Súhlasím s tebou, ja som sa inak včera rozprával s jedným kamarátom a jeden z dôvodov prečo veľmi nechodí MHD v BB je taký že sa nedá platiť kartou priamo vo vozidle, bez toho aby si niečo musel sťahovať do mobilu a podobne.
Áno, preferencia na semaforoch by veľmi pomohla a určite aj BUS - pruhy. Som zvedavý, ako to bude vyzerať pri nemocnici, keďže ho tam plánujú spraviť. A rovnako súhlasím s tým, že nabíjanie kariet u vodiča by mohlo byť zrušené, celkovo ten tarifný systém by nebolo zlé zlepšiť, napríklad zavedenie platby platobnou kartou.
Inak toto je moja taká obľúbená téma a dosť aj rozmýšľam nad tým ako obmedziť autá v meste a ak by sa dalo tak by som rád s tým niečo robil.
Ale ak aj chceme zrýchliť MHD, tak určite by tomu pomohla preferencia vozidiel MHD na semaforoch a počul som že vraj na jednej križovatke sa už aj s tým aj niečo plánuje.
Ešte čo sa týka toho nabíjania kárt u vodiča, tak si myslím že by sa to aj mohlo zrušiť, keďže sa karta dá už aj virtualizovať a dá sa nabíjať aj z domu.
Raz si jeden cestujúci nabíjal kartu u vodiča a skoro som nestihol prestup a tak si naozaj myslím že by sa to malo obmedziť, ja som si za posledné dva roky nenabíjal u vodiča kartu vôbec
Vodič v drvivej väčšine prípadov nevie a nemôže ovplyvniť meškanie. Ak autobus stojí v zápche, ktoré sa v Bystrici tvoria často, vodič za to nemôže a dopravnú situáciu neovplyvní. MHD môžu rovnako zdržovať semafory, v niektorých prípadoch aj počasie. Ak na zastávke nastupuje veľa cestujúcich, ktorí si potrebujú nabiť kartu a pod., tiež to spôsobí meškanie. Ja viem, že je to pre cestujúcich nepríjemné, ale nedá sa s tým veľa urobiť. V niektorých prípadoch sa jednoducho ísť načas nedá, bohužiaľ.
Len doplním, že krajský a okresný dopravný inšpektorát aj SAD Zvolen mal este nejaké pripomienky k novým veciam preto
1. Nový grafikon MHD pre 1,3,5,25,80 od 1.11.2024
2. Svetelná signalizácia na križovatku nemocnica/Tajovského bude preferovať v exponovaných časoch dopravu z a do nemocníc od 1.11.2024.
3. Bus pruhy k tomu, rozsah nevieme zatiaľ. Od 1.11.2024.
Zdroj: vnútorná komunikácia nemocníc svojim zamestnancom
A to nesvietia správne ciele pri delených linkách, napr. ide z BB spoj do Polomky, no tabuľa zobrazuje len Brezno, AS až keď hodí od Brezna novú linku a spoj začne svietiť Polomka, čiže radšej to ani nepoužívať lebo to niekedy spôsobuje chaos.
Prečo chodiť do DT...veď tu v BB vidíme každý deň, že nič nesvieti a zachraňujú to papieriky za oknami s cieľovou zastávkou. Nie je nad to, keď príde dlhý bus (napr. ZV-146ET) a človek vidí "Banská Bystrica" za oknom....IDS jak gaca
Počas dňa boli miestami nedostupné CP na webe SAD ZV, myslím si, že kvôli oprave chýb. Spoj linky č. 21 s odchodom 13:27x z Pieninskej po Vozovňu, by sa mal vracať rovnako na linke č. 21 o 14:09x z Vozovne. V pôvodnom CP bol uvedený spoj linky č. 22 s rovnakým odchodom 14:09x zo Zvolenskej cesty, Juh lenže autobus sa fyzicky nevie premiestniť z Vozovne na Zvolenskú cestu Juh, iba v prípade ak by manipulačne obchádzal cca 4 km celou Sládkovičovou a Zvolenskou cestou, čo je nezmysel. Bude to potrebné opraviť aj tu na iMHD.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
madarjarko
Ale ak aj chceme zrýchliť MHD, tak určite by tomu pomohla preferencia vozidiel MHD na semaforoch a počul som že vraj na jednej križovatke sa už aj s tým aj niečo plánuje.
Ešte čo sa týka toho nabíjania kárt u vodiča, tak si myslím že by sa to aj mohlo zrušiť, keďže sa karta dá už aj virtualizovať a dá sa nabíjať aj z domu.
Raz si jeden cestujúci nabíjal kartu u vodiča a skoro som nestihol prestup a tak si naozaj myslím že by sa to malo obmedziť, ja som si za posledné dva roky nenabíjal u vodiča kartu vôbec