Dopravný podnik pripravuje obstaranie trolejbusov s pomocnými trakčnými batériami

Avizovaný nákup baterkových trolejbusov sa blíži

V decembri 2016 sa objavili prvé informácie o tom, že dopravný podnik plánuje z vlastných zdrojov kúpiť 2 trolejbusy s pomocnými trakčnými batériami.

O tom, že tento plán je reálny svedčí tlačová správa DPMBB a.s. zverejnená na BUSportál.sk. Montáž trolejbusov SOR TNB 12 zabezpečuje priamo dopravný podnik, ktorý má skúsenosti s montážou svojich prvých nízkopodlažných trolejbusov Škoda 30 Tr. Batérie sú spolu s výzbrojou umiestené na streche trolejbusu. Deklarovaný dojazd na batérie je 15 km, nabíjanie sa uskutoční automaticky po pripojení na sieť.

Interiér trolejbusov by mal byť vybavený klimatizáciou pre cestujúcich, kamerovým systémom a USB nabíjačkami.

Trolejbusy s trakčnými batériami sú novinkou na Slovensku. Doteraz bol využívaný iba naftový pohon v bratislavských trolejbusoch Škoda 25 Tr a Škoda 30 TrDG.

Doplnenie 10. 2. 2017:

O niečo ďalej je s prípravou nových trolejbusov DPMB. Aj v Brne si dopravný podnik montuje výzbroj vo svojich dielňach, pričom prvá skúšobná jazda mimo areálu vozovne sa uskutočnila 2. februára 2017.

Výzbroj je od spoločnosti RAIL Electronics CZ s.r.o., ktorá má dlhoročné skúsenosti so spoluprácou so Škodou Ostrov. V roku 2016 do tejto spoločnosti vstúpil Energetický a průmyslový holding a začala spolupráca so SOR Libchavy.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Hmmm, žeby BB išla do hája zeleného s tými sockárňami a zakúpila radšej Solarisy ako Žilina? Dokým v Žiline nepoznali Solarisy, tak aj SOR bol dobrý. Teraz ako poznajú komfort a úroveň Solarisu oproti plechoviciam z Libcháv, tak zistili, že sa nemusia voziť ako posledné socky. V BB tá MHD nielenže stagnuje ale ide takým smerom, že to je úroveň ako v Trnave, Zvolen a pod. mestách kde MHD prevádzkuje SADka systémom 30 rokov pozadu. Také niečo ako možnosť nástupu v BB všetkými dverami, konečne zrušiť to otrocké "cvakanie" kariet alebo nákup lístkov u šoféra v hotovosti, či menšie úpravy linkového vedenia (napr. zrušiť 4 posilniť 2, zrušiť 3 a posilniť 5, zrušiť 8 a 26 a posilniť 6, 7 a 28, zlúčiť 20 a 23, posilniť 41 a zrušiť 32 a 33, skvalitniť obsluhu Uhliska jednou poriadnou linkou, ktorá ho prejde od autobusky až na Hviezdoslavovu hore a výjde pri Kapitulskej aby sa bolo možné z Uhliska dostať aj k OC Europa a ďalej napr. na Radvaň alebo Fončordu) to je nad mentálne sily tých, čo robia okolo MHD v BB. Hlavne, že pred voľbami všetci vedia a sľubujú ako zlepšiť MHD na letákoch a billboardoch. Pokiaľ nemôžu na tom rozfrckať státisíce eur alebo milióny, tak je to pre nich nezaujímavé. Ozaj idú voľby, takže si treba zapisovať sľuby a kandidátov poriadne vyzvŕtať otázkami.
Tak už sú vozy z dielne vonku, tak homologizácia už od Mája??
Výzbroj asi nebude od Škody Electric, či áno?
O akých foto sa bavíte? ?
Reakcia na: Kami #5:
na fotkách busportálu je vozidlo brnenské!
Reakcia na: x0001 #4:
Ale na fotkach busportalu vidno velku klimu za zberacmi a malu v mieste vetraku vpredu (nie je hned nad vodicom, ako na starsich).

Aka je tam vyzbroj?
Klímu pre cestujúcich to nemá, iba pre vodiča, tak ako ostatné.
Reakcia na: byvali-bystrican #2:
Nie,len Rakytovce.
S dvomi kusmy takýchto T-Busov bude však ale asi len ťažko realizovateľné to všetko čo bolo avizované (T-Bus linka do Sásovej, predĺženie linky 2 po krematórium a podobne..) keďže každému predpokladám "dopne" že 2 kusy takýchto vozov sú na to proste málo pokiaľ sa nejedná len o overovačku resp. skúšobnú prevádzku. S týmto počtom to vidím reálne tak maximálne na novú T-Bus linku ktorá pôjde na THK.
Nuž už len dorobiť všetky potrebné skúšky a môžu ísť vonku prvé klímové troleje ? ?