V pripade Banskej Bystrici je to o zakladnej dopravnej obsluznosti. Do toho mesta sa neda nijak rozumne dostat (s vynimkou Bratislavy), navyse v tomto konkretnom pripade ide len o pripojenie vagonu na uz existujuce vlaky.
Pocet cestujucich je rozny. Obcas to bolo plne, ale v priemere by som povedal, ze tam bolo tak do 10 ludi. Skutocne bieda, navyse to este kleslo, ked sa priamy spoj skratil po BB. Ale pozrel by som sa aj na priciny:
1. tarifna politika - nie vyska ceny, ale kto nesleduje zeleznicu, tak ani nevie, ako sa k dobrej cene dostat - na pokladni stoji listok od 1350 Kc, co cestujucich logicky odradi.
2. ziadny pripoj na Horehronie (60 tis obyvatelov)
3. pomohlo, keby ten priamy vagon pokracoval cez Lucenec do Kosic. Aky narast nakladov by to znamenalo? Takto ten vagon stoji cely den vo Zvolene alebo Bystrici. Pritom by obsluzil niekolko miest (Detva, Lucenec, Filakovo, Tornala, Roznava - celkom 80 tis. obyvatelov bez prilahlych oblasti) so skutocne zlym spojenim do Prahy.
4. Chyba priamy vagon na sedenie. Ako ukazuje priklad Regiojetu, ludom nevadi v noci ani sediet. A z marketingoveho hladiska by to tomu spojeniu pomohlo, lebo by sa to spojenie dostalo viac do povedomia uz len tym, ze by si ho mohlo financne dovolit viac ludi.
5. Obsadenosti vyrazne ublizilo, ked sa odchod z BB posunul z 22:00 na 19:30. Predtym napriklad aj v Martine pristupovalo nemalo ludi. Chapem, ze vlak o 22:00 do Vrutok uz nikto nezavedie, ale posunutie posledneho vlaku do Ziliny o hodinu by nebolo na skodu.
Mne by tiež zrušenie niektorých obskúrnych nočných spojov prekážalo ale akosi nemám svedomie žiadať, aby sa mi na môj komfort skladali ostatní. Koľko vás tak v tom lôžku pri "občasnom cestovaní" bývalo?
Cyklobus začal tento víkend úspešne svoju 6. sezónu. Nová sobotná trasa do Podkoníc - Pleše je zaujímavým spestrením doterajšej ponuky. Aj keď cesta ku chate nie je pre autobus celkom ideálna, dá sa to, včera sme vyskúšali. Dúfam, že si nová trasa získa priaznivcov cyklistov i turistov. Treba pochváliť aj prístup obce Podkonice, ktorá sa v tejto veci angažuje.
Nedeľný cyklobus na Donovaly bol plný do posledného miesta, dokonca boli bicykle aj vzadu na prívese. Taktiež spoj na Šachtičky išiel plný, ako si za posledných päť rokov veru nepamätám.
Do budúcnosti by som možno ešte pridal nejakú trasu na Podpoľanie (Hrochoť / Poniky), príp. by som striedal ranný výjazd o 7:30 na Malý Šturec s nejakou trasou na Podpoľanie (osobitný režim pre So a Ne). Spoj na Donovaly je najvyťaženejší, takže ten by som nechal po oba víkendové dni ako je teraz.
Teší ma, že cyklobus zavedený v júni 2012 nebol jednorazovou akciou, ale stala sa z neho tradícia a získal si okruh svojich priaznivcov. Dúfam, že aj spolu s turistickou linkou na Kráľovu studňu budú tieto linky premávať aj v nasledujúcich rokoch, príp. dôjde ešte k vylepšeniu služieb.
Tak mne ako obcasnemu cestujucemu lozkovym vlakom do BB jeho zrusenie, resp. obmedzenie prakticky rovnajuce sa zruseniu, velmi prekaza. Bez dotacie prezije mozno lozko do Kosic, ale do BB rozhodne nie. Preto sa mi ta iniciativa EP paci.
Bystrica je pritom s vynimkou spojenia do Bratislavy odrezana od sveta. Ked som pred 2 rokmi pracoval vo Warszawe a potreboval som sa dostat do BB, tak som sa na to radsej vykaslal, pretoze nocny vlak neexistuje, lietadlo jedine do Pesti, odkial nie je spojenie, alebo do Viedne, odkial je spojenie naprd. Vlastne raz som to zvladol popoludnajsim vlakom s 2 prestupmi do Ruzomberka a tam ma musel vyzdvihnut brat autom, lebo vecer uz ziadny bus nejde ani len z Ruzomberka.
Ďakujem, tento CP už vyzerá lepšie. Podľa neho budú zastavovať spoje na Pleše aj na Ďumbierskej.
Pozerám, že to medzičasom skorigovali už aj na webe SAD Zvolen (vrátane doplnenia informácie o nedeľnom obmedzení pre spoj na Šachtičky). Avšak stále ostala jedna nezrovnalosť, a to spoj zo Slovenskej Ľupče na Pleše je v OOCR písaný o 13:30, na webe SAD ZV 13:40 (skôr mi sedí časová poloha 13:30). A samozrejme im tam stále svieti rok 2016, ale inak je to už v poriadku.
2.,4. lebo rozmedzie medzi časom odchodu a príchodu na Pleše len skopírovali zo Šachtičiek, čo nesedí. Tá Ďumbierska asi ťažko pri dlhšej trase na Pleše mať dve zastávky, i keď by to mohlo ísť popod Sásovú. Slovenskú Ľupču udáva OOCR len na vystupovanie, takže info o cene 1€ medzi Ľupčou a Plešami ťažko (to isté Harmanec jaskyňa-Šturec, Staré Hory-Donovaly, naspäť spoje zastávkou prechádzajú, takže tiež chybná grafika). Naspäť z Pleší sa v Ľupči nemá podľa OOCR zastavovať a nemá? mať Ďumbiersku. Ďumbierska je tiež ošetrená OOCR, prirodzene v smere hore len na nastupovanie a dole len výstup (nie ako mi raz dal lístok Strieborné-Ďumbierska v rámci mesta), tieto grafické symboly chýbajú na stránke SAD Zvolen. Tak je jednotné 2€ cestovné (mimo Šachtičiek), či do zastávok po trase za 1€?...
Ako je to s prestupom do 45-tich minút, zakúpil som si lístok v čase 11:09:28 (čas na lístku), prestup som mal mať do 11:54, potom som si zakúpil lístok v čase 11:54:59, prestup mi to ale už nezarátalo...
"CYKLOBUS aj tohto roku premáva v okolí Banskej Bystrice - už od 13.5.2016"
Raz to neurobia tak, aby to bolo správne hneď na prvýkrát.
1. nesprávny rok (2016)
2. nesprávny príchod na Pleše, zo Slovenskej Ľupče na Pleše autobus za 10 minút predsa nevyjde, rovnako sú divné odchody spiatočného spoja (40 minút na celú trasu sa mi vidí málo). Skôr sa mi pozdáva verzia dostupná na OOCR.
3. a ako som už spomínal, spoj na Šachtičky pôjde len v nedeľu i sviatky, čo v odkaze dopravcu uvedené nie je.
4. sú tam aj ďalšie nezrovnalosti v CP uverejnenom na OOCR a SAD ZV. Podľa jedného spoj na Pleše bude zastavovať Ďumbierskej, podľa druhé nie.
V rokoch 2013-2016 premával cyklobus stále podľa rovnakého CP. V roku 2017 ho skúsili zmeniť a už je s tým spojené množstvo chýb.
Všimol som si ešte jednu vec, odchod spiatočného spoja zo Šachtičiek (Podkoníc) je už o 14:30, teda o hodinu skôr ako doposiaľ. Takže to už nebude veľmi využiteľné pre cestujúcich, ktorí sa do daného cieľa vyviezli hore (pre krátky čas pobytu cyklobusu sa im to neoplatí). Tieto spiatočné spoje boli aj tak slabo využité, no teraz to už bude takmer nepoužiteľné.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petik
Pocet cestujucich je rozny. Obcas to bolo plne, ale v priemere by som povedal, ze tam bolo tak do 10 ludi. Skutocne bieda, navyse to este kleslo, ked sa priamy spoj skratil po BB. Ale pozrel by som sa aj na priciny:
1. tarifna politika - nie vyska ceny, ale kto nesleduje zeleznicu, tak ani nevie, ako sa k dobrej cene dostat - na pokladni stoji listok od 1350 Kc, co cestujucich logicky odradi.
2. ziadny pripoj na Horehronie (60 tis obyvatelov)
3. pomohlo, keby ten priamy vagon pokracoval cez Lucenec do Kosic. Aky narast nakladov by to znamenalo? Takto ten vagon stoji cely den vo Zvolene alebo Bystrici. Pritom by obsluzil niekolko miest (Detva, Lucenec, Filakovo, Tornala, Roznava - celkom 80 tis. obyvatelov bez prilahlych oblasti) so skutocne zlym spojenim do Prahy.
4. Chyba priamy vagon na sedenie. Ako ukazuje priklad Regiojetu, ludom nevadi v noci ani sediet. A z marketingoveho hladiska by to tomu spojeniu pomohlo, lebo by sa to spojenie dostalo viac do povedomia uz len tym, ze by si ho mohlo financne dovolit viac ludi.
5. Obsadenosti vyrazne ublizilo, ked sa odchod z BB posunul z 22:00 na 19:30. Predtym napriklad aj v Martine pristupovalo nemalo ludi. Chapem, ze vlak o 22:00 do Vrutok uz nikto nezavedie, ale posunutie posledneho vlaku do Ziliny o hodinu by nebolo na skodu.