Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PIT #52483:
"...dávané na poslednú chvíľu..."
opytaj sa svojho primatora, preco sa zobudil az uprostred tohto tyzdna a nezariadil to uz skor... toto nehadz na dopravcov...

a kym lampam - BB je jedna velka cierna diera a tym nesvietenim to len potvrdzuje... ako moze jeden predstanicny priestor NESVIETIT dlhe tyzdne a nikomu to nevadi? ako moze jedna vyznamna krizovatka nesvietit dlhe mesiace a nikomu to nevadi? to si ma kazdy obcan zakupit celovku a vychadzat na ulicu iba s nou???
Reakcia na: PIT #52483:
K tej L1, tam to divne išlo cez Tulskú podľa vzoráka ale išla na ŽST.... Hlásenie v trolejoch šofér prestaviť nevie, to len SAD ZV si šoféri pretavujú u DPMBB to robí niekto vyšší ?
A ešte som skoro zabudol - obrovské "poďakovanie" mestu, že tak ako v pondelok, ani dnes, keď som bol večer na hlavnej železničnej stanici tohto úžasného krajského mesta, na celom predstaničom priestore (vrátane parkoviska zatvoreného Kauflandu) nesvietila jediná lampa. Hlavne že tu niekto rozpráva o rozžiarenej BB a úžasných svetielkach výzdoby v centre. Ale hneď za "vstupnou bránou" nesvieti nič a prichádzajúci má pocit, že prišiel do čiernej diery (jediné šťastie, že zo ŽST z tých vysokých stožiarov reflektory aspoň trochu vytvoria pocit nejakého svetla). A to v pondelok to bolo ešte "zábavnejšie", pretože okrem celého predstaničného priestoru nesvietil ani priľahlý úsek cesty I/66 až po svetelnú križovatku na Nám. slobody a neuveriteľne aj CELÁ ulica 29. augusta a CELÁ Trieda SNP. Okrem tej nehoráznej tmy a úžasného imidžu mesta sa v pondelok v tej tme podarilo nejakým ľuďom prebiehať cez I/66 a zložilo ich k zemi auto.

Ne až tak dávno v bol Priekopníku článok o tom, že mesto nezapaľuje niekde svetlo a pod., voči čomu sa úrad strašne oficiálne ohradzoval, avšak problém je v tom, že sa bežne stávalo, že mesiace nesvietili lapmy pri kruháku pod OÚ, celá Hutná ulica, či Švermova po Úsvit a nikomu to nevadilo. Alebo že na Tulskej pravidle svietila cielene len každá tretia lampa (resp. opačný variant, že každá tretia nesvietila) a oblastí, kde nesvietia dlhodobo lampy a nikto svietidlá nevymení, napiek mesiacom tohto stavu, je takisto mnoho. Čo je však pre mňa zarážajúce, že pri výmene svietidiel za nové ledky muselo zostať stovky pôvodných žiaroviek, takže vymieňať by malo byť z čoho a jednoducho ignorácia a nič. Úplná perla tmy je v súčasnosti napr. hlavná ulica od mekáča cez Nám. Ľ. Štúra až na Sládkovičovu, kde nesvieti skutočne veľké množstvo lámp a napriek skutočnosti, že sa jedná o frekventovanú komunikáciu, nikomu to opäť mesiace nevadí a nič s tým nerobí. Ja neviem, kade primátor so svojimi zástupcami, prednostom, zástupcom prednostu, zamestnancami úradu vrátane všetkých poslancov (nehovoriac o tom, že niektorých je to dokonca volebný obvod) chodia po meste, keď sa nenájde nikto z nich, kto by vôbec problém zaregistroval a nieto ešte aj zabezpečil zjednanie nápravy - hlavne že všade budú tliapať, že menia spolu BB a žijeme v raji na Zemi. No prdlajs makový - to sa len čudujem, koľko riťolezov sa vždy nájde, ktorí pochlebujú a tlieskajú tomu, ako je všetko úžasné. Máte vy ľudia drasticky obmedzenú schopnosť posudzovať kvalitu...
Reakcia na: davidmik555@gmai #52478:
K strojeniu - áno, keď som čakal na spoj na Tulskej-stred o 18:08, tak išli postupne dve sóla a potom kĺb. Čo ma však zarazilo, bolo označenie druhého z nich - kým prvý už bol označený na jazdu do vozovne, tak druhý mal na transparentoch označenie L1 na železničnú stanicu, takže sme nevedeli, či do toho nastupovať, resp. kam to ide. Ale keďže na dolnej zastávke už bolo vidieť ďalšie vozidlo, počkali sme - snáď že to do tretice vyjde a vyšlo - prišla 3101 označená L6.

Ja som sa teda dnes viezol až po "špičke", takže využitie kapacity už bolo zjavne menšie. Otázna sa však pri 30-minútovom intervale zdá byť vhodnosť znásobovať počet vozidiel na pôvodných spojoch, kedy by vhodnejšie malo byť doplnenie nových posilových spojov, napr. deklarovaním ich vloženia doprostred pôvodného intervalu, čím by bola v podstate aj presne a zrozumiteľne stanovená ich poloha v čase na trase.

Inak som akosi počas tohtoročného decembra nepostrehol na vnútorných displejoch vo vozidlách oznamy o mimoriadnych režimoch, ani o bezplatnej preprave, čo bývalo štandardom. Hlásenie zastávok v 3101 nie je dostatočne primerane hlasité, resp. aspoň v zadnej časti to tak bolo.

Pozitívom bolo, že ľudia napriek tomu, že dopravcovia akosi opäť spolu s oznamami o bezplatnej preprave (ktoré vôbec nemuseli byť na zastávky dávané na poslednú chvíľu samostatne, ale mohli byť súčasťou už predvianočných, čím by bola aj výrazne dlhšia doba propagácie, ktorá bola opäť malá) nedokázali ľuďom zdôrazniť aj možnosť aspoň raz za rok si vyskúšať normálny nástup všetkými dverami (asi aby si náhodou nezvykli a nezačali mať potrebu, aby sa aj v Blbotíne n./H. k tomu niekedy dopracovalo), si mnohí doslova vychutnali možnosť otvoriť si ďalšie dvere a nastupovať do zadnej časti vozidla. Okrem tejto radosti jednoznačne ľuďom priniesla radosť možnosť cestovať bezplatne - v podstate každý nastupujúci, čo som videl, mal zreteľný výraz spokojnosti na tvári, že si to môže užiť. Navyše som si užil aj ja - vidieť v porovnaní s bežným nástupom tak "extrémne" rýchlo nastúpiť väčší počet cestujúcich a vozidlo hneď odchádza ďalej (i keď tento pocit samozrejme znásoboval fakt nepotrebnosti tarifného vybavovania).

Ale ako to tu tak čítam, tak cestujúci mimo územia obsluhovaného trolejbusovou dráhou a DPMBB mali opäť smolu, keďže intergalaktická kvalita má aj po 11 rokoch iné dimenzie. Práve preto by sa mal konečne niekto zaujímať dostavbou trolejbusovej dráhy do Sásovej, keď na to má slúžiť OPII, lenže to by tu niekto musel aj chcieť a reálne skutočne niečo robiť, nie sa len pýšiť úspechmi iných, či bežnou činnosťou z peňazí mesta.
Reakcia na: Ali B. #52477:
len pre úplnosť doplním, že o 17:21 išla na linke č. 7 dvojica vozov 3004+3103,
na linke č. 4 išlo okolo 17:45 sólo 3015.

Ešte raz zdôraznené a podčiarknuté - posilová doprava DPM BB bola zvládnutá excelentne, ktorej azda niet čo vytknúť. ĎAKUJEME.
Prajem si do nového roka 2017, aby toto bol smer, akým sa verejná doprava v BB bude uberať.
Reakcia na: Ali B. #52477:
Aby sme spomenuli konkrétne aj posilu spojov SAD ZV (ktoré som videl):

záložák ZV-359BI robil mimoriadny spoj linky 21 v úseku Štadlerovo nábrežie - Sásová približne o 17:35 a druhý obrat prišiel spraviť okolo 18:10, avšak vtedy už bolo dosť prázdno a na Štadlerovom nábreží už nezastavil (možno už spoj ani nakoniec nerobil a vrátil sa do garáže).

Druhý záložák ZV-357BI robil mimoriadny spoj 24 o 17:55 v úseku Nám.H.Vajanského - Sásová.
Keďže ohňostroj skončil cca 17:15, bolo to dosť neskoro.
Reakcia na: Ali B. #52477:
...a ja som si myslel, ze som este ozraty zo silvestrovskej noci, ze vidim trolejbusy dvojmo... ?
ale manevre to boli riadne, len tak dalej!
Reakcia na: BB-Schuhu #52476:
Práca SAD ZV radšej ani komentovať nejdem ?
Reakcia na: BB-Schuhu #52476:
Áno i keď to zo zpočiatku vyzeralo že dva prázdne kĺby za sebou do mesta na L6 sú zbytočné, po ohňostroji sa ukázala bombová posila od strany DPMBB. Vobku všetky dlhé SORky, zo starých vozov 1518 a 1529, zo sól 3005 a 3007, z Karos BB-997BS a BB-352BJ, to všetko boli posily ale aj stroje ktoré vykonávali kmeňové linky (31Tr) ? . Aj vzoráky na ktorých boli dlhé SORky boli vhodne poupravované. Krátke posily (30Tr - 3005 a 3007) sa využili na L6 (skorej o 15:00), L4, L1 a L2. Myslím že práca DPMBB sa dá ohodnotiť nie výbornou ale excelentnou ? . Ako si spomínal naozaj tam bola kvalita cestovania, neboli tlačenice. Zdvojené boli linky L1, L2, L4, L7 a L6 bola dokonca STROJENÁ !!!! ?

Palec hore. ?
Reakcia na: BB-Schuhu #52476:
Veľmi pozitívne treba zhodnotiť posilovú dopravu na Novoročný ohňostroj od DPMBB na trolejbusových linkách. Dovoz do mesta a následne aj odvoz domov bol realizovaný zdvojovaním vybraných spojov. Po 15:30 do 17:00 prakticky všetky spoje zo sídlisk na linkách 1, 2, 6 a 7 boli zdvojené. Spoje liniek 1 a 7 boli zdvojené 2x sólo vozidlom, spoje linky 6 dvoma kĺbovými vozidlami (v dvojiciach 1529 + 3102 a 3101 + 3103).
Ako pikošku možno uviesť mimoriadny posilový spoj na linke 2 s kĺbovým autobusom (BB-352BJ) o 16:09 z Vozovne – posila k sólo vozidlu linky 21 z Rakytoviec (ZV-164CA).

Odvoz bol realizovaný zdvojením alebo vypravením mimoriadnych spojov. Medzi 17.20 a 17.50 postupne odišli
- 3 vozidlá linky 1,
- 3 vozidlá linky 2+4 (sólo trolejbus a dva kĺbové autobusy BB-352BJ + BB-997BS),
- po 17:30 išli v krátkom čase 3 kĺbové trolejbusy linky 6 (1529, 3101, 3102) pričom ešte aj spoje 17:51 a 18:11 boli po dva trolejbusy
- kĺbový a sólo trolejbus na linke 7 o 17.21

Vynikajúco zvládnutá doprava, odviezli sa všetci bez problémov a bez tlačenia.
Novoročný ohňostroj roku 2017 už máme za sebou a je čas už tradične zhodnotiť posilovú dopravu.

Posilová doprava zabezpečovaná DPM BB bola tohto roku nevídaných rozmerov, vybrané spoje medzi 15. a 18. hodinou boli zdvojené, a to prevažne kĺbovými vozidlami. Rovnako aj po skončení programu bolo vypravených množstvo vozidiel, videl som ísť až tri kĺbové 6-ky počas 10 minút. Rovnako zdvojené išli spoje na Internátnu či do Radvane. Aj obrovský nával cestujúcich sa vďaka tomuto posilneniu podarilo zvládnuť a každý kto chcel, sa odviezol a myslím, že vo väčšine prípadov aj veľmi kultúrne. Posilovú dopravu DPM BB považujem za veľmi profesionálne zvládnutú a za najlepšiu posilovú dopravu vôbec, akú si v Banskej Bystrici pamätám. Klobúk dolu a palec hore !!

Úplne opačný extrém sa podaril SAD Zvolen. A tak obyvatelia Sásovej sa museli uspokojiť s úbohou a nedostatočnou posilou v podaní dvoch sólo záložákov. Za všetko uvediem spoj linky č. 25, o 16:30 zo Starohorskej. Plný ako konzerva, sólo voz ZV-168BH (25/1), napchatých asi 100 cestujúcich, asi rovnaké množstvo ostalo na zastávkach v Sásovej. Nie je mi jasné, či bola potom vypravená posila - podľa mňa nie, no ak aj áno, tak tí ľudia už nemali šancu stihnúť začiatok ohňostroja. Už je to nejaký ten čas, čo býva ohňostroj vždy na Nový rok o 17. hodine a s týmto spojom sú každoročne problémy. SAD Zvolen si už mohla nadobudnúť za tie roky skúsenosť, ale všetko je to o tom istom. Hlavné, že kĺbaky na 21+22 jazdili už prepdoludním úplne prádzne, tomu hovorím flexibilná ponuka dopravnej kapacity. Z posilovej dopravy SAD ZV som sklamaný, ale nič lepšie som ani nečakal. Ľuďom zo SAD ZV a ich dispečerom by som odkázal, aby išli na exkurziu, na začiatok by stačilo aspoň do Kremničky a tam vám ľudia ukážu, ako sa robí kvalitná doprava, keď to neviete vy na Partizánskej. Môžete sa hanbiť za to, čo ste dnes predviedli, prepáčte za ostré slová, ale inak to nejde.
Reakcia na: Jeffko #52473:
Neboja sa ze tymto na dany den potlacia najvacsi uspech verejnej dopravy na Slovensku, vysoky podiel cipovych kariet? ?
Reakcia na: Jeffko #52473:
wtf? "Po ohňostroji budú posilnené autobusy a trolejbusy do Radvane, Podlavíc a na Fončordu zo zastávok Kapitulská a Národná ulica. Zo Strieborného námestia a Námestia slobody budú posilnené spoje na sídlisko Sásová."
vidíte tam tu kapitulskú? redakcia zase nevedela čo napísala, hovorkyňa zase nevedela čo povedala, alebo oboje, alebo to bude naozaj tak? ? pretože prvé čo som si pri tom predstavil bola trasa po ktorej chodili kedysi minibusy čo by sa síce dalo čiže by sa muselo chcieť ale sa mi to zdá veľmi nereálne pri dnešnej skostnatenosti nemenovaných inštitúcií.

pred rokom tu padlo niečo v zmysle že 1.1. je aj tak tržobne najslabší rok, takže za týmto jedným dnom MHD zadarmo nevidím nič iné ako otvorený priestor pre komunálnych politikov na naháňanie si politických hlasov (a u niektorých aj ega bohužiaľ), veď jedna z týchto nemenovaných inštitúcií sa nenechá obrať o svoj zárobček dokonca ani počas týždňa mobility, a komunálni politici sa tento týždeň iba bezčinne prizerajú ako sa v ostatných mestách pre ľudí niečo robí a u nás sa akurát tak prídu priživiť na niektorú z akcií OCI ktorej samozrejme nijak nepomohli, pofotia sa a povedia do mikrofónu ako veľa pre mesto spravili. a peniažky sa sypú ďalej. ešte stále nepochopili že pri lepšej doprave by sa aj im aj viac ušlo keďže by za ňu platilo viac ľudí využívajúcich MHD, v tomto pripade o peniažkoch je to ale chvalabohu. ?

no a minuloročný ohňostroj totálna katastrofa. určité percento jedincov sa správalo ako ovce bez mozgu ktoré sa chcú dostať a vidieť svoj ohňostroj a po skončení zase čo najskôr k svojmu autu / na svoju zastávku bez absolútneho ohľadu na ostatných ľudí v dave, či deti, či imobilných, či normálnych, a vznikali tam dosť nebezpečné situácie. po tomto dni si už viem predstaviť tie správy niekde z číny alebo z indie keď povedia že dav ušlapal xy ľudí. dovtedy som nevedel, a čudoval sa ako to je možné

Havarovaný autobus na Čertovici vytiahli skoro ráno zo zrázu (+FOTO)
http://nasabystrica.sme.sk/c/20420279/havarovany-autobus-na-certovici-vytiahli-skoro-rano-zo-zrazu-foto.html

Z fotografii je naviac zrejmé presné miesto nehody. Tá sa stala na suverénne najostrejšej zákrute v rámci horského prechodu cez Čertovicu, a síce v mieste, kde sa vozovka dostáva do kontaktu s Kumštovou dolinou.
odkaz: http://mapy.hiking.sk/?x=19.70067&y=48.90376&ref=permalink
Ohnostroj bude tak ako po minulé roky 1.1.2017 o 17:00,
http://bbonline.sk/novy-rok-privitame-opat-podvecer-1-januara-polnocne-oslavy-mesto-nechysta/
MHD bude tiež zadarmo? ?
Nehodu na Čertovici mal dnes autobus MAN Lions Coach NR-015HT vo vlastníctve spoločnosti NITRABUS na linke súkromného dopravcu SAD Krupina č. 702505 z Humenného do Bratislavy, krátko po 18. hodine.
http://evidencia-dopravcov.eu/voz/15015

Hlásia dvoch zranených (vrátane vodiča).
Na Čertovici vážna nehoda linkového autobusu pravdepodobne spoločnosti NITRABUS (SAD KRUPINA):
http://www.tvnoviny.sk/domace/1852773_drama-na-certovici-autobus-visi-nad-roklinou-cestujuci-vyskakovali-z-okien
Zo železnice, zdroj FB Kniha Jazd:
V úseku Harmanec jaskyňa - Uľanka je zastavená doprava z dôvodu popadaných stromov na trati.
R 347 čaká v stanici Harmanec jaskyňa, R 956 v stanici Uľanka

Nový skibus z Banskej Bystrice na Krupovú (CHOPOK-JUH) od 26. decembra 2016
cestovný poriadok: http://www.jasna.sk/fileadmin/sandbox/uploads/A4_skibus_juh_web.pdf

Nová kabínková lanová dráha na Kosodrevinu premáva od 23. decembra 2016.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.