Okrem designu sa oproti RO zmenila aj výrobná technológia. Znížila sa prácnosť, zvýšila presnosť a rýchlosť výroby. Pri montáži sa osobitne skladala horná a spodná časť, ktoré sa na konci spojili. Zlepšila sa povrchová úprava. Okrem tradičných CAR, LUX a MTZ sa vyrábali aj iné modifikácie. Kĺbový, samonosný, či autobus s automatickou prevodovkou sa dostali len do štádia prototypov. Dôvodom bola hlavne príprava nového mestského autobusu ŠM 11. Výroba RTO pokračovala súbežne do roku 1971, resp. 1974, v Banskej Bystrici sa potom mestské RTO používali už len ako ťahače prívesov. Po skončení výroby RTO prichádzali poľské Jelcz MEX.
Od konca 50-tych rokov sa opäť v Bystrici zvyšoval počet autobusov v MHD, čo súviselo s rýchlym rozvojom mesta. V rokoch 1959 a 1960 pribudli po 3 kusy.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda 706 RTO MTZ | BB 10-79, BB 10-81, BB 14-02, BB 17-89 | (?) | (?) | 4 | |
2. | Škoda 706 RTO CAR | BB 29-92 | (?) | 1 | ||
3. | MEX 272 E | BB 52-70 | 1970. roky | 1980. roky | 1 | |
4. | CAR 041 | BB 52-70II | 1970. roky | 1990. roky | 1 | |
Spolu | 1970. roky | 7 |
Dĺžka | 10810 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 2900 mm |
Výška podlahy | 930 mm |
Počet dverí | 2+1 pre vodiča |
Počet miest na sedenie | 20+2 |
Počet miest na státie | 58 |
Celkový počet miest | 78+2 |
Pohotovostná hmotnosť | 8590 kg |
Celková hmotnosť | 14400 kg |
---|---|
Motor | Škoda 706 OHV, naftový šesťvalec s priamym vstrekovaním |
Výkon motora | 108 kW / 1900 rpm
117,8 kW / 1900 rpm |
Objem motora | 11781 cm3 |
Krútiaci moment motora | 686 Nm / 1200 rpm |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Prevodovka | mechanická, 5-stupňová |
BB 10-79 BB 10-81 BB 14-02 BB 17-89 |
BB 29-92 |
BB 52-70 |
BB 52-70II |
BB 10-79 | vyradené vozidlo: 7 (100 %) |
BB 52-70 | technologické vozidlo: 1 (14,3 %) |
BB 52-70II | evidenčné číslo BB 52-70 obsadené 2. krát pri danom type vozidla |