Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: BB-Schuhu #53211:
Ešte sa vrátim k tvojmu staršiemu príspevku, kde si sa tak nostalgicky zamyslel:
"Na zastávke Námestie slobody okolo 16. hodiny v smere do Sásovej čakali davy ľudí, čo je dnes už výnimočné. Trocha mi to pripomenulo 90. roky - doby, keď ľudia MHD ešte využívali."

Pre pripomenutie a predstavu, aké nenormálne množstvá spojov MHD premávali kedysi - tu sú zosumarizované súhrnné odchody liniek z Okružnej v smere na Námestie SNP z 1983. Maximálne išlo v dňoch školského vyučovania 33 spojov za hodinu a cez víkend 15!

A to ešte podotýkam, že som rád, že som sa takto nezahral a neurobil to zo zastávky na Úsvite, lebo tam by pribudlo ešte ďalších 6 liniek (9, 10, 19, 26, 33 a 35) od nemocnice a PF a pomaly by mi to nevošlo ani na papier.
Reakcia na: BB-Schuhu #53248:
Je to akurát tak obrovská hanba, aby montáž tak primitívnej veci trvala skoro celého štvrť roka a opäť nikomu nevadí, v akom stave boli celý ten dlhý čas tam vyvalené tie označníky. No estetika úžasná a to sa bavíme o jednej z hlavných zastávkok v najužšom centre mesta.

A aby sme sa mohli dokonale cez slzy zasmiať, vráťme sa do histórie:
- 22.11.2010 http://bystrica.dnes24.sk/zastavky-mhd-zmodernizuju-elektronicke-oznacniky-74979
Netradičnou zmenou, ktorá čaká cestujúcich V PRIEBEHU BUDUCEHO ROKA, je inštalácia svetelných označníkov. Tie budú informovať o príchode najbližších DVOCH liniek na danú zastávku. Podľa vyjadrenia riaditeľa dopravného úseku SAD Zvolen Mareka MODRANSKÉHO pôjde o info-panely, ktoré budú na približne 20-tich hlavných zastávkach v meste, predovšetkým na Námestí Slobody, Huštáku, Národnej alebo na Striebornom námestí. „Displej bude informovať o najbližších dvoch odchodoch liniek MHD. Bude na ňom svietiť informácia o čase príchodu autobusu na zastávku a jeho prípadnej odchýlke od cestovného poriadku vplyvom dopravnej zápchy alebo nehody,“ uvádza Modranský. Informácie o príchodoch autobusov nebudú v systéme nastavené podľa „papierového“ cestovného poriadku, ALE PROSTREDNÍCTVOM GPS sa bude na displeji zobrazovať aktuálna situácia a presný čas príchodu konkrétnej linky. „Označníky by mali byť trojuholníkového tvaru a budú osadené priamo na zastávke v blízkosti prístreškov. V spodnej vitríne budú vyvesené všetky odchody liniek a spojov v tlačenej podobe. Jedna strana by mala byť pre komerčné využitie a informácie o aktivitách v meste,“ dopĺňa zástupca SAD Zvolen... Keď sa podarí všetky problémy vyriešiť, za RELATÍVNE NÍZKU INVESTÍCIU zo strany dopravcu získa Banská Bystrica nový moderný prvok v MHD.

- 16.03.2012 otázka v diskusnom fóre MsÚ http://www.banskabystrica.sk/index.php?id_menu=22237&module_action__47683_861__paging=8
A kde sú tie elektronické označníky ?
Čo sa týka elektronických označníkov, je táto téma stále otvorená z dôvodu, že sa rýchlym tempom vyvíjajú informačné technológie a je treba vybrať v správnom čase tú, ktorá sa bude používať najbližšie roky bez potreby väčších investícií na jej obnovu v ďalšom období. Druhá stránka je, či je možné vôbec v tomto období realizovať ROZSIAHLE INVESTÍCIE nad rámec bežných prevádzkových potrieb, keď Mesto BB zápasí s nedostatkom rozpočtových zdrojov a jeho prvoradou úlohou je mať v tomto roku uhradené všetky záväzky z neuhradených dotácií na krytie strát z výkonov vo verejnom záujme. Zatiaľ sa pracuje na aplikáciách pre mobilných užívateľov, kde si budú môcť jednotne stiahnuť aplikácie cestovných poriadkov pre všetky paltformy: mobily, notebooky, ai. v operačných programoch Windows, Windows mobile, Android, Iphone, ai.
Jagerčíková Mária
Útvar hlavného dopravného inžiniera

A takýchto sľubov vrátane nastupovania všetkými dverami tu už bolo... 12 rokov prešlo a NIČ. Akurýt čo si tu všetci títo z nás robia veľkú srandu.
Reakcia na: BB-Schuhu #53250:
Tak je to v Blbotíne n./H. v podstate vo všetkom - zakaždým sa spraví nejaké pseudoriešenie, ktoré sa následne odprezentuje ako niečo NAJ, ako napr. najmodernejšia AS atď. atď.

Reakcia na #53251 od fragma:
A toto je hneď skvelý príklad toho, ako to v praxi vyzerá naozaj - totálny amaterizmus a žiadna snaha niečo seriózne urobiť. Koho by to asi tak napadlo odpratať (a to nehovoriac o tom, ako ten označník vyzerá). A kým sa niekto nebude sťažovať alebo na to upozorňovať, tak to tam je schopné zostať podobne dlho, ako dlhé roky neplatné CP vo vitrínke prístrešku napr. v Národnej a nikomu z "kompetentných" to zase nevadí.
Zastávka Bellušova doslúžila pre linku 601 455 Badín/Hronsek, nachádza sa tam stále nadbytočný označník a výveska 455 pri linkách 80 a 100 od 11.12.2016, ktorá už ale neplatí, ale stále zavádza...
Reakcia na: 810zssk #53249:
To by mohol povedať niekto iný. Ale aj tie (zatiaľ jediné) tabule na AS zobrazujú len čas odchoda spoja podľa cestovného poriadku, bez prepojenia na aktuálnu prevádzkovú situáciu. Teda ak spoj mešká (t.j. do času svojho odchodu vozidlo neprišlo na zastávku), uvedený čas odchodu sa už prestane vyobrazovať a ako prvý v poradí je už vysvietený ten nasledujúci spoj. A potom sa dovalí zmeškaný autobus a ľudia pozerajú, čo je to zač. Samozrejme, že tradícia čítania vývesky je veľmi silná, takže to až taký zásadný problém nerobí. Len je podľa mňa škoda, že v Banskej Bystrici nevyužívame potenciál možností, ktoré nové technológie so sebou prinášajú.
Reakcia na: BB-Schuhu #53248:
Vozidla MHD BB su uz online? Zda sa mi ze este nedavno tu niekto tvrdil ze nie su a synchronizuju sa len vo vozovni.
Včera som prechádzal cez zastávku Národná a všimol som si, že prebiehala montáž elektronických označníkov v oboch smeroch. Konštrukcia je tam už osadená od septembra, pričom 3 mesiace sa so zastávkou nedialo vôbec nič. Len pripomínam, že (s výnimkou Terminalu BB) pôjde o prvú zastávku vybavenú elektonickým displejom v Banskej Bystrici (čo samozrejme nie je žiadna sláva, keďže BB v tomto smere akosi zaspala dobu).
Reakcia na: PeterBB #53246:
Núdzový východ z Vozovne ?
Preco je trolejove vedenie natiahnute i za pivovarom vedla AlfaBia (Lunter) ?
Reakcia na: BB-Schuhu #53244:
ja osobne radšej nech ostanú, ako by jazdili zase sóla (tuším ZV-364BI a ZV-160BH), ale už aj kvôli davom študentov na Tajovského a možnosť dostať sa zadom do Rooseveltky (kto to pozná, chodí tak už teraz) robí z linky 34 (a jej derivátov) jednoznačne ukážkový príklad, kedy je treba ľuďom cestovanie v MHD skomfotniť (kapacitou a vyozidlami NP) a nie ich vyhnať do auta, pretože potom sa už nevrátia. Ja by som bol dokonca za, aby aj miesto ZV-358BI zaradili jedného urbanklobáska.?
Súhlasím s tým, že v súčasnosti majú Podlavice málo spojov zabezpečovaných NP vozmi (myslím hlavne L34, no v poslednej dobe nejazdí ani ZV-163CA na 35+36). Prišli 4 kĺbové Urbanwaye, naopak v pravidelnej prevádzke máme zaradených 6 kĺbových Karos 961 (ZV-309BI, ZV-314BI, ZV-315BI, ZV-352BI, ZV-354BI, ZV-669CE), to znamená, že minimálne dve z nich zrejme ostanú v pravidelnom výkone aj naďalej. Len aby to neboli práve tie 2 kĺby na 34/4 a 34/5.
Reakcia na: BB-Schuhu #53242:
mohli by ich dať na 34 ku nám do Podlavíc, nech si konečne aj tam užijeme NP vozy, lebo dlhé chodia len staré Karosy a krátke najmä ZV-169BH, ZV-357BI, ZV-364BI, a teraz už ani tá ZV-163CA. Na takú linku ako 34 pre tak vyťažené spoje je to hrozné. U nás to je akoby stále 90-te roky.
Reakcia na: infobus #53241:
Čaká sa na ich prihlásenie do evidencie a vybavenie potrebných formalít. Uvidíme, či nové autobusy uvidíme v premávke ešte v decembri, alebo až po Novom roku.
infobus
Ako je to s Iveko Urbanway 18m? Videl som ích vo Zvolenskj SAD na dvore.
Reakcia na: C4H8Cl2S #53239:
"k tomu je stanovená paušálna úhrada dotácie na obnovu vozového parku (niečo ako majú naše VÚC odpisy majetku SADiek, ktorý je spojený s plnením ZVVZ) a ešte záloha na každý mesiac" - V IDS BK nic taketo neexistuje. Jedine co sa z pohladu ekonomiky riesi je rozdelenie vybratych trzieb podla odjazdenych vykonov v prislusnych tarifnych zonach, kedze vydane cestovne listky platia u troch (coskoro styroch) dopravcov - vsetky ostatne veci sa uz riesia mimo IDS vo vztahu objednavatel-dopravca. Ekonomicky princip existencie PCL v systeme zostava uplne rovnaky ako keby platili u jedineho dopravcu. Cize to ze tam je nejaky IDS na tuto temu nema vplyv (mimo toho, ze skrz IDS sa podarilo SADke vnutit ich existenciu + zonova tarifa vyriesila problem s ich nacenovanim a platnostou).
Reakcia na: 810zssk #53236:
V IDS existujú vzorce na prerozdelenie tržieb z cestovného, k tomu je stanovená paušálna úhrada dotácie na obnovu vozového parku (niečo ako majú naše VÚC odpisy majetku SADiek, ktorý je spojený s plnením ZVVZ) a ešte záloha na každý mesiac. Po účtovnej uzávierke mesiaca sa dopočíta doplatok ak sú celkové ekonomicky oprávnené náklady vyššie ako súčet príjmov z cestovného, dotácia na obnovu VP a záloha. Záloha sa predbežne vypočíta tak, aby každý mesiac pokryla nejaké predom stanovené percento nákladov, dajme tomu 75%, KORDIS má 65%. Ak sa záloha dostane pod stanovený podiel, tak sa prepočíta nanovo a stanoví sa jej nová úroveň. Zároveň sa tieto položky upravujú o každoročnú infláciu miezd, PHM a iných vstupov. Keďže až tak do ekonomiky nevidím, tak viac o tých úpravách neviem povedať.

V každom prípade úzkostlivé stavy SADky keď počujú o zmenách neviem pochopiť, ibaže by v tom boli zdravotné problémy, ktoré spočívajú v obsesívnom strachu z toho, že niekto iný by zaviedol do praxe zmeny, ktoré by boli lepšie ako to, čo doteraz oni ponúkali, resp. linkovali VÚCkam a jej obyvateľom. Alebo to môže spočívať strachu z toho, žeby klesli v očiach iných (najmä podriadených), ak by dali na niekoho hodnosťou nižšieho v podniku, príp. niekoho mladšieho, menej skúseného, kto je pre nich menejcenný. Neviem či sa to nevolá komplex vodcu, ktorým trpia funkcionári v politike, štátnom a súkromnom sektore, že oni diktujú a o tom sa nedebatuje, s výnimkou prípadov, že dotyčný túži figurovať na ÚPSVaR v zozname uchádzačov o zamestnanie. A aký je potenciál s takýmito ľuďmi meniť dopravu k lepšiemu si zodpovie každý sám ... Jednoducho sú to zdravotné problémy ľudí, ktorí majú moc veci meniť, alebo mariť a pokiaľ si ich nevyriešia už len priznaním si, že tým trpia a následne nepristúpia k druhému kroku, že to budú liečiť, tak to nevyrieši ani keby sme tu najali odborníkov z KORDISu alebo inej IDS, kde dokazujú roky, že sa to dá, ak sa chce.
Reakcia na: S499.1023 #53237:
Debata bola o primestskej doprave. Aj SAD Zvolen ma PCL na MHD...
Reakcia na: 810zssk #53236:
SL určite nie je jediná SAD-ka, ktorá má PCL - má ho aj SAD ZA v Martine, ČSAD SAD Connex Veolia Arriva Nitra, kupodivu aj SAD TN...
Reakcia na: C4H8Cl2S #53235:
Istym problemom je SADisticke kilometricke cestovne. Kym na zeleznici to pre PCL nepredstavuje problem, pretoze vlaky prirodzene jazdia stale po tej istej trase (kade vedu kolaje), SADkarske spoje sa casto vetvia a maju milion variantov trasy, cize je otazne ako by vlastne tie PCL fungovali. Riesenim by bola zonova tarifa, ale ta naraza na posadnutost "spravodlivym cestovnym" u mnohych dopravcov (a objednavatelov) v nasej gubernerii. Napokon argument "spravodliveho cestovneho" je mnohymi pouzivany aj ako argument proti samotnej existencii PCL, vid cudesna zilinska tarifa MHD.

Co sa evidencie tyka, Slovak Lines, jedina SADka ktora ma PCL, ma zaroven aj evidenciu (ktoru nikomu nespristupnuje). Funguje to tak, ze cestujuci si nadalej "zakupuju" listky, ale ak je na karte PCL, tak sa cestovne za usek pre ktory je PCL platny neuctuje. V pripade ak PCL pokryva celu trasu cestujuceho, vyda sa nulovy listok. Ide o debilne riesenie, ale stale lepsie ako stav bez PCL.

V konecnom dosledku rozhodnutie zaviest PCL musi prist od objednavatela - ten dopravu plati a taktiez urcuje cestovne. Aj v tom BSK to bol az vysledok obrovskeho niekolkorocneho boja.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.