Úvod

Karosa C 744 je kĺbový autobus určený na prímestskú dopravu. Má mechanickú prevodovku, niektoré varianty môžu mať automatickú prevodovku. Ako prvá sériová kĺbová Karosa jazdí C 744 aj v MHD. ČSAD Banská Bystrica kúpila v roku 1989 2 kusy C 744. Jeden jazdil do Slovenskej Ľupče, mal pestrejšiu výzdobu a trasu aj na zadnom skle. Druhý kus bol zaradený do MHD.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa C 744.24 BC 93-79 1990 1990 1998 1
Spolu 1990   1

Technické parametre

Dĺžka 17355 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Výška podlahy 890 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 61+1
Počet miest na státie 70
Celkový počet miest 131+1
Pohotovostná hmotnosť 13800 kg
Motor LIAZ ML 637 ležatý naftový radový šesťvalec chladený kvapalinou, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním
Výkon motora 189 kW / 2000 rpm
Objem motora 11946 cm3
Prevodovka Praga 5P 80.40, mechanická synchronizovaná, 5-stupňová

Opis

Vzhľad je podobný ako pri C 734, len s kĺbom. Poháňaná je zadná náprava, motor je vzadu. Na zabránenie neprimeranému vytáčaniu kĺbu sú na ňom umiestnené mikrosenzory, ktoré spínajú hydrauliku na narovnanie. To sa môže stať pri jazde do kopca na klzkom povrchu. Autobus mal modrý náter a trojicu dverí. Od roku 1995 niesol celoplošnú reklamu na VÚB.

Úpravy

V roku 1999 bol v rámci GO u výrobcu vymenený za mestskú verziu s automatickou prevodovkou Voith.

Prevádzka

Autobus jazdil mimo mesta do Hronseku a Rakytoviec na linkách 41 a 52.

Katalóg vozidiel

BC 93-79

Legenda a štatistika

BC 93-79vyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.