Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Patriot #51411:
"Na Uhlisku býva množstvo starších ľudí, čo keby niekto z nich potreboval sanitku a tá sa tam nedostane včas?"
A vy nemate odtahovku? Ta je okrem ineho urcena na to aby zabezpecila zjazdnost komunikacii...
Reakcia na: Agent007 #51412:
Ja len pripomeniem, že kým DPM BB ešte nebol nútenou kolóniou a do praxe sa mohli zavádzať aj dobré veci (a futbalová Dukla ešte aj hrala v tom čase najvyššiu súťaž), boli snahy, a to aj realizované, že išiel bus minimálne zo Sásovej a z Radvane na štadión SNP a po skončení futbalového zápasu mali diváci možnosť sa nimi zase priamo odviezť na následne začínajúci hokejový zápas. Stačilo trochu logistiky a chcenia. Obdobne bola nad rámec bežnej nemožnosti zabezpečená napr. doprava na polnočnú omšu. Lenže je lepšie aby veci nefungovali, vtedy netreba je to pohodlnejšie, obdobne to vychádza aj na potenciálnych používateľoch takýchto služieb.
Reakcia na: Patriot #51411:
No žiaľ, ja nie som ten, kto by bolo mimo. Ty si jednoducho nepochopil pointu spočívajúcu v pozastavení sa nad nesystematickým zrušením spoplatnenia parkovania, ktoré malo byť triumfom hokejového klubu a jeho priaznivcov, pričom dôsledkom takéhoto opatrenia je naopak podpora IAD.

Tvoj uhoľ pohľadu vychádza z predpokladu, ako keby do zrušenia spoplatnenia nebolo kde parkovať, resp. ako keby zrazu vznikli nejaké nové parkovacie miesta - nevznikli, nič sa nezmenilo, len tie isté autá môžu stáť na tých istých miestach, kde dovtedy, akurát teraz bezodplatne, resp. beztrestne. Teda za to isté, za čo všetci ostatní sú povinní platiť v čase, keď sa nejdú len vo voľnom čase zabávať na hokej, ale keď musia riešiť svoje pracovné, či osobné povinnosti. Ja sa pýtam, prečo by práve v tomto prípade mala existovať takáto výnimka? Je zbytočne vytvárať dojem, že drvivá väčšina parkujúcich áut sú diváci mimo BB objektívne bez možnosti realizácie na/z zápasu prostredníctvom VHOD. Nikto mi myslím nebude tvrdiť, že napriek veľkému bezplatnému parkovisku na Mičinskej ceste tam niekto bežne parkoval pri návšteve hokejového zápasu. Obdobne tak návštevníci plavárne lezú s autom najradšej pomaly do bazéna alebo ŠH, kým na veľkom parkovisku pri Dukle parkuje minimum z nich.

A týmto: "Pointa je v tom, že pred týmto opatrením bola počas hokeja totálne upchatá polovica Uhliska, čo strpčuje život ľuďom na Uhlisku. A po zápase veľká zápcha. Na Uhlisku býva množstvo starších ľudí, čo keby niekto z nich potreboval sanitku a tá sa tam nedostane včas?" len nakoniec potvrdzuješ správnosť môjho pohľadu, keďže sú to negatívne dôsledky, keď musíme žiť pre autá - vodiči si dovolia parkovať hocikde (len aby boli najlepšie s autom rovno na ľadovej ploche alebo nemuseli platiť parkovné i keď vstupné 3 - 5,50 € im platiť problém nie je) a zodpovední si nesplnia povinnosti, aby tomu zabránili, napr. pre prípady ohrozenia bezpečnosti a zdravia. Inde v covilizovanom svete si to ľudia buď nedovolia alebo ich auto odtiahnu a nabudúce si po mastnej pokute rozmyslia, či budú parkovať slušne. Však si už konečne treba uvedomiť, že nie je možné ničiť všetko len kvôli IAD v dôsledku lenivosti a pohodlnosti.

Ja som sa pozastavoval nad tým, že sa niečo rozpráva a pravý opak sa robí. Ďalej uvádzaš niektoré opatrenia smerujúce k zatraktívneniu MHD, avšak jedna vec je, keď by si spravil pozitívne opatrenie jedným smerom a druhá vec je, keď robíš opatrenia ho negujúce, v dôsledku čoho tak akurát zhoršíš ekonomiku MHD a urobíš ešte viac škody. Ja nebránim nikomu parkovať v blízkosti podujatia, avšak ak jednoducho všetci vedia, že je tam miesto pre Y áut, tak tam nemôže parkovať napr. 4Y a preto je potrebná regulácia a zdravý rozum. Pri zvrhlom uvažovaní by sa inak mohli ponúkať ďalšie čotaz stupídnejšie riešenia - napr. zbúrajme domy na Hronskom predmestí a bude miesta na parkovanie habadej. Lenže takto to nejde a preto je potrebné rozmýšľať a brať ohľad na druhých.

Pozn. Dnes si možno na TV Hronka na záver zostrihu zo zasadnutia MsZ pozrieť jednu ženu, ktorá tvrdí, že keďže vykonáva verejnoprospešnú činnosť v občianskom združení pre mesto a musí chodiť denne vybavovať veci do mesta, tak žiada, aby sa našlo riešenie, aby dostala, rovnako tak aj všetci ďalší "aktívni ľudia", bezplatné parkovacie karty. To len dokumentuje, že tu každý chce byť výnimkou, tí ostatní platiť môžu. Skrátka, z nás uvedomelí ľudia nebudú nikdy.
Reakcia na: Patriot #51411:
keby si povedal, ze na hokej chodia ludia z Ponik, Lupce, Brusna, tak by som ti aj uveril, ale uz kto sa bude v masivnom pocte trepat na hokej do BB z Ruzomberka alebo Novej Bane?
Kolapsy okolo zimneho stadiona robia Bystricania a (najma) ludia z okolitych obci, ktori nemaju pouzitelnu VHD na hokej.

Zaujimave je, ze v takom Trencine vedia ponuknut aj autobusovu alternativu dopravu
http://imhd.sk/tn/doc/sk/14876/Posilove-spoje-na-nedelny-hokej-od-11-10-2015
v BB je to scifi, v Bystrici vsetkym staci, ze sa potlapkaju po pleci, ako nakupuju najnovsie low-costove vozidla z cudzich penazi a to ma byt akoze ta najmodernejsia doprava v galaxii. Ale nie vsetko nove je aj moderne
Reakcia na: PIT #51410:
Chápem tvoj uhol pohľadu, ale v tomto konkrétnom príklade si úplne mimo. Tu vôbec nejde o využívanie MHD. Tá je po hokeji využívaná dostatočne, spoje chodia plné, ba až preplnené (hlavne cez víkend - sóla). S úspechmi hokejového klubu nastáva situácia, že na hokej začínajú chodiť (aj) ľudia z dosť širokého okolia (Nová Baňa, Žiar, Ružomberok, Horehronie...). Ich nezaujíma naša mhd a iné spoje buď nejdú alebo je ich využitie natoľko komplikované, že sa im to neoplatí. Snáď pochopíš človeka, že pôjde autom, keď najbližší spoj po hokeji mu ide o 5. ráno, aj to by musel ešte trikrát prestupovať.

Pointa je v tom, že pred týmto opatrením bola počas hokeja totálne upchatá polovica Uhliska, čo strpčuje život ľuďom na Uhlisku. A po zápase veľká zápcha. Na Uhlisku býva množstvo starších ľudí, čo keby niekto z nich potreboval sanitku a tá sa tam nedostane včas?

Zatraktívniť MHD môžeš zvýšením frekvencie a kapacity spojov, znižením ceny, zrýchlením jazdnej doby a pod. Ak zabrániš ľuďom parkovať v blízkosti nejakého podujatia, nezačnú húfne chodiť verejnou dopravou, ale na to podujatie sa ti jednoducho vieš čo.... a potom sa budeš sťažovať že tu zdochol pes.
Aj tak zlatým klincom absurdistanu, neschopnosti, nekompetentnosti a zavádzania zo strany mesta je fakt, kedy sa rozpráva o fiktívnej podpore MHD, ktorá reálne neexistuje a spraví sa presne pravý opak - nekoncepčný NEZMYSEL popierajúci všetky opatrenia, ktoré sa majú presne naopak spraviť v takomto prípade http://www.hc05.sk/bezplatne-parkovanie-pocas-domacich-zapasov-hc--05-iclinic-banska-bystrica-

Namiesto zvýšenia využitia vozidiel MHD (či už v sedlovom smere v pracovných dňoch alebo cez víkendy, kedy podvečerný hokejový zápas je ideálny na využitie MHD), zníženia počtu áut na cestách, zníženia tlaku na parkovacie miesta, si niekto svojvoľne a nepochopiteľne rozhodne o ignorácii dopravného značenia a spoplatňovania parkovania. By ma zaujímalo, kto a na základe čoho a akého oprávnenia udelil takúto výnimku.

Druhá vec je, čo robia osoby zodpovedné na MsÚ a táto super komisia? A to tá istá komisia, ktorá v júni uznesením č. 16/2015 chcela od oboch dopravcov stratégiu rozvoja a zatraktívnenia MHD, keďže sa služby a využívanie MHD nevyvíjali dobre. Opäť tá istá komisia a jej odborníci, ktorí potom keď konečne materiál na októbrovom zasadnutí asi aj dostali (uviedli, že uznesenie bolo splnené), nemali potrebu do zápisnice ani uviesť, čo dopravcovia navrhli a dokonca ani nemali potrebu sa tým vôbec zaoberať, nieto ešte aby sa tie návrhy aj zverejnili.

Lenže tu sme stále v Blbotíne nad Hronom a skutočne neviem, o čom páni experti stále krútia, lebo v realite nielenže nerobia nič v prospech dopravy, ale dokonca robia ešte aj vyslovene zle.
Reakcia na: Agent007 #51406:
problemom pieninskej je nexistujuce obratisko MHD, pricom grafikonista sa tvari, ako keby tam bol plac velkosti autobusovej stanice nevidim dovod, aby linka 601458 mala tak narobene vzoraky, ze tam autobus 50 minut tvrdne...

Nevidím problém v tom, aby pri dlhšom prestoji vozidlo po príchode na Pieninskú odišlo odparkovať na parkovisko na Magurskú.
Reakcia na: draxter #51388:
Zaujimalo by ma, ktora mudra hlava vymyslela osadenie tych pristreskov, pretoze co kus, to svetovy unikat a v pripade sutaze o najdebilnejsie osadeny pristresok si fakt mam problem vybrat, ktory je ten naj!

a naco bolo treba rucat jestvujuce pristresky? aby si niekto naplnil vrecko proviziou? Nerobim si nadeje, ze by sa pouzili tam, kde su potreba
Reakcia na: JOSH #51392:
to su tie pseudovylepsenia... kadejake anomalie, zachadzky, obchadzky, vyluky a bac okamzite, ako tam pride iny vodic ako kmenovy, tak je problem na svete, pretoze nikto iny o takomto nezmysle netusi
Reakcia na: kvorka #51404:
problemy na Pieninskej su, to treba objektivne priznat... ALE! miesto riesenia problemu sa vyraba pseudonaprava... problemom pieninskej je nexistujuce obratisko MHD, pricom grafikonista sa tvari, ako keby tam bol plac velkosti autobusovej stanice
nevidim dovod, aby linka 601458 mala tak narobene vzoraky, ze tam autobus 50 minut tvrdne... a pri NORMALNOM linkovom vedeni by nebol tlak, aby tam prestavkovali aj linky 21 a 22

a ked uz sme pri probleme Pieninskej - zaujimalo by ma, kedy sa nas slavny magoriat zobudi a da prefrezovat tu cestu, ktora tam vedie, pretoze to je jeden otrasny tankodrom, tester na tlmice
Reakcia na: JJ #51403:
smiešne je už nadpis: riešili prímestskú dopravu, nie mestskú ? takže to svedčí o odbornosti celej pseudokomisie, ale čo čakáme od nášho kindermanažmentu

- propagovať A a robiť B je také bystrické
- pod pojmom rozvoj si mesto vysvetľuje nákup vozidiel za peniaze niekoho iného (teda fondy) a tým zaslepíme všetkým huby
- štandard je, že MHD robí SADZV a tým je všetko ISOsúladnevporiadku
- mesto asi nevidí, koľkí na Pieninskej porušujú dopravné značenie a kĺbové autobusy obmedzujú v prejazde, ale vidí, ako tie hnusné prímestské autobusy zapchávajú svojimi 6 spojmi Pieninskú

Skúsim dať ako občan protinávrh a vyžiadam si podľa infozákona obsah podnetu na toto pseudorokovanie, lebo ja to mám na Magurskú ďalej než na Pieninskú, takže moje egocentrické záujmy hnusného podporovateľa VHD sú tým dotknuté


Reakcia na: PIT #51399:
Už len ten názov prerokovávaného bodu:
"Riešenie nadmerného zaťaženia mestskou dopravou na Pieninskej ulici"

- Mesto, ktoré tu vytvára cirkus ohľadom prezentácie verejnej dopravy pri dňoch mobility a robí fotky z hodinovej veže na námestí, aby porovnalo zaťaženie verejného priestoru chodcami / bicyklami / VHOD / IAD
- ktoré sa spolu s dopravcom bezbreho snaží odprezentovať, ako extrémne podporuje rozvoj verejnej dopravy
- a pritom roky nedokáže ani len siahnuť na najelementárnešie (najprimitívnejšie) dno štandardu verejnej dopravy fungujúcej všade naokolo

nemá problém vyhovieť jednému (zdôrazňujem JEDNÉMU) podnetu úplného laika, ktorý ani len netuší čo to je verejná doprava a aké ciele dopravnej politiky sa ňou dosahujú. Nemá problém vyhovieť JEDNÉMU podnetu laika, ktorý úplne prirodzene nazerá na vec vyslovene egositicky (v dobrom slova význame) v záujme presadenia len svojho pohodlia, pričom sa potláča verejný záujem celej spoločnosti.


... keby sa niekto čo i len zamyslel nad názvom prerokovávaného bodu "Riešenie nadmerného zaťaženia mestskou dopravou na Pieninskej ulici", tak aj bez hlbšej úvahy príde na to, že už len ten názov prerokovávaného bodu je vo svojej podstate absolútny nezmysel.

Ja navrhujem, aby sme k operačným výkonom v zdravotníctve rovnako zriadili komisiu, ktorá svojim uznesením nadiktuje doktorom ako a čo majú operovať a to na základe akéhokoľvek podnetu ktoréhokoľvek občana.
Pár slov o dlhoročných skúsenostiach SAD Zvolen s prevádzkovaním CNG autobusov.
zdroj: http://www.spnz.sk/uploads/2015/CNG_prednasky/Zarecky_Milan%20-%20Snopko_Miroslav_CNG_2015.pdf

Sú tam viaceré zaujímavé veci, o ktorých som ani nevedel, ako napr. že:
- v období 10/1992-11/1993 jazdili autobusy do plničky v Rakytovciach
- v 10/1992 zakúpila SAD ZV dva autobusy od spoločnosti SEKO-NOVO (+ 10 ďalších bolo prerobených z vlastných radov Karosy B732, ktoré boli v tom čase takmer nové).
Reakcia na: PIT #51390:
Tak som bol dočasnú stanicu obzrieť aj naživo a okrem spomínaných úplne zbytočných 16 dopravných značiek zastávok autobusu som našiel 17. zbytočnú - duplicitný zákaz vjazdu B2 do protismeru jednosmerky určenej na vjazd k parkovacím miestam IAD a TAXI, pričom je umiestnená len niekoľko metrov od ďalšej takej istej značky na začiatku príslušného úseku. Za takto neúčelne a neefektívne minuté prostriedky by mala voči konkrétnej osobe byť jednoznačne vyvodená zodpovednosť.
Ďalej sa podarilo vo vodorovnom značení výstupišťa najbližšieho k vjazdu do stanice hore nohami nastriekať nápis "BUS", no stane sa - niekto kriedou napísal na zem tak, tak sa tak aj zle nastriekalo. Keďže po západe slnka už začínala byť tma, viac som to tam podrobnejšie neobzeral. Čo by som však doplnil, by bolo vo vodorovnom značení priestoru zodpovedajúceho ostrovčekom pre chôdzu cestujúcich nastriekanie šikmých rovnobežných čiar V13 aspoň na začiatku týchto ostrovčekov, keďže je na ploche množstvo čiar, čím by sa aj z hľadiska bezpečnosti viditeľnejšie odlíšila plocha, ktorá nie je určená na jazdu od cesty.

Inak stanica na mňa pôsobila dojmom primeranosti účelu, ktorý má plniť (páčilo sa mi riešenie označníkov s integrovanmi odpadkovými košmi), s výnimkou nedostatočného osvetlenia, ktoré bolo evidentné už tesne po západe slnka, nie to ešte pri úplnej tme. Namiesto tých 4 malých reflektoríkov upevnených na stožiaroch osvetlenia na Mičinskej ceste sa malo radšej ušetriť na 17 hlúpych značkách a dať tam niečo výkonnejšie, resp. dotiahnuť nejaké svetlo aj na opačnú stranu od Hrona, kde je tma ďalej - čítať niečo na označníkoch na nástupištiach bez vlastného zdroja svetla je nemožné.
Reakcia na: PIT #51399:
Súhlasím. Nie je zrejmé, žeby mesto tento podnet preverovalo a podľa mňa z prečítaného mám skôr pocit, že sa tak nestalo a ako hovoríš, rovno došlo k záveru.
Ja si teda myslím, že v pozadí tohto podnetu je problém s parkovaním IAD a snaha eliminovať VHD. Poznám miestne pomery a nie je mi jasné, akým spôsobom môže VHD na Pieninskej ul. zavadzať - autobusy parkujú buď v priestore otočky (pričom vždy ostáva voľná prejazdná časť smerom na ulicu Na Skalici, resp. k vnútroblokovej komunikácii na Pieninskej), alebo v priestore medzi výstupišťom a otočkou. Ak niekto zavadzia, tak to sú podľa mňa autá parkujúce na chodníkoch a trávnikoch.
Ja považujem tento podnet za neopodstatnený a postup, akým ho mesto "vyriešilo" za úplne zlyhanie. To si snáď tu už môže robiť každý kto chce. Úžasné. A fakt, že za to zahlasovalo všetkých 8 prítomných, vytvára u mňa obraz o "kvalitách" personálneho zloženia komisie dopravy.
Na záver len dodávam sklamanie, že v poslednom čase čoraz častejšie je snaha riešiť problémy s prehustenou automobilovou dopravou práve elimináciou tej verejnej. Žiaľ, zdá sa, že toto je nový trend. ?
Reakcia na: BB-Schuhu #51391:
1. Vychádzajúc výlučne zo znenia bodu 5 zápisnice http://mesto.banskabystrica.sk/download_file_f.php?id=633229 nie je absolútne zrejmé, že by sa komisia aj reálne zaoberala overovaním samotného podnetu a jeho objektívnosť, či smerovala kroky k zisteniu stavu a či problém nespočíva náhodou úplne niekde inde, resp. či nie je potrebné urobiť iné opatrenia prinášajúce zlepšenie stavu bez obmedzovania VHOD. Súčasne je zarážajúce, že napriek tomu automaticky hneď došlo k záveru, že verejná doprava musí nesystematicky uhnúť z cesty, čo len potvrdzuje, že toto mesto desaťročia nerobí absolútne nič vo vzťahu k preferencii a verejnej podpory VHOD. Nehovoriac o bezhraničnom egoizme indivíduí, ktoré nemajú problém navrhnúť pomaly zrušiť trebárs aj autobusovú stanicu, nech nezavadzia...
Vyjadrenie predsedu, že sa to bude riešiť požiadaním SAD ZV, aby ona predložila návrh, ktorý mu komisia už vlastne nadiktovala, aby konečnú premiestnili na Magurskú, to je úžas. Opäť nikto nič nezisťuje a nerieši. Na čo tu vlastne všetci títo ľudia sú❓ Za hlasovalo bez rozdielu, či vyjadrenia názoru, všetkých 8 prítomných členov komisie.

Prestaňte sa konečne pokrytecky tváriť, že tu niekto podporuje verejnú hromadnú dopravu a reálne chce čokoľvek v dopravnej politike mesta zlepšiť. Buď sa neurobilo vôbec nič alebo sa stav zhoršuje.

Pozn. Čiže ak dám podnet tejto komisii so žiadosťou o riešenie problému s nadmerným zaťažením ulice individuálnou automobilovou dopravou s alternatívnymi návrhmi buď im dať zákaz vjazdu alebo obmedzioť parkovanie áut, tak by mi malo byť zo strany komisie vyhovené ešte rýchlejšie, ako v prípade Pieninskej, keďže by sa nejednalo o obmedzenie VHOD, ale len o nejaké súkromné autá. Dobre vedieť. Alebo sa zrazu bude postupovať inak...

2. Kocúrkovské myslenie je zavŕšené ďalšou perlou mysle - keď bude konečná linky 601458 na Magurskej, tak sa musí vymyslieť pre tú istú zastávku duplicitné pomenovanie Magurská, otočka, pretože nesystematickosť a nezmyselnosť musí zvíťaziť. Prečo je potrebné zastávku pre PAL pomenovať inak? ?
Reakcia na: fragma #51395:
Vidim, ze aj tu Varsavu opravili, ale je to stale zle. Spravne je WarsZawa (chyba Z). Sucasny tvar je mutant medzi anglickym a polskym nazvom mesta.
Reakcia na: fragma #51395:
Pekne si to zosumarizoval a verím že v DPMBB to aktualizujú lebo im záleží na informovanosti cestujúcich.
Takú zmenu ako na 702502 očakávam aj na ďalších linkách keďže zatiaľ na AS nie je stánok s občerstvením a linky tu pauzujú aj polhodinu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.