Oznam zo zastávky:
"Od 20.9.2024 bude z dôvodu uzávery mosta ponad R1 a cestu I/69 pri Kremničke zabezpečovaná bezplatná kyvadlová doprava od zastávky TESCO hypermarket po zastávku Iliaš pri moste. Prestupná zastávka pre linky 22 a 90 bude Zvolenská cesta, TESCO."
Z odkazu nepriamo vyplýva, že Zvolenská cesta a Iliaš bude obsluhovaná len linkami č. 32 a 41, ktoré cez víkend nepremávajú. Výlukové CP som zatiaľ nevidel spracované. Predpokladám, že ide len o dočasné riešenie, pokým sa nenájde trvalé riešenie, takto to zrejme neostane.
Lenže v ZV sa to urobilo pred uzatvorením novej zmluvy (takže tam o tých Scaniách vedeli a museli akceptovať), zatiaľ čo v BB sme v kontrakte "v behu" (hoci v úvodnej fáze). A teda pozícia mesta znamená potrebu dohody s dopravcami (ktorá môže a nemusí byť), čiže je to otázka znenia zmlúv.
Súčasné zmluvy na takýto prípad nie sú pripravené. Zvolen sa poučil potom, čo v asi 2016/17 im SADka odmietla pristúpiť na nákup LNG autobusov od Solbusu.
Pochybný je aj DP, ktorý nesie názov vlastníka ako mesta BB, no mesto v ňom má menšinový podiel. Keby si nepredajú vlastný podnik, tak by sa trolejbusy nakupovali mestu jednoduchšie.
Tá situácia zas nie je až tak zaujímavá, ak sa na ňu mesto pripraví. Napríklad Mesto Zvolen malo zámer, že si obstará z fondov eko vozidlá a vysúťažený dopravca ich bude prevádzkovať, takže tento zámer zapracovalo do súťaže na dopravcu. Ponuky s tým mohli rátať a výsledkom je, že im okrem vozidiel sadky behajú na linkách aj štyri "mestské" Scanie.
Podstatná otázka teda je - sú aktuálne platné bystrické zmluvy pripravené na takéto niečo? Alebo by sa zas uzatvárali dáke pochybné dodatky?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BB-Schuhu
https://bbonline.sk/kratke-spravy/mimoriadna-sprava-po-uzavreti-mosta-uzatvaraju-aj-podjazd-cestami-r1-ani-i-69-do-bystrice-nepridete/