Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kvorka #49381:
Dazd fakt nie je problem, sakra ludia, pozrite sa do sveta. Ono to uz v praxi funguje.

Co uznavam je co napisal irizar a to ten rozdielny teren. Klima je sice rozdielna tiez, ale znacne v prospech BB..
V sekcii ba.iMHD ohľadne prenájmu trolejbusov a autobusov pre DPB sa píše toto: "Vzhľadom na celkový nedostatok autobusov a nedodržiavanie predpísanej štruktúry výpravy je možné v blízkom čase očakávať aj prenájom autobusov. Víťazmi súťaže v kategórii kĺbových autobusov sa stali Dopravný podnik mesta Banská Bystrica a R. Križan Eurocar Nitra. "
Takže predsa sa nájde využitie pre banskobystrické B961 DPM BB, nepotrebné po dodávke nových kĺbakov v 12/2012. A myslím si, že vzhľadom na svoj vek, technický stav a perspektívu ich ďalšieho uplatnenia bude toto zrejme posledná etapa ich života.
Reakcia na: Petik #49384:
Nie, mas tomu rozumiet tak ze sa v Bystricu nemaju stavat IBA cesty pre cyklistov. V BB podmienkach cyklistika je a zostane (v zimnych mesiacoch zanedbatelnou) doplnkovou alternativou, a tomu by mala zodpovedat alokacia prostriedkov.
Reakcia na: Petik #49384:
keď sa pozrieš koľko peňazí ide na MHD a jej kvalitu, tvrdím, že práve riešením v tejto oblasti by sa našli prostriedky i napr. na cyklocestičky. Ušetriť náklady = zefektívniť MHD = zdroje pre investície.
Reakcia na: irizar #49383:
Mam tomu rozumiet tak, ze tvrdis, ze v Bystrici sa nemaju stavat cesty pre cyklistov?
Reakcia na: 810zssk #49380:
Klimatické podmienky v zime v Kodani a v Bystrici sú rozdielne. Detto terén. Chcem vidieť hrdinu ktorý bude šlapať hore na Sásovú pri mínus desiatich stupňoch a v snežení, alebo len v takom zdravom jesennom daždi aký padal celý deň včera, hoci aj po vyhrievanej zastrešenej cestičke. Ja to teda skúšať rozhodne nebudem.
Reakcia na: kvorka #49381:
Chlapci, trochu nerozumiem Vasej "vsetkokritike", ktora uz zavana kverulantstvom!
Mozno je to len prejavom vaseho zufalstva z toho, ako v Bystrici veci funguju. Neviem, ja tam nezijem. Ale veci nie su len cierne alebo biele. To mali tu cyklostezku zastresit, aby ste boli spokojni???
Reakcia na: 810zssk #49380:
keď bude lejak jak sviňa či búrka s bleskami je podľa teba ideálne ísť na bicykli? Hlavne aby bola vyasfaltovaná cestička, že? Tým je vyriešené všetko - to je práve asi prístup BB.
Reakcia na: PIT #49377:
"nikto nerieši, ako sa cyklisti premiestnia v časoch, kedy tento druh dopravy nie je vhodné alebo ani možné využiť"
To je prosim pekne kedy? Keby sme mali normalnu infrastrukturu a udrziavala by sa aj v zime, tak nic take nenastane. Vid. Kodan, napriklad.
Reakcia na: PIT #49377:
áno, takto to chápem aj ja
Reakcia na: Petik #49376:
tak to myslené nebolo, jasne že súhlasím, len mi príde divné, že to, čo môže mesto ovplyvniť hneď, to nerobí a miesto toho sa tvári, že podporuje iné alternatívy.
Reakcia na: Petik #49376:
Zlá je už samotná podpora (resp. tvárenia sa, že toto môže reálne citeľne niečomu pomôcť) a to za predpokladu, že toto mesto ešte nikdy neurobilo žiadnu podporu VHOD, teda zlá je už samotná skutočnosť, že sa nemíňa energia prioritne na normálne riešenie, ale keď ide o nesystémovú smietku, tak o tom sa bude kecať. Obdobne je smiešny súčasný trend prioritnej potreby riešenia cyklistov (a aj to reálne skôr naoko alebo nezmyselnými opatreniami typu jednosmerky v opačnom smere, ako bolo do vtedy prioritné na Ceste na štadión), pričom samozrejme nikto nerieši, ako sa cyklisti premiestnia v časoch, kedy tento druh dopravy nie je vhodné alebo ani možné využiť. Vtedy asi môžu ísť zase všetci autom alebo v tom čase už medzitým nefungujúcou MHD...
Reakcia na: draxter #49372:
Co je zle na podpore takehoto riesenia?
Aspon trochu to moze zlepsit problem na cestach a tiez s parkovanim.
Doba sa zmenila. Ludia su od prirody lenivi a ked si mozu dovolit auto, tak ho pouzivaju. V zasade vidim len niekolko dovodov, preco nepouzivat auto, ked ho uz vlastnim:
1. nemam na to, alebo
2. nemam kde parkovat (resp. naklady na parkovanie su neprimerane), alebo
3. cesta MHD je rovnako alebo porovnatelne rychla ako cesta autom (vcetne cakania a cesty na zastavku/k autu), alebo
4. chcem ist po praci na pivo

Ja jazdim MHD len preto, lebo 2 a v spicke aj 3. Ale ked nahodou mam niektory den parkovacie miesto, tak idem autom vzdy, pokial nahodou nenastane 4.

To teraz preto, ze sa mesto nezaujima o MHD, ma rezignovat aj na ine sposoby podpory lepsej dopravy, aby to bolo "spravodlive" voci MHD?

Aby ludia zacali pouzivat MHD, tak je okrem kvalitnej hromadnej dopravy (vcetne bus pruhov a preferencii MHD na semaforoch) nutne vyrazne obmedzit a spoplatnit parkovanie v centre mesta. Musi byt z Namestia S.Moysesa, Kapitulskej, Narodnej, Hornej, Kuzmanyho atd parkovisko? Dokazem si predstavit, ze v tejto oblasti by bol spoplatneny aj vjazd, nielen parkovanie.
Takisto na sidliskach. Ked nahodou idem po Sasovej, tak mam pocit, ze tie panelaky len zbytocne zavadzaju na jednom velkom parkovisku. A to plati globalne, nielen o BB.
Lenze bohuzial ludia maju predstavu, ze parkovanie (idealne zadarmo) je prirodzene a nezadatelne pravo.
Myslite, ze by uspel kandidat na primatora, ktory by deklarovat, ze rozsiri zelen v Sasovej tym, ze zrusi polovicu parkovacich miest vo verejnych priestoroch?
Avsak jedine spoplatnene a obmedzene parkovania ma uliciach pomoze tomu, aby sa jednak zacali stavat sukromne garaze (podzemne, nadzemne, akekolvek) a aby ludia zacali pouzivat verejnu dopravu, pokial bude fungovat.
Do tej chvile je zdielanie aut dobry napad, ktory je treba podporovat a mesto si za to zasluzi pochvalu.
Reakcia na: milan002 #49374:
Podla mna by klb mohol byt aj na 34/5. Jediny problem, ktory v tomto vidim, je toto.
- 34/5 robi prejazd na L41 - lenze toto sa da elegantne zmenit upravou vzoraku, poprehadzuju spoje tak, aby klb bol na klbovej linke. Toto sa urcite spravit da, len treba chciet.
- ZV-162CA/ZV-163CA sa potrebuje prestriedat na delenom poradi s 34/2, aj toto sa da spravit tak, ze uvedene vozy by sa presunuli na 34/3 namiesto ZV-358BI.

Co by sme tym ziskali:
- uvolnenie dvoch B952, ktore by posilnili solovu rezervu (podotykam, ze v sucasnoti su na rezerve len 3 sola ZV-160BH, ZV-166BH a ZV-172BH)
- lepsie vyuzitie klbov priadnim dvoch klbovych poradi (dnes mame 8 klbov na rezerve)
- posilnenie kapacity na L34 v casoch kedy je to potrebne.

Tiez si myslim, aby na L34 jazdil klb iba v mesiacoch september-maj.
tak žeby konečne vyslyšali študentov a na 34 zaradili aj kĺbaky? Mohli by jazdiť aj na 34/5, naozaj by to zvýšili úroveň cestovania, sólo je často natrieskané.
Reakcia na: draxter #49372:
Zdieľanie jázd IAD má na odľahčenie cestnej premávky neporovnateľne menší vplyv ako preferencia MHD/VHD - tá musí byť jednoznačne základom. A pokiaľ to tak nie je, tak to nikdy nepôjde správnym smerom. Dobre, plne obsadené auto pojme 4-5 cestujúcich, plne obsadený kĺbový autobus v pohode 100 i viac cestujúcich. Myslím, že tu nie je čo riešiť.
Ale myslím si (svoj subjektívny názor), že problém VHD vs. IAD sa dnes posunul už úplne do inej roviny - auto je pre mnohých "miláčikom" (a to doslovne) a takejto skupine ľudí môžete ponúknuť akokoľvek kvalitné služby v MHD, nezmôžete vôbec nič. Lebo ľudia (aspoň isté vrstvy spoločnosti) si privykli na život v blahobyte a nerušenom komforte, autobus je prostriedkom, kde sa musia deliť o priestor s ostatnými, a to je pre mnohých dosť vážny problém. Ale toto už nie je dopravný, ale sociologický problém.
Reakcia na: brefos #49370:
fakt je, že vodiči sanitiek stále jazdia jak blázni, o dodržovaní rýchlosti bez majákov ani nehovorím, majáky a sirénu púšťajú len kedy-tedy a tesne pred križovatkami. Česť výnimkám, ale aj minule som šiel za sanitkou skoro celú cestu do BA cca 160-tkou, ale ani len majáky nemala. Toto mala byť výstraha pre všetkých, ale skončilo to len osadením STOP-ky a finito.
Reakcia na: N/A #49368:
s tým, samozrejme, súhlasím ? hlavne že keď by v BA opravovali 3. nástupište, hneď by tam bolo na pol strany že niečo bude meškať 3 min....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.