SAD BBDS, a.s. v ponuke jednoznačne deklaruje zachovanie trolejbusovej dopravy v systéme zabezpečenia MHD, lebo v porovnaní s autobusovou dopravou z hľadiska hodnotenia dopadov na životné prostredie v meste je jej postavenie nezastupiteľné a nespochybniteľné. Zavedeniu trolejbusovej dopravy v meste predchádzali dôkladné štúdie a analýzy, lebo išlo o investíciu, ktorá bude prínosom pre mesto a jej obyvateľov niekoľko desaťročí. Banská Bystrica bola tretím mestom na Slovensku po Bratislave a Prešove, kde sa zaviedla trolejbusová doprava. Následne ju zaviedli ako perspektívny druh mestskej dopravy aj v Žiline a Košiciach.
Rozhodnutie o jej zrušení je krátkozraké a neprofesionálne, nehovoriac o zmarení investície, ktorá by v súčasných cenách vyžadovala cca 1 miliardu korún. Veď tento druh dopravy sa zavádzal s víziou ďalšieho rozvoja ako nosný systém liniek MHD v meste, o čom jednoznačne svedčí rozvoj trolejbusovej dopravy v Žiline a Prešove.
SAD BBDS, a.s. už v roku 2002, následne pri rokovaniach o prevádzkovaní MHD v auguste 2004 a na prelome rokov 2004/2005 a posledne v ponuke do spomínanej obchodnej súťaže na prevádzkovanie MHD deklarovala ochotu vytvoriť spoločný dopravný podnik MHD, ktorý by vykonával mestskú autobusovú a trolejbusovú dopravu. Tento krok by zároveň znamenal vytvorenie podmienok na rozvoj trolejbusovej dopravy s možnosťou získania dotácií na jej financovanie z fondov Európskej únie do výšky 50% z celkových investičných nákladov. Zároveň s rozvojom trolejbusovej dopravy by sa dosiahlo aj zníženie nákladov na prevádzku MHD.
SAD BBDS, a.s.
(krátené)