Karosa C 744 je kĺbový autobus určený na prímestskú dopravu. Má mechanickú prevodovku, niektoré varianty môžu mať automatickú prevodovku. Ako prvá sériová kĺbová Karosa jazdí C 744 aj v MHD. ČSAD Banská Bystrica kúpila v roku 1989 2 kusy C 744. Jeden jazdil do Slovenskej Ľupče, mal pestrejšiu výzdobu a trasu aj na zadnom skle. Druhý kus bol zaradený do MHD.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Karosa C 744.24
BC 93-79
1990
1990
1998
1
Spolu
1990
1
Technické parametre
Dĺžka
17355 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3165 mm
Výška podlahy
890 mm
Počet dverí
3
Počet miest na sedenie
61+1
Počet miest na státie
70
Celkový počet miest
131+1
Pohotovostná hmotnosť
13800 kg
Motor
LIAZ ML 637 ležatý naftový radový šesťvalec chladený kvapalinou, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním
Vzhľad je podobný ako pri C 734, len s kĺbom. Poháňaná je zadná náprava, motor je vzadu. Na zabránenie neprimeranému vytáčaniu kĺbu sú na ňom umiestnené mikrosenzory, ktoré spínajú hydrauliku na narovnanie. To sa môže stať pri jazde do kopca na klzkom povrchu. Autobus mal modrý náter a trojicu dverí. Od roku 1995 niesol celoplošnú reklamu na VÚB.
Úpravy
V roku 1999 bol v rámci GO u výrobcu vymenený za mestskú verziu s automatickou prevodovkou Voith.
Prevádzka
Autobus jazdil mimo mesta do Hronseku a Rakytoviec na linkách 41 a 52.