Reakcia na: 810zssk #49488:
Isteže treba brať do úvahy dve hľadiská. Tým prvým je fakt, že pri preprave na krátke vzdialenosti (MHD) nevidím problém ani v preprave stojaceho cestujúceho, čo zohľadňujú aj výrobcovia autobusov, kde počet sedačiek v MHD je výrazne zredukovaný v prospech miest na státie. Tým druhým faktom je to, že musíme robiť dopravu čo najviac atraktívnu a snažiť sa vylákať ľudí z IAD späť do VHD, a to je možné len vtedy, ak im ponúkneme maximálny komfort, porovnateľný s komfortom v aute. A v aute stáť nemusia a ani nemôžu... ? Aj mňa by zaujímalo reálne porovnanie nákladov na prevádzku sólo a kĺbového autobusu. Osobne si myslím, že pri nových Citelisoch CNG bude tento rozdiel výrazne zredukovaný. Aby sa nestalo to, že tu mlátime prázdnu slamu keď hovoríme, ako je kĺb výrazne drahší a v skutočnosti tomu tak možno vôbec nemusí byť, najmä pri plynových busoch.
milan001