V roku 1992 sa skončila systematická obnova vozidlového parku a dotácie sa neustále znižovali. V tej dobe sa začala rozvíjať spolupráca DPB so slovinskou firmou TAM BUS v Maribore. Mesto zakúpilo v roku 1993 s veľkou slávou jeden veľkokapacitný autobus - TAM 272 A 180 M za 250 tisíc DEM. Priniesol oživenie na bystrických cestách a dlho spoľahlivo fungoval.
Autobus vychádza z licenčného MANu. Karosériu dodala firma Avtomontaža bus Ljubljana. Výkonný motor spolu s prevodovkou Voith ponúka skvelé jazdné vlastnosti. Nevýhodou menšieho objemu motora je vyššia hlučnosť, keďže točí do vyšších otáčok. Okrem hlučnosti rušili cestujúcich aj drevené sedadlá, ktoré boli tvrdé a šmýkali sa v zákrutách.
Projekt výroby autobusov typu TAM na Slovensku skrachoval pre problémy materskej firmy. Kvôli nedostatku náhradných dielov bol autobus na dlhší čas odstavený. Až v roku 2001 prešiel GO.