Reakcia na: petik #54164:
Vlaky určite v BB kraji (a obávam sa, že na väčšine SK) určite nemôžu polnohodnotne nahradiť lokálne BUSY z jednoduchého dôvodu: - jednokoľajné traťe a pernamentné meškania všetkých vlakov, nielen tých, ktoré prídu zo zahraničia, resp. nejaká nehoda a iné na určitej trati. Tu je každý deň úplne aj lokálna osobná doprava mimo CP a je nepredstaviteľné vlakmi dochádzať na určitý čas do práce, či už ak je nejaká fabrika na trati, alebo ako prípoj na MHD v meste do priemyslených zón. Čo je veľká škoda.
petik
Jasne, teraz sa jedna o 3x vacsiu akciu a urcite suhlasim so vsetkymi problemami, ktore popisujes. Ale mohlo by sa im podarit nahradit aspon cast a napriklad uplne vypustit linky v subehu s vlakmi. Medzi Breznom a Zarnovicou dopravu takmer dokonale zastupia vlaky. Tiez by mohli zeleznice vypomoct na trati Brezno-Telgart alebo Zvolen-Krupina. A Ales Bilek by mohol triumfalne vytiahnut svoj motorovy voz
Zmluvnu dopravu pre dopravu zamestnancov, ktora by ciastocne riesila krizu, by si mohli objednat velke podniky, povedzme Zeleziarne Podbrezova alebo Slovalco Ziar nad Hronom.
Mesta ako Brezno by mohli posilnit MHD a obce ako Molca, Malachov alebo Horne Prsany by si mohli objednat zmluvnu dopravu v useku od konecnej MHD, ktoru by mohlo vykonat samotne vozidlo MHD.
Skratka, urcite moznosti na zmensenie rozsahu katastrofy tu su.
Ja tipujem, ze sa ziadny vysledok nedozvieme az do zaciatku januara, obidve strany budu vyhrocovat jednanie, tvarit sa, ako nespochybnitelna je ich pozicia, a nakoniec sa dohodnu na nejakom kompromise. Napriklad nova zmluva na 3 roky a nasledna opcia na odkup autobusov krajom za zostatkovu cenu.
CSAD ZV a LC nemozu riskovat nedohodu. Bez dotacii dopravu v takom rozsahu neufinancuju, aj keby mali pripadny sudny spor o neplatnosti zmluvy nakoniec vyhrat, znamenalo by to ich koniec.
Teoreticky moze mat kraji v zalohe nejaky prekvapivy plan. Napriklad odkupi CSAD LC a zalozi vlastny dopravny podnik. Aj obidve CSAD mozu prekvapit napriklad ziadostou o nejake predbezne opatrenie.
Nakoniec, vojna medzi dopravcami a krajom nie je nicim novym. Pozrite sa na ustecky alebo liberecky kraj.