imhd.sk
Banská Bystrica
Bratislava
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
MHD na stanice
Bezbariérová doprava
Prepravný poriadok DPM BB
Prepravný poriadok SAD ZV
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Zábava
Najbližšia zastávka
Oblačno
7 °C
sk
English
Banská Bystrica
Bratislava
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Slovensko a svet
›
Európa
›
Švajčiarsko
›
Regionálne dráhy a doprava
› VerticAlp Emosson
Lanová dráha Le Châtelard - Les Montuires končí pri elektrárni, pre ktorú bola pôvodne určená
Vozeň z roku 2015 na najdlhšej výhybni pozemnej lanovky vo Švajčiarsku (260 m)
Prudká zmena sklonu lanovej dráhy v miestach Abtovej výhybky
Pohľad na horný úsek lanovej dráhy, ktorá bola otvorená v roku 1920 a prežila viacero hrozieb zániku
Horná stanica pozemnej lanovej dráhy
Vlak na úbočí strmého svahu
Tunel k nepoužívanej časti trate k priehrade
Šikmý výťah nahradil monorail na rovnakom mieste
Mercedes Benz Citaro pri priehrade Emosson
K priehrade Emosson sa dá dostať aj autobusom, ktorý tiež umožňuje prepraviť bicykle
Šikmý výťah Minifunic a v pozadí stará visutá lanová dráha - oboje vedie k priehrade Emosson
Železnička k priehrade Emosson pripomína modelovú železnicu
Pohľad z koruny hrádze na zvyšky pôvodnej železničnej trate, ktorá viedla až tesne k priehradnému múru
Pohyblivý výťah z roku 1991 ku korune hrádze
Dnešná turistická trať vedie na mieste pôvodnej trate, ktorá sa používala pri výstavbe starej priehrady z roku 1920
Prestup zo železničky na pohyblivý výťah
Železničná trať vedie k šikmému výťahu pod 180 metrov vysokým priehradným múrom
Trať vedie k priehrade, kam občas zavíta aj Tour de France
Na železničnej trati k priehrade Emosson je 6 tunelov
Na trati vedúcej pozdĺž strmého svahu je 6 tunelov
Pôvodne stavebná železnica s rozchodom 600 mm bola vybudovaná na účely výstavby novej priehrady Emosson, ktorá bola dokončená v roku 1973
Točňa s rozchodom 600 mm
Železnička umožňuje prepravu aj telesne postihnutým
Škrupiny pre 2 osoby vo vozňoch
V bežnej prevádzke slúžia len akumulátorové lokomotívy
Na Les Montuires sa prestupuje z pozemnej lanovej dráhy (v pozadí) na vláčik
Vlak vedený akumulátorovou lokomotívou Ta 2/2 z roku 1952
"Panoramatická" visutá lanová dráha
Stanica panoramatickej železničky Les Montuires
Akumulátorová lokomotíva Ta 2/2 z roku 1952 na panoramatickej trati k priehrade Emosson
Koncový úsek 1310 metrov dlhej pozemnej lanovej dráhy s rozchodom 1000 mm
Konvexný tvar trate si vyžiadal vybudovanie vodiacich kolies na lano nad úrovňou kabínky
Lanová dráha Châtelard - Les Montuires bola pôvodne vybudovaná na interné účely v rámci výstavby priehrady Emosson
Konvexný tvar trate si vyžiadal vybudovanie vodiacich kolies na lano nad úrovňou kabínky
Lanovka Châtelard - Les Montuires prechádza aj tunelmi so zvláštnym tvarom, keďže pozdĺž dráhy pôvodne viedli aj potrubia
Lanová dráha Châtelard - Les Montuires dosahuje najväčší sklon 87 %, čím jej patrí 4. priečka medzi najstrmšími lanovkami vo Švajčiarsku a 1. miesto v prípade lanoviek s dvomi vozňami
Pozdĺžna krivka lanovej dráhy Le Châtelard - Les Montuires je miestami lineárna, konkávna i konvexná (na fotografii)
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie