imhd.sk
Banská Bystrica
Bratislava
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
MHD na stanice
Bezbariérová doprava
Prepravný poriadok DPM BB
Prepravný poriadok SAD ZV
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Zábava
Najbližšia zastávka
Polojasno
0 °C
sk
English
Banská Bystrica
Bratislava
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Slovensko a svet
›
Európa
›
Slovinsko
›
Regionálne dráhy a doprava
› Postojnska jama
Pôvodne na pohon vlakov musela stačiť ľudská sila, od roku 1923 to už boli benzínové lokomotívy, ktoré napokon od roku 1956 nahradili batériové
Konečná stanica vlakov sa nachádza nad podzemným korytom rieky Pivka, ktorá vytvorila aj ďalšie priestory v jaskyni
Železnica prechádza bohatými aj menej zdobenými priestormi jaskyne
Pôvodná trasa železnice nezahŕňala otáčanie vlakov v slučke; to bolo doplnené razeným tunelom v dĺžke 422 metrov až v rokoch 1964 - 1967
Nástupište na konci prehliadkového okruhu
Nástupište na konci prehliadkového okruhu
Predvianočná nálada v Postojnskej jaskyni s vlakom
Postojnská jaskyňa je horizontálna, takže je tu možná prevádzka vlakov
Výstupište v jaskyni, kde začína prehliadkový okruh pre návštevníkov a tiež slučka pre vlaky
Celá trať je s výnimkou slučiek na oboch koncoch dvojkoľajná a má rozchod 620 mm
Turistov po 3,7 km dlhej trati s dvoma slučkovými obratiskami prepravujú pomerne dlhé vlaky
Železnica v Postojnskej jaskyni funguje od roku 1872, čo z nej robí najstaršiu zdokumentovanú železnicu v jaskyni na svete
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie