Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
No a je to tu! Uz sa asfaltuje! Na 2. useku(dlzka 350 m., od Dumbierskej, krizovatka nad MS- smerom na Sasovsku cestu) dnes cely den kladli asfalt. Cesta bola cely den uzavreta, linka 80 isla obklukou, premavala sa po celej Sasovej, ale i tak isla podla cest. poriadku. Myslim si, ze zajtra budu asfaltovat 1. usek (Rudohorska, Posta- smerom na Tatransku, SOUPP). Tam je cesta 4-prudova, mozno ju celu nezavru, no zrejme hej. Ale musim povedat, ze som si z vonka vsimol oznam v autobusoch (asi vylukovy oznam). Novinky prinesiem, ked budem vediet nieco nove.
P.S. 1: V Cechach to s tymi komousmi vyhrali!
P.S. 2: Tie spojene superlinky sa coraz viac blyzia k zrealizovaniu. Len na tom tvrdo Kami pracuj! Mozno to zaposobi na byrokratov z MHD-ky, oni nic tvorive vyprodukovat nedokazu!
Petik: v mojom navrhu je dolezity ten text v ktorom pisem co a preco. Chcel by som to totiz posunut na prislusne miesta.
Mozes svoj navrh dat aj to formatu Excel 5.0 aby som si to mohol precitat na svojom compe ?
Co sa tyka volieb, ekonomike nova vlada rozhodne nepomoze 😞

TBC:zaujimave. Kto vie, ci to bol bus BBDS. Ale deti mali stastie.

Danny: Neviem si predstavit, ze by zavreli celu cestu. Ved sa to da robit aj po castiach. Ak bude vyluka, daj vediet.
Caute pani! MOZNA VYLUKA V SASOVEJ! Mam pre Vas 1 horucu spravu. Na vypadovke v Sasovej(tzv. maly severny obchvat), akurat v najblyzsich dnoch budu prebiehat dokoncovacie stavebne prace: v dlzke cca 1 km budu klast novu, finalnu vrstvu asfaltoveho koberca. O tom, ze to bude max. za par dni svedci fakt, ze:
uz maju spravnu vysku vsetky kanale, zakazove znacky su uz pripravene a hlavne spoje medzi zaciatkom a koncom cesty su uz vyfrezovane. Nakoniec moj typ pokladky asfaltu: max. zaciatok buduceho tyzdna.
Jedna sa o tieto useky: 1. Rudohorska, Posta az Tatranska, SOUPP,
2. Dumbierska, krizovatka (nad MS) smerom k Sasovskej ceste, dlzka 350 m.
Je mozne ze to do istej miery postihne MHD.
Pri 2. to postihne linku 80, pri 1. linky 24,25,91,26,10.
Zatial som si vsak ziadny oznam nevsimol
Kami:
Ked nerobim poradia tak ma to nebavi.
Textovu cast?
Ty to robis ako seminarnu pracu? 🙂

Volby: mna ani neseru tie percenta KSCM, ale to ze spolu s CSSD maju viac ako polovicu, takze rozne socialisticke paskvili maju v Parlamente zelenu. Co uz. Blbo som sa prestahoval. Tipol by som to vsak na predcasne volby o 2-3 roky.
Petik: ani sa nemahaj s CP s poradiami pre kazdy autobus. Staci ked to spravis ilustracne, cize intervaly, prekladanie, prechody a tak.
Ja som spravil CP pre rannu spicku, sedlo, poobednu a vikend. Vyuzil som vsetky linky. Bez skratenia obehoveho casu sa dostanem rano len na ten pocet klbovych, ktore jazdia aktualne. Textovu cast mam vytlacenu, akurat ze mi skolaboval Word a premazal subor. Kym ho obnovim a spravim nacrty zastavkovych CP tak sa moj chudacik riadne zapoti. Rad si to porovnam s tvojim navrhom.

Volby: zdalo sa mi to jasne, takze som ich sledoval len zdaleka. Az potom som pocuval o nejakom prekvapeni a konkretne vysledky neviem - len KSCM 19% a 101 poslancov CSSD+koalicia.
Petik: ono sa to zdá, že to je jednoduché, aj ja som to skúšal, a dobre som sa narobil len s jednou linkou - 3 (aj tak to bolo nepoužiteľné).

Voľby: Klaus si to pokašlal asi tesne pred voľbami. V televíznych klaniciach s kolegami z ČSSD pôsobil dosť kŕčovito a nemal ani moc argumety... Za vrchol považujem 14% pre KSČM 🙂
Tak ja som tiez trochu experimentoval.
Skusal som moju variantu:
20-zrusena
22-ako v skutocnosti
24-Uhlisko-Mladeznicka
25-Uhlisko-Nemocnica
9?-ako v skutocnosti (Starohorska-Nemocnica)
Sral som sa s tym cely den a spravil som to len od rana do asi 10/11-tej. Interval mam 6min a vystacil som s asi 15 autobusmi. Mam tam vsak dost vela prechodov vozov mezi linkami. A ani s tymi odchodmi nie som celkom spokojny. Neviem ci budem mat chut dokoncit to niekedy az do vecera a upravit odchody co sa mi nepacia. Je to dost pracne zosynchronizovat 4 linky. (Teraz budem mat po vyse mesiaci doma pocitac, tak budem radsej parit pri Civilizacii:))
V priebehu tyzdna todim to na web (v exceli).

BTW: Co hovorite na ceske volby?
tbc: díky, ale veď aj Ty si už určite hotový 🙂
majkl> gratulujem k tym skuskam 🙂
Pheew, skúšky hotové, takže sa pomaly začnem venovať upgradeovaniu bb.imhd.sk.
Pozabaval som sa a podarilo sa mi natlacit do jednej hodiny v rannej spicke medzi Karpatskou a Striebornym nam. 19 autobusov. Zvysnu hodinovu premavku som zachoval.
Teraz uvediem ake su pocty vozov na jednotlivych linkach a hodinove prejazdy v sucasnosti.
Vysvetlivky: v-pocet vozidiel linky, s - pocet smien vodicov na linke, int - interval odchodov pokial je, h - pocet odchodov za hodinu ked nie je interval, sedlo - doba medzi rannou a poobednou spickou, ot - doba za kotru sa voz otoci
linka 20 - 2v/3s spicka int 25 /51 ot sedlo int 50/50, 22 - 6v/10s spicka 7h/48 sedlo a vikend int 17/51, 23 bez vozidla, 24 - 4v/6s spicka 5h/56 sedlo a vikend int 30/60, 25 - 5v/6s 6h/60 sedlo int 30/60 vikend 60/60, 26 - 4v/6s spicka 5h/56 sedlo a vikend int 30/60, 90 - 2v/2s int 30(rano 2 krat)/60, 91 - 3v/3s 6h/45, 92 - 1v/1s 56/56
subeh liniek 20+22+23 - 8v/13s int 6-8 sedlo 5h vikend int 17/51,
26+92 - 5v/7s spicka 5h, 25 +91 - 8v/9s spicka 12h,
24+25+90+91 - 14v/17s spicka 17 vozov za 6 sedlo int 15, vikend int 30.
Tych 17 autobusov je len rano 6:30 - 7:30 aj so zdvojenou 90, poobede je tam toho menej.

Dufam ze to vacsina pochopila 🙂 Este neviem v akej podobe sa mi podari zverejnit navrhovane CP, ci v html alebo len vo Worde. Na pripadne internetove CP si treba pockat.
Petik: na Internatnej upravuju trat aby tykadlaky mohli chodit aj smerom na Kyjevske, tak ako tu uz bolo spominane - chybala vyhybka tym smerom a aj posledna 4 sla bud na ZSR, ci Roosveltku miesto aby si to zamierila rovno do vozovne.

CP este nemam vymyslene, dnes dam dalsie alternativy a v piatok by som chcel dat sucasny stav podla vozov, intervalov a casov. Hadam buducu sobotu by som to mohol dat na net.
24+26 by sli cez Tatransku, naspat po Rudohorkej ako teraz.

Alternativa B - pomala: linka 20 opat na Pieninsku
22 - (cast vozov) na Starohorsku otocku
22+25 - zvysne vozy, 24+26 cez Tatransku, 90, 91, 92 bez zmeny trasy

Alternativa C - rychla: ako alt B, len 22+25 pojde expresne - bude stat len Micinska - Nam. Slob - Dumb, ZS .. Karpatska - dalej ako 91.
Co robia na Interenatnej s tykadlakmi?

Kami, mas niekde vymyslene CP k tym alternativam? Kde sa na to mozem pozret?

Nebol by pri spojeni 26+24 problem s obsluhou Tatranskej ulice (kedze je jednosmerna), alebo to odtial neni daleko na ine zastavky?
K spajaniu liniek v Sasovej: navrhnem par alternativ
Dnes alternativa A - radikalna
spoja sa linky 22 + 25, 24 + 26. Linka 20 pojde na Pieninsku, linka 90 ostava, 91 a 92 sa prisposobia podla potreby.
Bon-Cu: Irisbus - Karosa CityBus. Jeden voz jazdi na linke 80, vecer na 24, druhy bol naposledy na 26, ale moze sa to menit.
Troliky prechadzaju postupne GO, vsetko su to rovnaky rocnik. Rychlost obnovy obmedzuje kapacita OTZ (robi GO aj inym mestam) a financiami.
Inak, gitovacou "kurou" presli Ikarusy co po zime rozkvitli - videl som 2602 aj 9992 bez hrdze zato s zo zakladnou farbou na bokoch.

Upravena trat na Internatnej je skoro hotova, uz osadzuju stlpy. Este tento mesiac asi budu daktory vikend jazdit tym smerom autobusy a mozno v lete sa zmenia niektore trolejbusove linky.
No v BB som bol v stredu par hodiniek...tak som si vsimol ten vas nizkopodlazak na linke 25 myslim..irishbus? ..asi hej...aj 900vkove Karosy...a aj troliky...len skarede boli, nenatrete, take "fujhave" 🙂 ..hlave 14trky...a tak 🙂
Takze pekne po poriadku:
Po spojeni liniek by vzdy polovica trasy bola naplno vyuzita, problem je ze si tam autobus nabehne 10 min a naopak opacnym smerom to zvykne dohanat. Na 40 min dlhej trase by to mohlo byt vyraznejsie. Preto sa na to musim poriadne pozriet. Musim vychadzat z existujuceho stavu co sa tyka vozidiel aj co sa tyka softveru.
A som pri Emteste. Tento genialny system nepozna casove pasma CP. Trasy rozlisuje len podla oznacenia pismenom. Preto nie je mozne automaticky generovat CP aj s predpokladanym meskanim v spicke a nadbiehanim v sedle. Naopak, ked robis inu trasu, samostatne zadavas jazdnu dobu a preto sa Ti moze lisit cas na spolocnom useku. Vikend byva skrateny o 1 min na 2. zastavke. Ozajstny rozdiel je len na nocakoch.
Neviem ako to myslel Ing. Bodnar, ale zachadzanie sa robi v Emteste tym pismenom.
Autobusy z liniek 24/25 zachadzaju do vozovne v case 8.00-8.30, okolo 12:00 a po 17:00 a vtedy asi nie je potreba posilovat linku 20, autobusy by sli prazdne a nabehli by km navyse.

Petik: po 3 hodinach musi mat vodic 30 min pauzu ked nesmie robit nic na vozidle okrem dohliadania na nakladku a vykladku tovaru. To je bezpecnostna prestavka. To je aj v sulade so zakonnikom prace kde je zavedena prestavka na obed po max 6 hodinach - rovnako 30 min. Vtedy vodic odparkuje voz a vegeti. V BB zachadzaju do vozovne len ti co striedaju smenu okolo obeda. Za smenu ma vodic 2 bezpecnostne prestavky. Ak si chodieval autobusom z BA do BB, vedel si ze tie busy co koncili v BB nemaju prestavku v Zarnovici lebo jazda trvala len 3:30 co bolo na hrane.
Niektore DP ako napriklad BA, rozkladaju bezpecnostnu prestavku na viacej, takze kazdy vodic ma na konecnej 20 min pauzu, plus 30 po 6 hodinach kvoli zakonniku. To im okrem nadcasov robi problemy. Takze pri kratsich linkach je 20 min pauzy po kazdej jazde luxus a musi sa vypravovat viac vozov a viac vodicov jazdi. Pri 30 min pauze je zas problem nahradit vozidlo a tak vozy prebiehaju na ine linky miesto pauzujucich.

Moj program tiez nevie rozlisovat casove pasmo, ale jazdnu dobu som vacsinou robil podla seba a niekedy to bolo presnejsie ako na zastavke.
Neviem ci sa vodicom pacia dlhsie alebo kratsie trasy, ale prestavky su rovnake bez ohladu na dlzku, sluzia hlavne na vyrovnanie grafikonu.

Este na okraj. Vsimol som si, ze po nakupnych centrach putuju bystricke stare 734 a 735 co nemaju napis BBDS na boku a len nastriekane male SAD B. Bystrica. Je to vyhodne, tomu tovaru co vozi na propagacne akcie je jedno aky ma autobus, ten stoji, nepali naftu a pritom zaraba 🙂
Kami: Co je to "system 30 min bezpecnostnych prestavok"?

Danny: Spojenie 25/24+22 - myslel som, ze by to bola jedna linka s jednym cislom (Napr. 24 Mladeznicka-Sasova-Uhlisko)

Kami: pises "Meskanie v spicke" #269). Ty si tu asi najvacsi specialista na bystricke CP. Pozeral som aj ten tvoj program a aj z toho sa mi zda, ze v BB je rovnaky cas prepravy medzi zastavkami v sedle aj v spicke. (Teda videl som tak akurat rozlisovat tyzden/vikend) Je to tak? Ak ano, tak je to pekne blbe.

Este k dlzke liniek. Suhlasim ze kratsia linka moze efektivnejsie/pruznejsie obsluzit urcitu cast mesta. Ale z pohladu vodica je to skor nevyhoda. Stale hore dole po kratkej trase, kratke roztriestene prestavky.
Zdravim Vas pani!
Neda mi nezareagovat na podla mna trefny prispevok Petika ohladne spojenia liniek 24/25 s 22- kou.
Myslim, ze je to dobry napad. Obidve linky poznam velmi dobre zo svojho cestovania a takymto sposobom by boli 24 a 25 permanentne vyuzite: periodicky naplnane a vyprazdnovane a opat naplnane. Tym padom by sa dalo aj usetrit: poriadne by sa dala skresat 22 a uplne zrusit 20. Ale hlavne by na 20 nemali problemy s otacanim na konecnej na Javornickej. Vsetko ma vsak svoje plusy a minusy: takto by sa vytvorili 2 superlinky, ktore by sa otacali nie za cca. 26- 30 min., ale za 40 min., ako je to u 80- tky. Dalsia nevyhoda je ta, ze taketo speciality EMTEST neumoznuje (kombinovanie liniek). Uz som sa o tom presvedcil asi pred 1- 2 rokmi. Vtedy som pozadoval od Ing. Bodnara nasledovne: Cestovaval som linkou 20 a vtedy chodila do Sasovej od VUB posledna o 16:59. Tak som ho aspon ziadal, nech 31- tka, ktora chodila vtedy 17:35 nech zachadza na Karpatsku. A on mi povedal uz zmienene o genialnom EMTEST-e.
Napriek tomuto mam 1 dobry napad: tie autobusy liniek 24/25, ktore idu do depa, by mohli ist tam cez VUB a tak aspon nahradit niektore spoje linky 20.
ALE obavam sa ze to by radni z MHD nepochopili ani po 2 tyzdnoch 😞

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.