |
Počet dverí |
2+1 pre vodiča |
Počet miest na sedenie |
18+1 |
Počet miest na státie |
22 |
Celkový počet miest |
40+1 |
Motor |
Mercedes-Benz OM 904 LA, naftový radový štvorvalec chladený kvapalinou, štvortaktný preplňovaný turbodúchadlom s medzichladičom stlačeného vzduchu
s priamym elektronicky riadeným vstrekovaním, trojventilová technika, Euro II |
Výkon motora |
100 kW / 2000 rpm |
Objem motora |
4249 cm3 |
Maximálna rýchlosť |
100 km/h |
Prevodovka |
Mercedes-Benz M3, mechanická, 5-stupňová plne synchronizovaná |
Karoséria je pevná celokovová s vysokou strechou. Pruženie je zabezpečené listovými pružinami so vzduchovými vankúšmi a stabilizátormi, vzadu je zosilnený. Dvojokruhové hydraulicko-pneumatické brzdy so záťažovým regulátorom a ABS sú doplnené motorovou brzdou ovládanou páčkou na volante (automaticky sa vypína pri 1000 otáčkach).
Karoséria je štandardne lakovaná na bielo, nárazníky a blatníky sú sivé. Niektoré vozidlá majú spodok vozidla modrý a tiež modré záclonky na oknách. Posledný autobus z roku 2001 má červený náter BBDS s červeným pruhom a nápisom. Cestujúcim slúžia celohliníkové pneumaticky ovládané jednokrídlové dvere s dotváraním a blokážou proti privretiu cestujúceho. Jednokrídlové dvere sú umiestnené vpredu a vzadu za nápravou. Vodič má samostatné dvere. Sedadlá sú usporiadané 2+1 v piatich radoch. Na ľavej strane sú dve sedadlá, na pravej po jednom. V zadnej časti v priestore pre kočík sú oproti sebe 2+1 sklopné sedadlá. Interiér je vybavený protišmykovou podlahou, odkladacími policami s madlami nad sedadlami, v streche sú zapustené 4 svietidlá, mechanicky výklopná strešná ventilácia a stropný elektrický ventilátor. Niektoré majú pohodlnejšie sedadlá.
BB-217AU má dodatočne inštalovanú klimatizáciu.
Autobusy sú nasadzované na menej vyťažené linky.
Komentáre
K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.