Škoda 706 RO bol prvý veľkokapacitný autobus v Československu, v prípade potreby doplnený prívesom. V 1950-tych rokoch vo veľkom nahrádzal zastaraný a veľmi rozmanitý vozidlový park. Do roku 1950 sa vyrábal na podvozku radu Škoda 706 R z Avie, neskôr z LIAZu. V Karose ho vyrábali od roku 1948, na podvozku LIAZ vyrobili väčšinu autobusov RO. Výroba skončila v roku 1957. Pri generálnych opravách v Státní výrobně autodílú Holýšov (neskôr LIAZ) sa kvôli nedostatku originálnych dielov po skončení výroby osadzovala upravená karoséria z RTO, prípadne sa vymenil aj motor za novší radu RT.
ČSAD Banská Bystrica zakúpila v roku 1950 celkom 30 kusov. Dopravné závody mesta Banskej Bystrice (neskôr Dopravný podnik) začali prevádzku s menšími autobusmi Škoda 256 B a Praga RN, na ktorých sa musela vykonať generálna oprava. Takisto ako na Mercedese a Austro - Fiate. Prvé RO prišli až v roku 1952, potom každý rok nahrádzali zastarané vyradené autobusy. V roku 1953 prišlo celkom 5 autobusov. Vďaka vyššej kapacite a väčšiemu počtu vozidiel sa darilo lepšie pokrývať potreby cestujúcich.