Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PIT #56190:
Hromada spojov liniek 101, 107, 110 a 117 doslova kopíruje železnicu. Ani o zastávku naviac, ako sú existujúce stanice. Myslel som si, že vznikom IDS takéto súbehy skončia.
Ak sa budú dotovať autobusové linky jazdiace popri koľajniciach, tak potom nebudú peniaze na Postajove nápady 😉
Reakcia na: Žilinský Karosák #56194:
Zhrnul posledných 20 rokov ak dobre čítam, takže čítaj s porozumením.
Reakcia na: PIT #56189:
Trochu nerozumiem, akú úlohu má zohrávať SAD BB v tejto diskusii, keď už (bohužiaľ) ani neexistuje😉.
Podľa mňa MHD v BB nie je na ideálnej úrovni. Vidieť, že tým, že sa prakticky nič s ňou za posledných 10 rokov neurobilo. Oproti ostatným krajským, či dokonca niektorým väčším okresným mestám zaostáva. Tento týždeň som zrovna mal 2 hodiny v BB, ktoré som využil na odvezenie sa s MHD a musím skonštatovať, že jediné, čo sa mení je vozový park (aj to extremné pomaly, veď ešte niekedy počas korony jazdili vysokopodlažné Karosy).

Nejaká optimalizácia linkového vedenia by možno prišla vhod, ale osobne si nemyslím, že v súčasnosti je vedenie liniek až tak zlé. Aj tých kopec liniek na Sásovú vie v celkoch robiť spoločný interval (napr. 21+22+23, 24+25+27), skôr by som videl priestor na zlepšienie liniek typu 43, 80 a pod, ktoré ani len nemajú pravidelný interval.

Ďalším problém vidím absencia platby platobnou kartou, nejakej rozumnej aplikácie (CVAK mi príde veľmi chabý) a pod. Milo ma prekvapilo, že človek si vie behom pár minút zvirtualizovať svoju dopravnú kartu a môže ju používať s kreditom na MHD. Ja som si takto zvirtualizoval, transdatácky ISIC, dobil kredit za 5€ a povozil som sa. Musel som sa najprv zaregistrovať, vyplniť osobné údaje atď. Celý proces so schvalením žiadosti trval maximálne asi 20 minút (to som omylom ešte zle nahral fotku ISICu, načo som bol upozornený zamestancom SAD Zvolen), čo mi prišlo ako rýchle. Ale, keď sa pozriem ako bežný cestujúci, tak určite systém, ktorý je v NR, TN, ZA, kde si človek len pri označovači vyberie cestovný lístok a zaplatí platobnou kartou mi príde najpohodlnejší.

Určite by pomohla aj opätovná integrácia s prímestskými linkami, vďakačomu by mohli byť aj niektoré MHD linky zlúčené s prímestom a premávať v normálnom intervale.
Reakcia na: PIT #56189:
A ešte tam veci blokuje starý známy Slávik
Reakcia na: Postaja #56188:
Vieš, zjavne si tu nový. Kopec dobrých nápadov by sa tu našlo. Len nie je vôľa. A nie všetko stojí veľa peňazí. Niečo dokonca nič a niektoré veci by ich aj ušetrili. Lenže ani VUC a ani MsU to nerobia dobre, roky nič pozitívne. A tá paródia na IDS: teraz museli zdražieť, lebo 3 mesiace jazdilo všetko skoro zadarmo.
Reakcia na: Postaja #56188:
To je pekné a máš šajnu, koľko to stojí a či je na to?
Reakcia na: Postaja #56185:
No teba sme tu potrebovali😁 Myslíš, že veci, ktoré tu spomínaš, tu nevieme už 20 rokov? Lenže v Blbotíne nad Hronom sa bežne bojuje za to, aby MHD vôbec existovala, keďže SAD BB, SAD ZV, MsÚ i súčasný DPM, sú ukážkové subjekty k tomu, ako sa to nemá robiť, resp. nemá potrebu sa snažiť niečo robiť. Však tu sa napr. muselo tvrdo zachraňovať existenciu trolejbusovej dopravy (o čom má tu viacero z prispievajúcich osobnú skúsenosť, aj keď už nie takú chuť súčasný stav komentovať) namiesto toho, aby sa konečne niekto začal zaoberať dostavbou dráhy do Sásovej (ale s napojením tak od Partizánskej cesty, ako aj od Tajovského a Huštáku, čo by umožnilo neskutočnú variabilitu trolejbusových liniek), o ktorej MsÚ za 30 - 35 rokov ani necekol, nie to ešte niečo urobil (to je tak, keď si donekonečna rozprávajú o nejakom fiktívnom najmodernejšom vozidlovom parku, čo aj tak nie je pravda, ako jedinom parametri kvality dopravy). A je jasné, že k zefektívneniu celej siete a prevádzky MHD je to potrebné a navyše v súčasnosti je možné do ďalších okrajových častí kombinovať s baterkáčmi. Skrátka v tomto meste sa vždy premrhajú všetky ponúkané príležitosti a hádam zásadne sa nespraví to, čo je odskúšané, funguje alebo môže priniesť osoh, ale buď pokusy "pokus-omyl" alebo "a je to", či radšej nechať tak, lebo snaha a práca vytvárajú robotu a problémy. A pomaly každý, koho by to trápilo, radšej odtiaľto vezme nohy na plecia alebo zaneviera na VHOD.
Druhá vec je trošku aj zostávať v realite a nie vymýšľať aj nad rámec zmysluplnosti - BB zase tiež nie je tristotisícové mesto, kde má zmysel všetko kúskovať niekde na "hranici mesta" (k integrácii raz snáď dôjde - aj keď amaterizmus IDS BBSK je nekonečná hrôza - kedy by bolo jedno, či sa jedná o MHD alebo RAD; ale nemôže to fungovať ako v minulosti, že RAD jazdila s tarifou MHD na základe ničoho a mesto na ňu neprispievalo roky vôbec), či narobiť spoje v trojminútovom intervale a pod.

Čo sa týka priemyselného parku Šalková, tak podľa rôznych vizualizácií I. etapy stavby R1 (a aj fyzickej činnosti v teréne) by mala byť postavená aj miestna komunikácia prepájajúca preložku cesty I/66 cez Šalkovú a hlavnú cestu cez priemyselný park. To by následne umožnilo prejazd RAD priamo cez priemyselný park, či už v prípade liniek idúcich centrom Slovenskej Ľupče, ako aj liniek od Brezna, Poník a Môlče + L42. Namiesto jazdy od Šalkovej po I/66 popred bývalú cementáreň by mohli (všetky alebo časť spojov) prechádzať priamo cez priemyselný park s možnými dvoma zastávkami - v mieste zastávkových ník pri spoločnosti Integra na Priemyselnej 18 a na súčasnej zastávke MED-ART a po moste ponad R1 späť na Partizánsku cestu, SAD. Vzhľadom na početnosť spojov RAD + L42 by sa tam obsluha zvýšila extrémne. Ťahať tam samostatnú linku MHD by tak bolo potrebné len za predpokladu plného PP a dostatočného prepravného prúdu z nejakého konkrétneho smeru. Inak by možno postačoval na začiatok aj prestup na tieto linky RAD + L42 a pod. Vedenie RAD cez PP je úplne jednoduché opatrenie k realizácii, avšak ešte vyžaduje nejaký čas, kým bude cesta postavená a nie je preto asi potrebné zase vymýšľať zbytočne hory-doly. Inak by ma zaujímalo, koľko reálne osôb pracuje v súčasnosti v PP a malo by aj záujem využívať VHOD. Lebo ono keby tam boli stovky - tisíce ľudí, tak by malo možno zmysel postaviť aj železničnú zastávku v mieste cca za spoločnosťou CPS Components na Technickej 5... lenže tento PP sa napĺňa životom relatívne extrémne pomaly.
Reakcia na: draxter #56186:
Keď chce kraj, IDS, či Ondro moderný IDS a ľudí z áut do systému dostať. Musí byť IDS IDS a nie paródia a iba odskrtnute v pocitaci a volebnom programe. Pracovná spádová oblasť je nielen BB, ale i ZV (západ, Lieskovská cesta, Zlatý potok), potom musí byť spojenie na smeny (všetky pracovné smeny) do ZV i z regiónu Poniky, Hrochoť, Mičiná cez Žolnu, či Lukavicu a nie 90 minút cez BB. A kľudne nejaké rýchle linky, ktoré by stáli iba na jednej , max. dvoch zastávkach v obci, tie obce nie sú nijako velke ... Alebo stretavka autobusov v Čerine, Sebedine, teraz to je tiež tak, ale až 1, Max. 2 spojenia denne. To potom stačí ponechať 2 až 4 spojenia pre dôchodcov na každú linku na nákup a do nemocnice a ostatní autom...
Reakcia na: draxter #56186:
Jasne áno, mal som na myslí skôr niečo, kde by sa vzájomne autobusy čakali ako pripoje, resp. minibusi otáčali k hlavným linkam, napr. Podlavice-Riecka, Lupca-Mostenica, Hiadeľ, Podkonice na vlak, a tak. Žiadne zo spomínaných (Mýto, SAD, Podlavice) nie je na to vhodné. Zachádza na Riecku síce nevidím ako najväčší problém, je to 2km a otázka 5 minút maximálne. Ale je luxus voziť klasické autobusy do hladka, Moštenica a čiastočne do Podkonic, tam by sa zišiel menší bus a radšej každú hodinu, v špičke častejšie ako návoz na vlak a/alebo Povraznícky bus. A cez víkend každé dve hodiny linka (cca 6:00-10:00 a 14:00-18:00) Podkonice Ľupča Moštenica Hiadeľ Grajciar.
Reakcia na: Postaja #56184:
Od Brezna je takou zastávkou k MHD práve Partizánska, mýto a AS. Z Prsian, Malachova či Badina by som ani neriešil prestup na MHD, tam je to zbytočné.
Potom je to Národná s prestupom na MHD i vlaky. Za každú cenu zase presmerovať regiolinky netreba. Ale je určite nelogické mať spoje Pieninská - Zlatý potok, neverím že koncové úseky sú tak vyťažené, aby to malo opodstatnenie.

Od Tajova by to mohlo byť strieborko, neviem ako veľa ľudí ide vždy až po stanicu.
Ukážkový prípad neschopnosti mesta a kraja v oblasti dopravy je priemyselný park Salkova tým, že tam chodia inkognito spoje 2 liniek (33, 41), raz zachádza, inokedy nie a potom tiež priemysel vo Vlkanovej, kde roky sa nedá normálne dostať na smeny 6-14-18-22, alebo zo zmien rýchlo a efektívne, ak vôbec ( z poobednej vôbec) a inak väčšinou nekonečné dlho a na poslednú chvíľu cez Badín a preto tam každý jazdí autom a kto nemá, má smolu.
Reakcia na: draxter #56179:
A tiež BB nemá, alebo o tom neviem vytvorené podmienky na prestupe uzly, tzv. zbehy regio autobusov k MHD, alebo vlakom. Napr. v Radvani zo smeru Badín, Pršany, Malachov, niekde na východe zo smerov Baláže, Poniky a napr. v Lupci pri stanici z Podkonic, Moštenica, Hliadka, Povraznícka a napr. niekde pri Ulanke niečo na stret autobusov z Tureckej, Spanej Doliny. A napr. v Tajove, alebo Podlaviciach zo smeru Riečka, Králiky, Kordíky. Najprv treba naplanovat toto a potom spúšťať IDS a nie naopak.
Reakcia na: draxter #56179:
Veď to, že tu ľudia nechápu od čoho je IDS, ale horšie je že to nechápu kompetentní, čo to vytvorili a vytvárajú. Zmyslom IDS je ze na jeden doklad, či už je to dopravná, platobná karta, alebo iný nosič, ideš MHD, busom, t busom, elektrickou, metrom, vlakom podľa toho čo je dostupné v danom mieste a odstránenie neefektivity, tj. subehov vlakov s autobusmi, MHD s primestom, elektricky a autobusu a pod.
Reakcia na: draxter #56180:
Ďakujem za priblíženie, len som trocha nechápal.
Ja som inak tiež za nočné linky. Len som na nich nejako zabudol.

Minule som išiel kvôli neexistencii nočákov niekedy okolo 1:00 z Fončordy do Sásovej Dott kolobežkou

V Žiline keďže tam študujem tak niekedy využívam aj nočák
Reakcia na: draxter #56176:
Toto sa mi aj celkom pozdáva, tiež mi napadli polookružné linky 22 a 23, len ešte jednu vec sa chcem spýtať k intervalom na 28, že aké by si dal, keďže s 26 nepočítaš.
Reakcia na: madarjarko #56177:
Kedze sú tam aj linky 24 a 25 na strieborko, a linky 20 a 26 na NSL, tak myslím ze to je dostatočné i preložitelné.
Trolejbusy si najefektívnejšie keď jazdia čím rovnomernejšie. Preto treba posilniť premávku po popoludňajšej špičke a cez víkend na úkor subehov s busmi.
Dlhé linky prečo nie. Ale spájať konečné s obdobným potenciálom. A ľudí voziť tam, k potrebujú (obchody,stanice,priem.park). A menej liniek tam, kde to má zmysel. Posilniť terasu istotne, tá 97 je paródia. A nočnú dopravu!
Reakcia na: Postaja #56178:
To sme sa už nepočúvali, a pri kvalite IDS ja by som do žiadnej integrácie nešiel. Ale ak to tak bude, potom budiš. Áno, ale tak musí byť jasná dohoda. Lebo km v meste a km mimo. Posilnenie "spoja" nemusí nutne byť komplet náklad VUC alebo komplet náklad mesta. Bude pomer.
Reakcia na: draxter #56169:
Určite nie, ten návrh som dával ako info, že v polovici roka má byť plná integrácia MHD do IDSBB a tým pádom bude neefektívne viesť napr. do Rakytoviec, Senice a pod MHD, keď tam jazdia linky na Badín a Selce, Baláže, pri plnej integrácii radšej posilniť primesto, ale tu narážame na ďalší problém a síce MHD financuje mesto a PAL kraj a dohoda na slovenské pomery by bola asi nemožná.
Reakcia na: draxter #56176:
Inak páči sa mi tvoj návrh a už aj mna v minulosti tá polookružná L22 napadla ibaže na rozdiel od tej 23 mala byť 21. Len zase dal by som na nich aspoň 20 minútové intervaly aby išla lepšie v preklade s tou 20 aspoň z Námestia Slobody keďže najefektívnejšie sú v špičke minimálne približne 10 minútové intervaly na spoločnom úseku (Rudohorská - NSL) Ale aj tak sa mi viacej páči ten môj návrh s 21 a 22 ktorý som tu navrhol nižšie

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.