Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: petik #54164:
Vlaky určite v BB kraji (a obávam sa, že na väčšine SK) určite nemôžu polnohodnotne nahradiť lokálne BUSY z jednoduchého dôvodu: - jednokoľajné traťe a pernamentné meškania všetkých vlakov, nielen tých, ktoré prídu zo zahraničia, resp. nejaká nehoda a iné na určitej trati. Tu je každý deň úplne aj lokálna osobná doprava mimo CP a je nepredstaviteľné vlakmi dochádzať na určitý čas do práce, či už ak je nejaká fabrika na trati, alebo ako prípoj na MHD v meste do priemyslených zón. Čo je veľká škoda.
Reakcia na: hawkeye #54163:
Spomina si niekto este, ako jednoducho dokazali CSAD ZV nahradit CSAD BB?
Jasne, teraz sa jedna o 3x vacsiu akciu a urcite suhlasim so vsetkymi problemami, ktore popisujes. Ale mohlo by sa im podarit nahradit aspon cast a napriklad uplne vypustit linky v subehu s vlakmi. Medzi Breznom a Zarnovicou dopravu takmer dokonale zastupia vlaky. Tiez by mohli zeleznice vypomoct na trati Brezno-Telgart alebo Zvolen-Krupina. A Ales Bilek by mohol triumfalne vytiahnut svoj motorovy voz 🙂
Zmluvnu dopravu pre dopravu zamestnancov, ktora by ciastocne riesila krizu, by si mohli objednat velke podniky, povedzme Zeleziarne Podbrezova alebo Slovalco Ziar nad Hronom.
Mesta ako Brezno by mohli posilnit MHD a obce ako Molca, Malachov alebo Horne Prsany by si mohli objednat zmluvnu dopravu v useku od konecnej MHD, ktoru by mohlo vykonat samotne vozidlo MHD.
Skratka, urcite moznosti na zmensenie rozsahu katastrofy tu su.

Ja tipujem, ze sa ziadny vysledok nedozvieme az do zaciatku januara, obidve strany budu vyhrocovat jednanie, tvarit sa, ako nespochybnitelna je ich pozicia, a nakoniec sa dohodnu na nejakom kompromise. Napriklad nova zmluva na 3 roky a nasledna opcia na odkup autobusov krajom za zostatkovu cenu.
CSAD ZV a LC nemozu riskovat nedohodu. Bez dotacii dopravu v takom rozsahu neufinancuju, aj keby mali pripadny sudny spor o neplatnosti zmluvy nakoniec vyhrat, znamenalo by to ich koniec.

Teoreticky moze mat kraji v zalohe nejaky prekvapivy plan. Napriklad odkupi CSAD LC a zalozi vlastny dopravny podnik. Aj obidve CSAD mozu prekvapit napriklad ziadostou o nejake predbezne opatrenie.

Nakoniec, vojna medzi dopravcami a krajom nie je nicim novym. Pozrite sa na ustecky alebo liberecky kraj.
Reakcia na: PDM.8.99 #54162:
Súhlasím a už som niečo podobné rozoberal asi 200 príspevkov dozadu, na Slovensku a ani v okolí proste nie je dopravca, ktorý by dokázal kapacitne nahradiť inú SADku a SAD ZV (opravte ma, ak sa mýlim) je počtom vozov najväčšia na SK. A zohnať toľko vodičov je v tejto dobe tiež utópia. A, PDM, presne, ako hovoríš, priestory sú ďalšia vec. Kancelárske sa dajú zohnať hociako, horšie je to s dielňami a odstavnými plochami.
Keďže CP platia len do konca roka, môže fakt nastať to, že od 1.1. nevyjde na cestu ani jediný autobus, bo SADky si povedia: "keď sú na BBSK takí múdri, nech si to teraz vyžerú" a budú čakať, až sa k ním Lunter doplazí a bude ich na kolenách prosiť, aby zase začali jazdiť, bo podľa mňa je úplne jasné, že iného dopravcu mu do jedného mesiaca nevyčaruje ani Copperfield.
Romčo, ak by taký nevysvetliteľný zázrak náhodou aj nastal, len pripomeniem, aký chaos bol, keď MHD BB prebrala SAD ZV a čo všetko tam na začiatku jazdilo (prenajatí súkromníci a myslím, že sa zjavila aj nejaká karosa lc) a tam bolo treba nahradiť LEN niekoľko desiatok vozov pre MHD jedného mesta. Prímesto celého kraja je trochu väčší záhul. Odhadujem cca 550 vozidiel.
Reakcia na: roman85 #54159:
No to je len naše zbožné želanie. V prvom rade by to, čo obsluhuje SAD Zvolen s tým vozovým parkom bolo potrebné zohnať aspoň 4-5 dopravcov. Problém by bol tiež so zohnaním plôch kde by sa mohli autobusy deponovať legálne na základe nejakej zmluvy. SAD Zvolen isto svojmu nástupcovi neprenajme svoje priestory lacno, ak vôbec. Tá platnosť CP je inak ohraničená platnosťou licencií na dané linky, resp. tým, aký dátum platnosti CP stanoví VÚC pri schvaľovaní CP. SADky vždy predkladajú predtlačený CP s platnosťou až do konca platnosti licencie. Každý normálny objednávateľ však platnosť CP ohraničí aby sa nestávalo také, že SADka predloží nejaký nezmysel, ktorý je potom potrebné zvyšok roka hradiť, ale trebárs po ohraničení platnosti na 3 alebo 6 mesiacov je možné SADku pritlačiť aby vrátila naspäť pôvodný CP, keďže by po nepredložení opraveného CP ten so skrátenou platnosťou prepadol a linka by nemohla bez platného CP jazdiť.
Reakcia na: davidmik555@gmai #54160:
Zrazenie chodca na priechode pre chodcov pod Okresným úradom. Prejazdný iba ľavý jazdný pruh, kam trolejbusom nedočiahli zberače. Trolejbus z L2 odtiahnutý pred 19:00 za Tatrou.
Pravdepodobne akási nehoda pri Kauflande, spôsobila mimoriadnu situáciu po 17:30, všetky L2+L4 odklonené cez fončordu, a L7+L8 odklonené v smere do mesta na úsvit... Aby toho nebolo málo jedna L2 mala krátko pred šiestou nehodu na Moskovskej rázcestí....
vsimol som si ze platnost CP primestskej dopravy je len do 31.12.2018 , potom sad zv zahra urazeneho a v januari chaoz ? dufam ze im to nevynde a konecne ich nahradi novy dopravca , sad zv dopadne ako sadbb , takze znova karosa 732-734 v prevadzke na linkach pal 😃
V predaji aj knižný CP vlakov osobnej dopravy 2018/2019 za 5 eur.
Reakcia na: hawkeye #54154:
Aj DAL majú nahodené. Vidno, že pri návrhu CP úplne ignorovali zavedenie vlakov Šahy - Zvolen. Ale zas na druhej strane, CP a aj licencie sú platné do 31.12.2018 ... 😁 SAD Lučenec pre istotu 3 dni pred skončením platnosti nových CP nemá tak ako aj predošlé roky nahraté CP, proste v duchu tradície fungovania nejakej lazovnej SADky pred krachom. V SAD LC však zkrachoval zdravý rozum ...

Ako tak pozerám na kopírovanie tých istých CP z predošlého roku s kvalitou takou, že už podľa čísel zo športky by spoje lepšie jazdili, tak držím vedeniu BBSK palce nech SAD Zvolen aj Lučenec vysánkujú z kraja. Resp. stačí ak vysánkujú vedenie obidvoch SADiek, to pre položenie základov pre nápravu a plnenie úlohy objednávateľa bez ovplyvňovania postačí a môže sa stavať ďalej.
BB-Schuhu: Prípoj na Krivín 04:31 (BB - BA) je zabezpečený. 04:06 ide dvadsiatka z Rudohorskej hornej.
SAD ZV konečne nahodil nové CP pre PAL
Reakcia na: irizar #54151:
ono...človek sa už potom tak nejak stratí...😁
Reakcia na: irizar #54147:
O moc sa tvoje a kvorkove reakcie nelíšia. Prv som si povedal, že pardon, ale nakoniec načo?! Nuž tvoje prirovnanie vzťahu BBSK-SAD k vzťahu pekár/taxikár-zákazník je gól do vlastnej brány maestro. Ak prestanem u niekoho nakupovať rožky alebo jazdiť taxíkom tak skončí a nedá ma na súd aby som mu doplatil zvyšok nákladov, ktoré investoval do materiálneho zabezpečenia chodu svojho biznisu. Zatiaľ čo kraj keď pošle SADku do prdele, tak SADka bude mať minimálne snahu kraj o tie peniaze ošklbať na súde. To je ten podstatný rozdiel, že tu sme ako keby v pakte so sektou, ktorá nechce pochopiť, že kraj má iné predstavy o doprave (dúfam, že naozaj a nie iba pro forma výmena dopravcu za iného s bakšišom, keďže na úrad BBSK už nejakí páni s kufríkmi prišli).

Nejak tie syndrómy dobre ovládaš, asi to nebude náhoda 😃 Pri najhoršom musím povedať, že diskusia s toľkými ignorantmi naraz, čo neberú nič iné vážne okrem seba strhne do sračiek každého psychicky zdravého človeka, čo je aj odpoveď prečo sa tu točia názory úzkej skupiny a rozdiely tu neexistujú, keď si skoro všetci pritakávajú.
Reakcia na: PDM.8.99 #54150:
Ja sa znalostou zmluvy neohanam, lolo, to bol kvorka. Si aspon skus odsledovat, s kym sa hadas o com. Ja len popisujem, ako to funguje vo zvysku Europy, tam kde objednavatel nema vlastneho dopravcu. Ale tak ano, vsade su vsetci sprosti, len ty si dopravno-ekonomicky genius. Kokos, ked budu hladat ilustracny obrazok k Dunning-Krugerovmu syndromu, tvoja fotka bude na vrchole zoznamu.
Reakcia na: irizar #54147:
A sme doma ... Vidno, že si nepochopil vôbec, ale vôbec nič a vidno, že to, čo sa oháňaš znalosťou zmluvy, tak je klamstvo. Za prvé má kraj na vozidlá SADky predkúpne právo, t.j. odkúpiť za ostatkovú cenu, t.j. to, čo nebolo odpísané/splatené. Ak je ostatková cena vozidla nula, tak kraj zaplatí za odpísané/splatené vozidlo nula. Logicky len somár by zaplatil za vozidlo niekomu inému aby ho ten druhý potom ďalej použil na biznis. Veď to je okrádanie občanov BBSK toto, keby sa autobusy čo kraj splatil ponechali dopravcovi.

Hodiny ekonomiky mi netreba na to, aby som logicky rozmýšľal a aby som rozlíšil, že čo je fér voči obyvateľom BBSK a čo znamená im napľuť do tváre a okradnúť ich.
Reakcia na: Jeffko #54148:
Som za to, aby MHD zabezpečovala prípoje na prvé ranné spoje - napr. vlak 4:19 smer Brezno, bus Regiojet 4:25 smer Vrútky (Praha) a R Krivín 4:31 smer Bratislava, podobne aj prípoj od posledného rýchlika z Bratislavy pred 23:30. To by šlo azda zabezpečiť minútovými posunmi existujúcich spojov.
Reakcia na: BB-Schuhu #54135:
Mňa len zaujíma či bude prvá L20 stíhať prípoj k vlaku smer Brezno, ktorý odchádza už 4:19, tam vidím priestor ešte v posunutí spoja skôr z garáže aj zo Sásovej tak aby prišiel na žst 4:15. Sásovčania bojujte o to.
Reakcia na: PDM.8.99 #54145:
Analogicky, ked si nakupis dost rozkov, zacne ti patrit pekaren. Analogicky, ked si jedinym zakaznikom nejakeho taxikara, tak ti po case zacne patrit jeho taxik... Vlastne hups, trt barani,nezacne. Pretoze ty si nekupujes majetol, ale sluzby. Kraj nenakupuje autobusy, kraj nakupuje vykony, a cena tych vykonov obsahuje aj naklady na obstaranie autobusov. Tak ako si naklady na kupu auta premieta do ceny taxikar alebo naklady na kupu pece pekar. Ty si hodiny ekonomiky prechrapal, alebo si nikdy ziadne nemal?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.