osobne dúfam, že po sprevádzkovaní 31Tr (a mohli by to stihnúť do dušičiek, nech na linke 2 a 3 môžu nahodiť kĺbak vhodný pre starších ľudí) sa upravia aj vzory tak, aby sme ich videli na hlavných celodenných poradiach linky 1, a cez víkendy podľa potreby aspoň tak, ako sa nasadzovali v nedeľu na zvládnutie náporu študentov smer Tajovského SOUS.
Ešte som zabudol. Koľko dobrovoľníkov a petícií sa spisalo a podpisalo, aby sa zachovala trolejka aspon v tej réžii, v akej končila. Aspoň to sa oplatilo. Dlhý boj, ale predsa. Som rád, že cestujem trolejbusmi, vozovy park sa podarilo obnoviť. Od oka dokonca na skoro 100%.
Ak sa nemýlim tak vlaky sú štátna záležitosť. Busy a T-busy zas mesto alebo VUC. Uplny rozdiel. Štát rozdeluje dotácie pre VUC. A co sa tyka t-busov do Sasovej. Niekedy v cca 80-90 rokoch bol aj projekt. Mozno by tam bol najlepší projekt zo vstupom obidvoch dopravcov s možnosťou vstupu nejakeho investora, ktorý by v sasovej otváral vyrobu. Momentálne však teraz SAD ZVOLEN, pri jej frekvencii spojov a plynakou na linkach do toho nesiel. Pozn. Skoro novych plynakou... Čiže by to miselo investovať s DPMBB. Mozno využiť dotacie. Ale tak skoro troleje nebudu. Sorry za môj názor
Ani sa veľmi niet čo čudovať. Konkrétne na trati Banská Bystrica - Brezno sa zrejme od roku 1936 veľa toho nezmenilo, jedine pravidelná údržba a zároveň konzervácia súčasného stavu. Za týchto podmienok niet priestor pre zrýchlenie, na druhej strane akákoľvek modernizácia podmieňujúca zrýchlenie dopravy tu nebude, lebo trať do Brezna nie je koridorová.. Napokon, v 30. rokoch začínajúce motoráčiky vedeli jazdiť takmer tak rýchlo ako tie súčasné krabičky 812, samozrejme v limitoch povolenej rýchlosti a pomalých jázd na každom kroku tie rozdiely ani nemajú kde vzniknúť. No jedno sa zmenilo, zanikla výhybňa v Lučatíne a stanica v Ľubietovej a pomaly mizne aj zastávka v Predajnej, no tá ešte akosi prežíva z GVD na GVD, ktovie dokedy.
Ja som spravil uplne historicke porovnanie pre trat Brezno-Banska Bystrica
1938: jazdna doba 1:18 (resp 1:04 mierne zrychlene vlaky Os4005 a Os4011)
2016: jazdna doba 0:57 (najrychlejsi Os7406)
To je pokrok! 7 minut za 80 rokov.
To všetko sa ešte uvidí. Tak ja ale dúfam, že 1001 ostane zachovaná, keďže to je svojou históriou legendárny voz, keďže bol úplne prvým trolejbusom v BB a tých prvenstiev má omnoho viacej.
Dokonca by som si rád predstavil do budúcnosti, ak 1001 prejde opravou karosérie ako 1007, 1512 a pod., žeby sa obnovil pôvodný červeno-krémový náter ako mal tento voz z výroby v roku 1988. ?
dúfame,ž e #1501 ostane ako historický voz navždy ? no a vyradí sa pravdepodobne 1523, 1005, 1001 a ešte asi jedna 15Tr, ale možno ani nie. Tu nie je podmienka vyraďovania. #1512 a #1518 prešli posledné dva roky nejakými väčšími opravami, #1529 a #1528 sú o polovicu mladšie vozy, takže tam to nepredpokladám vôbec. Pre #1007 platí to čo #1512 a 1518, možno prevezme po #1001 aj autoškolu. Ale to je len môj tip. ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petik
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/zeleznicni-trate/r~be8a5a0877dc11e5b440002590604f2e/
Ja som spravil uplne historicke porovnanie pre trat Brezno-Banska Bystrica
1938: jazdna doba 1:18 (resp 1:04 mierne zrychlene vlaky Os4005 a Os4011)
2016: jazdna doba 0:57 (najrychlejsi Os7406)
To je pokrok! 7 minut za 80 rokov.