Ak nezobratí vyhľadanú skupinu liniek v odkaze, tak zadajte do masky 6084 a pokochajte sa zmätkom v negatívnych znamienkach ? ? Raz je "10" školský spoj, raz prázdninový, raz vylučuje premávku iba v 4 dňoch. Ak sa takto rozdielne označené linky stretnúť na úseku Lubeník - Revúca, tak cestujúci nevie pre ktorú linku platí ktorá "10", alebo "11", či "12" a "13" pretože pre každú linku je to inak. Veľmi by ma zaujímalo, že ako to tam na zastávke vyzerá teraz, keď si ľudia prečítajú, že ich spoj nejde, príp. ide ale až do Revúcej a zistia po nástupe, že končí v Lubeníku pri ZŠ.
Dalo by sa aj predĺžiť L7 na úkor L26 a 28. Už dnes by bolo možné L26 úplne zrušiť a posilniť radšej L7 aby tá trolejbusová linka aj jazdila v nejakom atraktívnom intervale. V BB MHD sú jediné celkom použiteľné linky 1, 6, 24 a 25, plus ešte z Nám. Slobody na Sásovú 20+21+22+23, ktoré ale jazdia celkom chaoticky z hľadiska časových odstupov. A ešte by som sa vrátil k L6, že aj tú niekto zdatne zmrzačil, keď z nej časť spojov hodil na L8, namiesto toho aby posilnili iba L7 na úkor L26 a od centra po Tatranskú mohla jazdiť posilnená L28.
Mimochodom mesto BB neriešilo vôbec spojenie Sásová - žel.st. po tom, čo si niekto zmyslel, že ľudia môžu behať s kuframi z autobusky hore po schodoch s kuframi a preto L20 a 28 nemusia jazdiť k žel.st. Budú to vôbec riešiť alebo zas si diktuje SAD Zvolen?
Vybudovanie dokonalého dopravného systému (IDS) je proti záujmom politikov a tých, čo za nimi stoja, pretože dňom kedy by tento sľub bol na 100% naplnený, tak by nemali čo sľubovať voličom vo voľbách každé 4 roky. Voľby nič neriešia, ba práve naopak iba kazia. Každé 4 roky sa mení koncepcia vlády, príp. VÚC a mesta podľa toho kto je pri moci a preto sa často nedarí v danej samospráve nič väčšie vytvoriť, pretože sú to často veci, ktorých realizácia presahuje 4-ročné obdobie. Z hľadiska toho, že nič nie je možné dlhodobo tvoriť v tomto štáte sú voľby vyslovene proti záujmom občanov. Bohužiaľ k tomuto názoru ma po 28 rokov od zmeny donútili politici, ktorí z volieb spravili frašku a z výkonu moci biznis a expozíciu najhorších ľudských vlastností. Im je viac moc a udržanie si všetkých prostriedkov k nej aj za cenu toho, že riešenia budú odkladať, len aby mali v ruke do volieb žolíka. Minimálne na Slovensku voľby k ničomu dobrému ešte nikdy neviedli a pre dopravu vôbec.
Akých mojich? Ja som niekde niekoho vplyvného mal alebo mám? Keby som mal, tak som v balíku a nepotrebujem zabíjať čas na dopravnej stránke. Nie som nikde politicky angažovaný, čiže žiadni "moji" neexistujú a ani nikomu nerobím "křoví".
ja naozaj neviem či všetci hľadia cez zatemnené okuliare a neuvedomujú si že kde nie je vôľa niečo spraviť tam sa nič ani neudeje .Myslíte si že prečo asi tak zredukovali oproti minulosti spoje a úplne znetvorili a znefunkčnili celý dopravný systém ????zámerne potrebovali ľudí vyhnať z hromadnej dopravy do individuálnej, veď kto spotrebuje viac pohonných hmôt ???od koho získajú viac na daniach ??? milióny litrov pohonných látok spotrebovaných pe ind.dopravu sa rovná milióny do štátneho rozpočtu na dani z PH + za autá dane a kopec pridružených vecí kde je DPH.celé plácanie o tom ako sa ide robiť na slovensku dokonalá integrovaná doprava nie je nič inšie ako populistiké zapchávanie huby občanovy zo strany štátu,veď hádam neveríte že tento zkurv....ný štát príde dobrovolne o značnú časť príjmu do rozpočtu takou dobrodinnosťolu pre ľudí, ako je vybudovanie dokonalého dopravného systému kde ho bude využívať hromadne spústa ľudí ktorý prejdu z individuálnej dopravy na hromadnú ako je to v iných vyspelých krajinách.Otvorte si oči.
Zmeniť to nezmení na Slovensku z aktuálnej ponuky žiadny župan. Buď chýba charakter (ľahko ovplyvniteľný istým druhom "pozornosti", alebo pohrozením straty priazne poslaneckého klubu a verejnej mienky) alebo odborná výbava, že sa dajú opiť argumentami dopravcov. V BBSK si nerobím žiadne nádeje, nakoľko z Lunterovho tímu nevedeli na základné laické otázky odpovedať a nielen mne. Myslím, že odpovede kam sa bude doprava uberať nájdu občania u vedenia SAD Zvolen a Lučenec. Čas ukáže, či to bol iba planý poplach pre chybu v komunikácií, alebo skutočne náznak toho kam sa to bude uberať.
Ak má súčasný župan založiť bez rozmyslu a aspoň nejakého infraštruktúrneho základu koordinátora aby sa tam nanominovali nejaké šedé eminencie a spravili z koordinátora politicky riadeného štatistu, ktorý preperie peniaze na projekty do šuplíku ako je to v BSK, tak amen. V BSK sa Sadovskému darí už takmer 10 rokov mariť dopravnú integráciu. Najnovšia fraška spáchaná ako rozlúčka Freša je údajne 500m dochádzková vzdialenosť v pláne dopravnej obslužnosti BSK. To nahráva do kariet SADke aby sa podopreli absurdno-nelogické súbežné autobusové spoje s vlakovými. Droba, ktorý zamýšľa si Frešových ľudí na úrade nechať je pre dopravu dobrá rana pod pás najmä ak si nechá Csádera na doprave, tak sa nič nezmení. Do toho ešte glosa Sádovského o tom, že nie sú peniaze na to aby autobusy čakali na vlaky iba podčiarkujú ako sa zubami nechtami bráni skapínajúci SADkársky býk, ktorý chce prijímať stále viac vody a krmiva ale nepotiahne ani len pluh po poli, či nezarobí majiteľovi pripustením ku krave. Ak to má v BBSK cez Smerácku lobby fraška ako v BSK, tak radšej nech sa peniaze dajú na opravy škôl, DD, DSS, kultúru normálnu, nemocnice a pod. A vlastne prešustrovať peniaze sa dá v každom odvetví, ibaže niekde opravená strecha s 50-100% maržou aspoň je nejaký výsledok. V doprave vyhadzovanie peňazí na analýzy do šuplíku nepocítia ľudia nijak ak to bude robené politicky a po známostiach.
Nič systematické a zmysluplné sa okrem testovacích jázd s dvomi vozidlami robiť nedá. Obdobne tak ako blud vyznieva spomínanie ulíc ako Mládežnícka a THK v súvislsoti s trolejbusmi všeobecne.
32 si viem predstaviť, veď na bystrické pomery má poriadne dlhú štreku pod "káblami". a postačuje na ňu jedno vozidlo, takže kľudne sa druhé môže využiť na nejakú inú linku, a nemusí to byť podľa môjho názoru zrovna do kremničky.
prečo tam? čo za linku by to malo byť? do úvahy prichádza 27,32,34,35 a 36, ale to nie je nič trolejbusovo zhodné, max. 34 ak by jazdila miesto okolo parku cez Úsvit. Skôr by som to čakal pri depe v Kremničke alebo na Partizánskej či NSL.
Dnes som si všimol na zastávke Tajovského, školy nainštalované zariadenie na trolejovom vedení, ktoré bude umožňovať prevádzku parciánych trolejbusov - ich pripojenie k troleju v smere od Podlavíc.
Tak snáď sa to konečne začne hýbať a postupnými krokmi sa podarí naše parciálne trolejbusy uviesť do života, i keď podľa mňa to bude ešte dlhá tŕnistá cesta.
A ešte teda aj Súhrnné odchody spojov z Internátnej, resp. Tulskej v smere na Námestie SNP v roku 1983. Internátna takisto zostala už len totálnym torzom z rozsahu dopravy, ktorý tam bol kedysi. Ale niektoré rozloženia spojov sú klasicky SADistické.
Jedná sa o dhoročnú prax ignorovania zákonných požiadaviek dopravcami a orgánmi dozoru, ako aj objednávateľmi dopravných služieb vo verejnom záujme. Na jednu stranu je síce pri súčasnom rozdelení spojov v množstve liniek problémom na označníku zastávky umiestniť CP všetkých liniek a mnohí dopravcovia si to uľahčujú len vylepením odchodov spojov z príslušnej zastávky (a to aj na dedinách, kam premáva jediná linka a kapacitný problém neexistuje, za to spoje cestou zachádzajú kade-tade). Na stranu druhú bývali kedysi CP (do príchodu EMtrestu a tej zastávkovej tabuľky s odchodmi) normálne zverejňované na zastávkach (napr. aj vo výpravnej budove AS v BB boli tabule s CP), takže to nie je vyslovene nemožné a zákon je zákon.
V každom prípade sa dopravcovia dopúšťajú páchania iného správneho deliktu podľa § 48 ods. 3 pís. a) zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave, za ktorý má dopravný správny orgán uložiť pokutu od 100 eur do 15 000 eur, nakoľko dochádza k porušeniu povinnosť podľa § 15 ods. 5 zákona: "Dopravca je povinný zverejniť cestovný poriadok a jeho zmenu v dostatočnom predstihu najneskôr 10 dní pred začiatkom platnosti na svojom webovom sídle, na autobusových staniciach a zastávkach, prípadne aj iným vhodným spôsobom." v spojení s ustanovením § 7 ods. 1 vyhlášky MDVaRR SR č. 124/2012 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o cestnej doprave, explicitne ustanovujúcim obsah CP:
"(1) Cestovný poriadok autobusovej linky v pravidelnej autobusovej doprave s výnimkou mestskej autobusovej dopravy obsahuje najmä tieto údaje:
a) záhlavie s číslom autobusovej linky a s názvami východiskovej a cieľovej zastávky, prípadne s najdôležitejšou nácestnou zastávkou a s dátumom začiatku a konca platnosti cestovného poriadku,
b) názov a adresu dopravcu a telefónne číslo dispečera alebo informátora,
c) zoznam všetkých zastávok na autobusovej linke s uvedením tarifného čísla a tarifnej vzdialenosti od východiskovej zastávky a s vyznačením zastávok na znamenie alebo len na nastupovanie alebo len na vystupovanie,
d) zoznam všetkých riadnych spojov s uvedením čísla každého spoja na autobusovej linke,
e) čas odchodu každého spoja zo zastávky, a ak ide o prestupnú alebo cieľovú zastávku alebo o zastávku, na ktorej spoj stojí najmenej päť minút, aj čas príchodu na ňu,
f) údaj o tom, či spoj premáva počas celej platnosti cestovného poriadku alebo v niektoré dni nepremáva,
g) údaj o tom, kde možno kúpiť cestovný lístok a miestenku na miestenkový spoj,
h) údaj o možnosti prestupu na inú autobusovú linku alebo na iný druh dopravy s údajom, či spoj zabezpečuje prípoj alebo čaká na prípoj,
i) údaje o iných službách poskytovaných dopravcom v autobuse alebo na zastávkach alebo inými osobami na autobusových staniciach alebo zastávkach na autobusovej linke.",
čo tá tabuľka s odchodmi nespĺňa ani pri neviem akej veľkej fantázii.
CP v tlačenej forme sú robené štýlom "Stačí, že cestujúci vie kde spoj končí, kadiaľ ide, ho nemusí trápiť, alebo sa opýta šoféra alebo si inak zistí, na webe napr.", alebo "Veď tie CP aj tak strhávajú a ničia, načo to tam celé lepiť?!" Ich absolútne netrápi, že cestujúci by mal mať vždy pri pohľade na CP možnosť zistiť si aké nácestné zastávky daný spoj obsluhuje, či napr. zachádza do danej obce, alebo nie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
jasomja