V roku 1999 prišiel na trh inovovaný rad 900E. Aby autobus vyhovel norme Euro 2, musel sa urobiť mierne úpravy na karosérii. Pri prvých 2 dverách bola podlaha znížená pomocou tzv. vaničky o 10 cm. Priestor pre kočík je, na rozdiel od radu 700 pri stredných dverách. Vodič má v kabíne vlastný strešný axiálny vetrák.
Po jednokusových sériách B 941 sa z radu B 941E nakupovali väčšie množstvá, lebo bolo potrebné vo väčšej miere nahrádzať vyraďované Ikarusy.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Karosa B 941.1936 | BB-839AK | 1999 | 1999 | 2011 | 1 |
2. | Karosa B 941E.1964 | BB-712AO | 1999 | 1999 | 2011 | 1 |
3. | Karosa B 941E.1964 | BB-244AR, BB-245AR | 2000 | 2000 | 2011 | 2 |
4. | Karosa B 941E.1964 | BB-241AY, BB-244AY | 2001 | 2001 | 2011 | 2 |
Spolu | 1999 – 2001 | 6 |
Dĺžka | 17615 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3165 mm |
Výška podlahy | 890 mm (B 941)
790 mm vpredu, 890 mm vzadu (B 941E) |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 41+1 |
Počet miest na státie | 118 |
Celkový počet miest | 159+1 |
Celková hmotnosť | 26000 kg |
---|---|
Motor | Renault MIHR 062045 A41 (Euro 2), naftový šesťvalec chladený kvapalinou, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním |
Výkon motora | 217 kW / 2100 rpm |
Objem motora | 9840 cm3 |
Krútiaci moment motora | 1210 Nm / 1200 rpm |
Maximálna rýchlosť | 70 km/h |
Prevodovka | Voith D 863.3, 3-stupňová automatická |
1. | 2. | 3. | 4. | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
BB-839AK | do 2006 | 1391 | 2008 - 2009 | 4387 | 2009 - 2010 | BB-390CH | od 2006 |
BB-712AO | 1392 | 2008 - 2009 | 4388 | 2009 - 2010 | BB-712AO | ||
BB-244AR | 1393 | 2008 - 2009 | 4389 | 2009 - 2010 | BB-244AR | ||
BB-245AR | 1394 | od 2008 | 4390 | do 2010 | BB-294BD | od 2002 | |
BB-241AY | 4391 | 2008 - 2010 | BB-241AY | ||||
BB-244AY | 4392 | 2008 - 2010 | BB-244AY |