Tak zatiaľ zadávateľ odchodov z vývesiek promptne zareagoval doplnením expresu do Bratislavy 18:00(7) a spoja do Zvolena 21:55. Ostatné však stále nedoplnil, i keď mu to v záujme vylepšenia navrhujem. Je to síce pomocný, nepovinný prehľadný dokument, ale v čakárni dočasnej stanice slúžil ako "tabuľa odchodov", čo teraz zrejme nahradia natiahnuté digitálne údaje (aj na Národnej?), tak snáď budú všetky spoje uvedené s prideleným nástupišťom (aj 1x v roku). Ak budú problémy (zaujatosť, konflikt záujmov, schválnosť, ľahostajnosť nevyobrazovania, nevyobrazenie skutočnej konečnej spoja, hlavne že tam budú svietiť mimo/sezónne Trenčianske Teplice - treba to vyhodiť), budeme to riešiť na inej úrovni...
K tej linke 102908, ako tak pozerám, práveže od terajšej zmeny žiadajú vnútroštátnu kabotáž na území SR, to znamená, že spoje by museli byť potom uvádzané aj v kolónkach Donovaly, Ružomberok a DOLNÝ KUBÍN, v opačnom smere aj Zvolen.
S tým slovom "perfektne" preháňaš, v tomto prehľade odchodov chýbajú niektoré údaje:
-v kolónke Bratislava,AS chýba expresný spoj "Mesíka" 601509/5 18:00(7) (ešte iný, ako v tom čase 603509/7 18:00(7) )
-chýba dôležitá kolónka pre Oravu DOLNÝ KUBÍN, treba ju tam doplniť (aj 507512); 2 spoje linky 503402 http://portal.cp.sk/Data/pdf/L503402_170903_54415.pdf už totiž nemajú konečnú zastávku len Trstenú a Námestovo (teda nielen priebežnú DK), ale spoj 8:35(1) má KONEČNÚ zast. DK!, spoj 18:45(7) ešte pokračuje po DK do cieľovej obce Zákamenné (tiež uviesť ako konečnú) - tieto spoje musíme v prehľade hľadať len z nácestných zastávok Donovaly a Ružomberok (alebo behať po nástupištiach), čo nepostačuje...
-v kolónke Heľpa,obch.dom, by som spoj 19:40(7)26 rozlišoval (ako Polomka, či Hiadeľ a Strelníky) ešte jednou následnou zast. Heľpa,nám. (treba spropagovať pridanú zastávku v Heľpe, i keď dopravca pod linkou 601470 má tiež chybný pokračujúci údaj)
-nedostatky v nevyobrazovaní spojov dopravcu H.F.TOUR http://portal.cp.sk/Data/pdf/L601903_170427_53750.pdf
-chýba garážová konečná Harmanec,OcÚ 22:00(5) 601903/5/15/35 (dočasná N.4)
-chýba občasná trasa na Donovaly (+Motyčky) 601903/41, v tomto období 17.11. (dočasná N.4, ZV výveska na Štadlerku to vyobrazuje) a Praha hl.n. 15:45 ide 19.11.
-28.9. (v ČR sviatok Václav) 601903/16 by mal do Prahy hl.n./Florenc vychádzať už 11:30 (ale ako sa sem dostane?
-v kolónke Zvolen,AS chýba údaj 21:55 611506/4 (dočasná N.9, dôležitý spoj medzi inými), subdopravca MT Lines/RJ chodí na tomto spoji so 49 miestnym autobusom a ľudí do Zvolena BERIE!
Prosím, doplniť, keď sa budú CP meniť, lebo už po 1.10. vznikne nová denná linka Zvolen-BARDEJOV 6:25 (Brezno; tiež by som uvítal kolónku Čertovica, Vysoké Tatry-Štrbské,Smokovec,Lomnica;, Kežmarok, Stará Ľubovňa, Bardejov, Bardejov kúpele); Zvolen 18:20x6, 18:30+ http://www.regionzilina.sk/files/odbory/doprava/2017/oznamy-zmeny/9/scan1.pdf
Taktiež už 3/4 roka je nesúlad odchodov nového spoja na linke 601463 11:00x Horné Pršany-Banská Bystrica na výveskách vo formáte DPM BB od Pršianskej terasy (cesty) po Štefánikovo nábrežie na každej zastávke - zaznamenaný rozdiel 3-6 min. od skutočnosti, príklad Pršianska cesta I. vytlačený odchod 11:06, skutočný odchod 11:09 (Okresný úrad 11:09/11:15 a pod. - nezmenené ani po pripomienkach vyhotovovateľa - na žiadosť pridám foto, dám na vedomie aj iným (BBSK) - inak zbytočný súbežný obrat je v tom čase na L97 10:15x/11:15x s prestávkou na Terase, tú by som zrušil v tom čase.
A zvolenčanom chýba na Štadlerovom nábreží (smer BB,AS) na výveske od 4.9.2017 kolónka "Predajná OcÚ", už je povolené tu aj nastupovať na linke 603511/2/4/6/12, všakže?!...
To hej...
"Na stanici bude mať po prvý raz v histórii svoje miesto aj mestská hromadná doprava."
- tí si aj históriu upravia tak, aby vyhovovala ich propagande. Asi opakovaná lož sa stane pravdou alebo čo. Však títo ľudia vôbec nevedia, o čom krútia.
Tak teraz som nepochopil z toho oznamu nasledovné:
1. linka 601457 bude teda počas 21.9. a 22.9. premávať aj z dočasnej AS a zájde aj na novú AS? Ak áno, bude na novej AS už aj reálne na niektorom nástupišti naberať cestujúcich alebo urobí pre ľudí len vyhliadkovú jazdu štýlom "kuk, zvykajte si..."? Alebo z dočasnej už nebude jazdiť vôbec?
2. Linky 601454, 55, 56 ostávajú na parkovisku Mičinská aj naďalej po 23.9. trvale alebo len do 1.10, kedy sa presúva MHD?
Neviem, podľa mňa sa to zbytočne komplikuje množstvom dátumov a pod.
Legisdlatíva EU tuším stanovuje pre autobus max. 4 m, ak je niečo vyššie, je to na výnimku a tým pádom to nemusí mať garantovanú prejazdnosť, naopak 4 m by mala AS projektovaná podľa noriem bez problémov zvládať.
Lenže si spočítajte, po koľký raz v tomto Blbotíne nad Hronom je nutné len s povzdychom skonštatovať, že škoda. To je hrôza, keď každá vec sa robí primárne pre potrebu sebaprezentácie ľudí, ktorí nemajú žiadne odborné vedomosti o danej problematike a potom len svojou hlúposťou ničia prostredie všetkým ostatným. Hlúposťou tých zas je, že nie sú schopní vyhodnotiť realitu ani na toľko, aby pochopili, že stav je zlý a ešte tomu tlieskajú. Presne to zodpovedá tomu, ako keby ktokoľvek z nás nelekárov išiel operovať pacienta - takisto by to neprežil v poriadku, ako keď sa lekár, právnik, či iný sociálny odborník a pod., čo si myslí, že byť držiteľom vodičského preukazu z neho automaticky robí najväčšieho odborníka v doprave, rozhodne do nej robiť zásahy bez toho, aby skutočne poznal súvislosti, zákonitosti a pod. alebo si aspoň nechal poradiť. Jediné, čo ich trápi, je čo najefektívnejšie využitie všetkých verejných zdrojov za účelom propagácie svojej osoby. To znamená, že je jedno, ako veci v skutočnosti sú, stačí o nich verejne básniť a hlupáci sa tešia bez ohľadu na to, či majú skutočne z čoho, resp. im je jedno, že mohli mať aj lepšie.
Takže ako riešenie otázky, prečo postupne púšťať linky PAL na AS s nadsázkou je, že pri každej novej možno robiť novú tlačovku. Keby to nebolo tragické, bolo by to smiešne, avšak nie je. No uvidíme teda vo štvrtok, koľko nevhodných riešení teda vzniklo.
Inak je pekné, že na nástupištiach v uzavretom priestore s oprávnených vjazdom len pre autobusy je na vozovke namaľované VDZ V 11a Zastávka uatobusu, trolejbusu alebo električky (určite by stačilo tam mať len nejakú orientačnú čiaru vyznačujúcu hranicu jednotlivých stojísk), kým vyše 20 rokov v celom meste nie sú schopní tieto dopravné značky na cesty namaľovať (ale to nie sú schopní ani v iných prípadoch, kedy ani po mesiacoch VDZ nedorobili). Výnimkou je, len keď nejaký externý zhotoviteľ v rámci vyvolanej úpravy zastávky ju týmto VDZ opatrí. Ale však na dočasnej AS dokázali zbytočne vhodiť do vzduchu peniaze aj za 16 zvislých dopravných značiek II 7a Zastávka autobusu na každom nástupišti/výstupišti v uzavretom priestore AS, umiestnených navyše nesprávne, čo bolo teda drahšie, ako farba.
Kedy nás už táto kliatba konečne opustí? Vyzerá, že nikdy.
Co som pozeral tak poschodaky PolskehoBusu by mali mat 4 metre, cize len nepatrne viac ako RJ. Ale je pravda ze som nenasiel presne ten model ktory ma PolskiBus, ale len pribuzne.
Presne, aj mňa veľmi mrzí presunutie veľmi dobre situovanej polohy zastávky pre MHD do miesta, kde mali byť výstupištia. Keby to bolo ostalo pôvodne, vozidlá MHD by len prešli areálom stanice a hneď po nastúpení cestujúcich by opustili areál stanice. Takto sa bude musieť autobus po odídení zo zastávky obkrúžiť celou stanicou, čo zaberie minútu naviac. Škoda.
Ale kľud, veď každú stavbu je možné užívať aj "predčasne". Pokiaľ si pamätám, tak ESC dokončovali ešte v deň otvorenia... všetko sa dá keď sa chce a aj keď tá forma nie je bohvie aká, môžme byť radi že je tu aspoň nejaká snaha. Aj dnes okolo 20. sa tam ešte pracovalo. Uvidíme, aké prímestské linky tam budú chodiť prvý deň (tipujem linky z okolitých obcí). Ideálne by asi bolo spustiť to cez víkend, keď je menej spojov. Ináč domnievam sa, že nebolo jasné, či sa termín stihne a preto musia ešte dopravcom oznámiť, že kde majú vlastne chodiť. Hlavne pri vzdialenejších a zahraničných to môže byť menší problém.
Čo sa mne nepáči je to, že MHD presunuli z najlepšej polohy (pri čakárni) na asi najhoršiu (pôvodne tam mali byť tuším výstupištia). Takto sa budú musieť zbytočne krútiť okolo.
Potešilo logo mesta na lavičkách, aj keď na druhej strane nemajú operadlá - na dlhšie čakanie bude ale asi vhodnejšia čakáreň.
Čo sa týka výšky, regiojety isto patria k najvyšším, navyše nástupištia na diaľkové linky majú ešte nižší strop. Ale nejaké normy to isto spĺňa, bez toho by to nemohli skolaudovať a predať mestu.
Pokiaľ sa nemýlim, tak vozy RegioJetu majú výšku 3,98 m. Je to výrazne viacej ako u bežne prevádzkovaných vozidiel (Crossway s klimatizáciou, h=3,23 m).
Poschoďáky dopravcu Polski Bus síce cez Banskú Bystricu prechádzajú (linka Varšava - Budapešť), ale tu nezastavujú. Rovnako ani autobusy LUX Express. Z uvedených liniek tu zastavuje len Flix Bus, ten však jazdí s bežnými jendopodlažnými vozmi.
Ahojte,,obraciam sa na vás ako na profíkov z oblasti VHD z otázkou, či sú tieto autobusy regiojetu najvyššie aké sa bežne používajú na prepravu osôb.
Z tých obrázkov ako brázdia autobusy regiojetu novú AS mám pocit, že dvojposchodové autobusy sa tam nezmestia.
Jazdia vôbec dvojposchoďáky na niektorej linke do/z BB?
Ďakujem.?
"...tak kralovsky diletantske riesenie..."
myslim, ze neexistuju ine slusne slova, ktorymi by sa tento nezmysel dal ohodnotit ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BB-Schuhu
Poschoďáky dopravcu Polski Bus síce cez Banskú Bystricu prechádzajú (linka Varšava - Budapešť), ale tu nezastavujú. Rovnako ani autobusy LUX Express. Z uvedených liniek tu zastavuje len Flix Bus, ten však jazdí s bežnými jendopodlažnými vozmi.