DAL je na vlastné riziko dopravcu, takže kritizovať je pekné, ale aspoň vidno, že tam kde nie sú trate to kape a chce to nejakú zmenu. A ak teda linka je stratová, ako správny hospodár ju naozaj obmedzím/zruším.
PAL RA: plačeš zjavne na nesprávnom hrobe a ukazuješ riadnu neznalosť: CP schvaľuje práve geniálna Lunterova banda na Vúcke, čiže je to výsmech pre ňu a nie dorpavcu, ktorý odjazdí čo má. Práve naopak, na svojom teritóriu MHD LC ti ukazuje dopravca, že to vie.
napriklad v tom, ze 10 metrovy bus nebude mat o 20% nizsie naklady ako bus 12 metrovy, cize neviem cim chces ufinancovat tu zvysenu frekvenciu spojov, ked mesto na to asi (?) nema...
A veľmi rád by som vedel, že v čom nemám podľa dvoch mínuskujúcich ľudí bez znalosti a argumentov pravdu. Mínuskuje sa ľahko ako na diskusií v SMEtiach, no argumenty a fakty oveľa ťažšie predstaviť.
No veľmi ma pobavilo na záver článku vyjadrenie o tom ako prevádzkujú diaľkovú a medzinárodnú dopravu. Diaľkovú nevedia prevádzkovať ani tam kde im nekonkurujú vlaky a ponúkajú tam ľuďom 1 pár spojov ako na výsmech úplne žobráci. A potom z medzinárodky urobia diaľkovú lebo odoberú úsek v ČR a nakoniec ani diaľková nemá úspech, tak dajú blbcom na VÚCke schváliť CP prímestskej linky, ktorý zahŕnaspoje diaľkového autobusu prevexlované na prímestské a teda už to caluje a kryje kraj. To je prípad prerodu MAL LC - Ostrava na DAL LC - ZA, ktorá ostala ako pridaný pár spojov LC - BB, nemocnica v úplnom súbehu s vlakmi, čiže opäť peniaze vyhodené von oknom, pretože na VÚC CP schvaľujú nesvojprávni skorumpovaní chumaji, a to isté aj prípad DAL LC - BA cez VK, kde ľuda potrebujú bezpodmienečne autobusové spoje, no SASka nedokáže ani na svojom súverénnom teritóriu prosperovať a ponúknuť atraktívne CP.
Mimochodom aj tá PAL čo SAD LC prevádzkuje, tak je v okrese Revúca výsmechom a torzom aspoň zálladnej dopravnej obsluhy. V LC síce majú taktový CP ale spoje raz za hodinu v tak malo meste, sú slabota. Treba 10m autobusy a spoje aspoň každých 20 alebo 30 minút aby sa nevyplatilo ísť na viac ako 1,5km pešo.
Aha, ja som sa domnieval, že Vesna je len iné meno pre EMX27.9 (na prvý pohľad z fotografií, ktoré som doteraz videl vyzerali podobne). Ale priznám sa, ani jedno z toho som ešte naživo nevidel...
Firmy TransData a EMtest majú síce spoločnú históriu, nie však súčasnosť. Palubný počítač typu Vesna je vlastným produktom TransDaty a niet dôvodu, prečo by k nemu ponúkali tlačiareň konkurenčného EMtestu, s ktorým sa rozchádzali, ako si pamätáme, pomerne búrlivo. Čo som okrajovo registroval, pôvodne mala TransData ambíciu predstaviť vlastnú tlačiareň. Neviem, či sa to len odsunulo alebo sa od toho celkom upustilo, faktom je, že majú podpísanú spoluprácu s Mikroelektronikou a štandardne k svojmu palubáku ponúkajú jej tlačiareň. Dokonca, ak sa nemýlim, výhradným obchodným zástupcom pre produkty Mikroelektroniky na slovenskom trhu je TransData. Nejako obdobným spôsobom sú tiež riešené elektronické tabule, kde TransData štandardne podporuje tabule BUSTEC, ktoré aktuálne nakupuje väčšina slovenských SAD-iek.
V článku to síce nezaznelo a z fotky si typ netrúfam určiť, no očakával by som, že veľmi pravdepodobne aj na lučeneckých Crealisoch budú tabule BUSTEC.
Akurát len tá tlačiareň na cestovné lístky by mala byť od Mikroelektroniky (zhodná s tou, ktorá sa dodáva k palubnému počítaču Mikroelektronika Synergy OCC). ?
Dopytové ovládanie dverí má predsa zmysel aj pre vystupujúcich cestujúcich. Nemyslím si, že by sa povinný nástup prednými dverami s používaním dopytu nejako logicky vylučoval. Naopak, videl som takéto príklady aj v zahraničí.
Inak, ja by som ten SAD Lučenec až tak nehanil. Je mi jasné, že Crealis je len inak dizajnovaný Urbanway. Ale je to dobrá imidžovka. Jej účelom je pritiahnuť pozornosť verejnosti a vyslať signál, že aj vozidlo verejnej dopravy môže vyzerať inak, lepšie. Ak väčšina z tunajších diskutérov slintá nad Solarismi MetroStyle v Salzburgu, neviem prečo taký odpor voči Crealisu v Lučenci. Pointa je predsa tá istá.
Priznávam, že praktické skúsenosti so službami dopravcu SAD Lučenec mám minimálne, preto nedokážem objektívne zhodnotiť ich úroveň. Ale nákup Crealisov, veľmi pekne zrekonštrované AS v LC a RS, na moje prekvapenie intervalové CP v MHD LC..., to všetko sú pre mňa skôr signály, že niekto tam evidentne rozmýšľa a snaží sa o nejaké inovácie.
Čiže od EmTrestu. Inak tie drísty o ekologickom autobuse Euro 6 (iný dnes nesmie byť) a o inovatívnom dopytovom otváraní dverí (to je dnes taká banalita, že ani Marek Modranský by o nej nehovoril ako o galaktickej novinke) sú fakt strašidelné.
V druhom odkaze ma baví pobúrenie riaditeľa úradu nad "svojvoľným" menením dĺžky odpisovania autobusov. No, aby boli veci na jasnom teda vážení, tak je zaujímavé, že nikomu netrhalo vôbec žily, že si svojvoľne dopravcovia menili dĺžku odpisov z bežnej na skrátenú aby svojvoľne nakúpené autobusy bez súhlasu BBSK v rokoch 2014, 2015 a 2016 mali v čo najväčšej miere splatené. Následkom toho sa cena za 1km výkonu predražila nehorázne, až na mieru úžery a to o 0,4 až 0,5 eur/km, t.j. o cca 25-38%. Čiže vtedy došlo ku skráteniu doby odpisovania svojvoľne z bežnej doby na skrátenú následkom čoho sa nárazovo zvýšili nehorázne náklady BBSK na financovanie dopravy a nikto ani nepípol za celé tie roky! Teraz, keď sa doba odpisovania vráti do normálu, tak teraz je akékoľvek otváranie zobákov iba tliachaním do vetra v štýle :"Pre triesku v oku nevidíme brvno.", kedy mysle zatemnené bojom politckých páprdov a kleptomanov vyťahujú zúfalé argumenty. Keby malo toto vedenie rozum, tak vytiahne argumenty o svojvôli dopravcu pri nákupe autobusov a zmene doby odpisovania práve v rokoch 2014 až 2016! Ale keďže sa blíži Silvester, tak to beriem ako prípravu na Silvestrovský zábavný program.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
V článku to síce nezaznelo a z fotky si typ netrúfam určiť, no očakával by som, že veľmi pravdepodobne aj na lučeneckých Crealisoch budú tabule BUSTEC.