Diaľkové autobusové linky keď vidím, že sa preberajú, tak rovno napíšem stručne, že je to anarchistický bordel bez koncepcie. Diaľkové autobusové linky by malo povoľovať prevádzku MDVRR, resp. MDVRR by malo dať keď už tak výpis trás a ohlásiť tendre aby tu neboli také blbé prípady, že trasu BB - ZV - ZH - PD - TN jazdia 4-5 dopravcovia plus medzinárodka a nože by si na krk prikladali jeden druhému lebo sa predbiehajú a berú si cestujúcich a potom nemá človek 3-5h spoj ale obslužnosť nikoho netrápi. A mimo to by mali mať dopravcovia vykonávajúci výkony v rámci ZVVZ podľa môjho názoru striktný zákaz dávať vozidlá, ktoré sa nakupujú pre výkon prímestských autobusových liniek na komerčné, alebo najlepšie im toto kompletne zakázať, lebo odsledovať to, že či behom 24h niekam v noci to vozidlo nejde na komerčnú linku je nemožné.
Hoci o tomto tu už bola diskusia dávnejšie, predsa len mi nedá sa k tomu vrátiť znova, keďže medzičasom sa nič nezmenilo.
Podľa mňa je to chyba zo strany dopravcu a to taká, že nie je súlad medzi údajmi nahratými v EMTeste a údajmi uvedenými v cestovnom poriadku.
Faktom je, že autobus diaľkovej linky 611502 Liptovský Hrádok - Zvolen s príchodom do Zvolena 19:15 pokračuje ako prímestská linka 611413 Zvolen - Banská Štiavnica - Hontianske Nemce s odchodom zo Zvolena o 19:20. V EMTeste je to spojené do jedného spoja, no potom by to chcelo aj vo výveskách uvádzať ako priamy spoj, čo sa štandardne praktizuje v cestovnom poriadku doplňujúcou poznámkou "u - pokračuje ako spoj linky ... do zastávky ..." V tomto prípade také niečo chýba. Je pravda, že takýto nesúlad môže byť pre cestujúceho (najmä toho náhodného) zmätočný.
Totižto, povedzme si úprimne. My vieme, prečo to je tak, ale bežný človek z Liptova:
- nepozná obehy vozidiel dopravcu SAD Zvolen tak ako to poznáme my, takže túto situáciu si nemá ako rozumne vysvetliť (samozrejme pravidelní cestujúci sú už na toto zvyknutí)
- a druhá vec, náhodný cestujúci z Liptova, ktorý nedisponuje takými geografickými znalosťami ako ostatní, nemusí ani vedieť že existujú nejaké Hontianske Nemce, resp. identifikovať ich presnú polohu a určiť či žiadaný smer prepravy vyhovuje cieľovému smeru autobusu (je však pravda aj to, že na prednom transparente rolujú aj nácestné zastávky, ktoré môžu pomôcť) ?
Napokon reakcia pre draxtera prečo ti vyhľadávač nenašiel toto spojenie. Moja odpoveď má dve časti:
a) už bolo povedané - v CP tieto dva spoje nie sú spojené do jedného ako nadväzujúce
b) odpovie, prečo ti nenašlo spojenie ani s prestupom. Totižto vyhľadávač CP má tiež nejaký svoj algoritmus, teda ak nie je možnosť priameho spojenia, tak ti vyhľadá spojenie s prestupom také, ktoré ťa dopraví do požadovanej cieľovej zastávky čo najskôr.
Ľahko zistíme, že:
-zo Zvolena do Hontianskych Nemiec môžeš cestovať linkou 611413 s odchodom zo Zvolena o 19:20 cez Banskú Štiavnicu a príchodom do Hontianskych Nemiec o 20:30 (teda fyzicky pokračovať v tom istom autobuse)
-avšak zo Zvolena ide aj spoj linky 605402 (cez Krupinu), ktorý síce odchádza zo Zvolena až o 19:35, ale do Hontianskych Nemiec príde už o 20:21, čo je skôr ako linka 611413.
Takže vyhľadávač vyhodnotí druhé spojenie ako lepšie a ponúkne ti ho, pričom možnosť spojenia cez Banskú Štiavnicu ti ani neponúkne.
osobne dúfam, že po sprevádzkovaní 31Tr (a mohli by to stihnúť do dušičiek, nech na linke 2 a 3 môžu nahodiť kĺbak vhodný pre starších ľudí) sa upravia aj vzory tak, aby sme ich videli na hlavných celodenných poradiach linky 1, a cez víkendy podľa potreby aspoň tak, ako sa nasadzovali v nedeľu na zvládnutie náporu študentov smer Tajovského SOUS.
Ešte som zabudol. Koľko dobrovoľníkov a petícií sa spisalo a podpisalo, aby sa zachovala trolejka aspon v tej réžii, v akej končila. Aspoň to sa oplatilo. Dlhý boj, ale predsa. Som rád, že cestujem trolejbusmi, vozovy park sa podarilo obnoviť. Od oka dokonca na skoro 100%.
Ak sa nemýlim tak vlaky sú štátna záležitosť. Busy a T-busy zas mesto alebo VUC. Uplny rozdiel. Štát rozdeluje dotácie pre VUC. A co sa tyka t-busov do Sasovej. Niekedy v cca 80-90 rokoch bol aj projekt. Mozno by tam bol najlepší projekt zo vstupom obidvoch dopravcov s možnosťou vstupu nejakeho investora, ktorý by v sasovej otváral vyrobu. Momentálne však teraz SAD ZVOLEN, pri jej frekvencii spojov a plynakou na linkach do toho nesiel. Pozn. Skoro novych plynakou... Čiže by to miselo investovať s DPMBB. Mozno využiť dotacie. Ale tak skoro troleje nebudu. Sorry za môj názor
Ani sa veľmi niet čo čudovať. Konkrétne na trati Banská Bystrica - Brezno sa zrejme od roku 1936 veľa toho nezmenilo, jedine pravidelná údržba a zároveň konzervácia súčasného stavu. Za týchto podmienok niet priestor pre zrýchlenie, na druhej strane akákoľvek modernizácia podmieňujúca zrýchlenie dopravy tu nebude, lebo trať do Brezna nie je koridorová.. Napokon, v 30. rokoch začínajúce motoráčiky vedeli jazdiť takmer tak rýchlo ako tie súčasné krabičky 812, samozrejme v limitoch povolenej rýchlosti a pomalých jázd na každom kroku tie rozdiely ani nemajú kde vzniknúť. No jedno sa zmenilo, zanikla výhybňa v Lučatíne a stanica v Ľubietovej a pomaly mizne aj zastávka v Predajnej, no tá ešte akosi prežíva z GVD na GVD, ktovie dokedy.
Ja som spravil uplne historicke porovnanie pre trat Brezno-Banska Bystrica
1938: jazdna doba 1:18 (resp 1:04 mierne zrychlene vlaky Os4005 a Os4011)
2016: jazdna doba 0:57 (najrychlejsi Os7406)
To je pokrok! 7 minut za 80 rokov.
Nuž dá sa predpokladať, že drvivá väčšina tohto počtu boli cestujúci na trase Nitra-Bratislava a späť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.