V sekcii ba.iMHD ohľadne prenájmu trolejbusov a autobusov pre DPB sa píše toto: "Vzhľadom na celkový nedostatok autobusov a nedodržiavanie predpísanej štruktúry výpravy je možné v blízkom čase očakávať aj prenájom autobusov. Víťazmi súťaže v kategórii kĺbových autobusov sa stali Dopravný podnik mesta Banská Bystrica a R. Križan Eurocar Nitra. "
Takže predsa sa nájde využitie pre banskobystrické B961 DPM BB, nepotrebné po dodávke nových kĺbakov v 12/2012. A myslím si, že vzhľadom na svoj vek, technický stav a perspektívu ich ďalšieho uplatnenia bude toto zrejme posledná etapa ich života.
Nie, mas tomu rozumiet tak ze sa v Bystricu nemaju stavat IBA cesty pre cyklistov. V BB podmienkach cyklistika je a zostane (v zimnych mesiacoch zanedbatelnou) doplnkovou alternativou, a tomu by mala zodpovedat alokacia prostriedkov.
keď sa pozrieš koľko peňazí ide na MHD a jej kvalitu, tvrdím, že práve riešením v tejto oblasti by sa našli prostriedky i napr. na cyklocestičky. Ušetriť náklady = zefektívniť MHD = zdroje pre investície.
Klimatické podmienky v zime v Kodani a v Bystrici sú rozdielne. Detto terén. Chcem vidieť hrdinu ktorý bude šlapať hore na Sásovú pri mínus desiatich stupňoch a v snežení, alebo len v takom zdravom jesennom daždi aký padal celý deň včera, hoci aj po vyhrievanej zastrešenej cestičke. Ja to teda skúšať rozhodne nebudem.
Chlapci, trochu nerozumiem Vasej "vsetkokritike", ktora uz zavana kverulantstvom!
Mozno je to len prejavom vaseho zufalstva z toho, ako v Bystrici veci funguju. Neviem, ja tam nezijem. Ale veci nie su len cierne alebo biele. To mali tu cyklostezku zastresit, aby ste boli spokojni???
keď bude lejak jak sviňa či búrka s bleskami je podľa teba ideálne ísť na bicykli? Hlavne aby bola vyasfaltovaná cestička, že? Tým je vyriešené všetko - to je práve asi prístup BB.
"nikto nerieši, ako sa cyklisti premiestnia v časoch, kedy tento druh dopravy nie je vhodné alebo ani možné využiť"
To je prosim pekne kedy? Keby sme mali normalnu infrastrukturu a udrziavala by sa aj v zime, tak nic take nenastane. Vid. Kodan, napriklad.
tak to myslené nebolo, jasne že súhlasím, len mi príde divné, že to, čo môže mesto ovplyvniť hneď, to nerobí a miesto toho sa tvári, že podporuje iné alternatívy.
Zlá je už samotná podpora (resp. tvárenia sa, že toto môže reálne citeľne niečomu pomôcť) a to za predpokladu, že toto mesto ešte nikdy neurobilo žiadnu podporu VHOD, teda zlá je už samotná skutočnosť, že sa nemíňa energia prioritne na normálne riešenie, ale keď ide o nesystémovú smietku, tak o tom sa bude kecať. Obdobne je smiešny súčasný trend prioritnej potreby riešenia cyklistov (a aj to reálne skôr naoko alebo nezmyselnými opatreniami typu jednosmerky v opačnom smere, ako bolo do vtedy prioritné na Ceste na štadión), pričom samozrejme nikto nerieši, ako sa cyklisti premiestnia v časoch, kedy tento druh dopravy nie je vhodné alebo ani možné využiť. Vtedy asi môžu ísť zase všetci autom alebo v tom čase už medzitým nefungujúcou MHD...
Co je zle na podpore takehoto riesenia?
Aspon trochu to moze zlepsit problem na cestach a tiez s parkovanim.
Doba sa zmenila. Ludia su od prirody lenivi a ked si mozu dovolit auto, tak ho pouzivaju. V zasade vidim len niekolko dovodov, preco nepouzivat auto, ked ho uz vlastnim:
1. nemam na to, alebo
2. nemam kde parkovat (resp. naklady na parkovanie su neprimerane), alebo
3. cesta MHD je rovnako alebo porovnatelne rychla ako cesta autom (vcetne cakania a cesty na zastavku/k autu), alebo
4. chcem ist po praci na pivo
Ja jazdim MHD len preto, lebo 2 a v spicke aj 3. Ale ked nahodou mam niektory den parkovacie miesto, tak idem autom vzdy, pokial nahodou nenastane 4.
To teraz preto, ze sa mesto nezaujima o MHD, ma rezignovat aj na ine sposoby podpory lepsej dopravy, aby to bolo "spravodlive" voci MHD?
Aby ludia zacali pouzivat MHD, tak je okrem kvalitnej hromadnej dopravy (vcetne bus pruhov a preferencii MHD na semaforoch) nutne vyrazne obmedzit a spoplatnit parkovanie v centre mesta. Musi byt z Namestia S.Moysesa, Kapitulskej, Narodnej, Hornej, Kuzmanyho atd parkovisko? Dokazem si predstavit, ze v tejto oblasti by bol spoplatneny aj vjazd, nielen parkovanie.
Takisto na sidliskach. Ked nahodou idem po Sasovej, tak mam pocit, ze tie panelaky len zbytocne zavadzaju na jednom velkom parkovisku. A to plati globalne, nielen o BB.
Lenze bohuzial ludia maju predstavu, ze parkovanie (idealne zadarmo) je prirodzene a nezadatelne pravo.
Myslite, ze by uspel kandidat na primatora, ktory by deklarovat, ze rozsiri zelen v Sasovej tym, ze zrusi polovicu parkovacich miest vo verejnych priestoroch?
Avsak jedine spoplatnene a obmedzene parkovania ma uliciach pomoze tomu, aby sa jednak zacali stavat sukromne garaze (podzemne, nadzemne, akekolvek) a aby ludia zacali pouzivat verejnu dopravu, pokial bude fungovat.
Do tej chvile je zdielanie aut dobry napad, ktory je treba podporovat a mesto si za to zasluzi pochvalu.
Podla mna by klb mohol byt aj na 34/5. Jediny problem, ktory v tomto vidim, je toto.
- 34/5 robi prejazd na L41 - lenze toto sa da elegantne zmenit upravou vzoraku, poprehadzuju spoje tak, aby klb bol na klbovej linke. Toto sa urcite spravit da, len treba chciet.
- ZV-162CA/ZV-163CA sa potrebuje prestriedat na delenom poradi s 34/2, aj toto sa da spravit tak, ze uvedene vozy by sa presunuli na 34/3 namiesto ZV-358BI.
Co by sme tym ziskali:
- uvolnenie dvoch B952, ktore by posilnili solovu rezervu (podotykam, ze v sucasnoti su na rezerve len 3 sola ZV-160BH, ZV-166BH a ZV-172BH)
- lepsie vyuzitie klbov priadnim dvoch klbovych poradi (dnes mame 8 klbov na rezerve)
- posilnenie kapacity na L34 v casoch kedy je to potrebne.
Tiez si myslim, aby na L34 jazdil klb iba v mesiacoch september-maj.
tak žeby konečne vyslyšali študentov a na 34 zaradili aj kĺbaky? Mohli by jazdiť aj na 34/5, naozaj by to zvýšili úroveň cestovania, sólo je často natrieskané.
Zdieľanie jázd IAD má na odľahčenie cestnej premávky neporovnateľne menší vplyv ako preferencia MHD/VHD - tá musí byť jednoznačne základom. A pokiaľ to tak nie je, tak to nikdy nepôjde správnym smerom. Dobre, plne obsadené auto pojme 4-5 cestujúcich, plne obsadený kĺbový autobus v pohode 100 i viac cestujúcich. Myslím, že tu nie je čo riešiť.
Ale myslím si (svoj subjektívny názor), že problém VHD vs. IAD sa dnes posunul už úplne do inej roviny - auto je pre mnohých "miláčikom" (a to doslovne) a takejto skupine ľudí môžete ponúknuť akokoľvek kvalitné služby v MHD, nezmôžete vôbec nič. Lebo ľudia (aspoň isté vrstvy spoločnosti) si privykli na život v blahobyte a nerušenom komforte, autobus je prostriedkom, kde sa musia deliť o priestor s ostatnými, a to je pre mnohých dosť vážny problém. Ale toto už nie je dopravný, ale sociologický problém.
fakt je, že vodiči sanitiek stále jazdia jak blázni, o dodržovaní rýchlosti bez majákov ani nehovorím, majáky a sirénu púšťajú len kedy-tedy a tesne pred križovatkami. Česť výnimkám, ale aj minule som šiel za sanitkou skoro celú cestu do BA cca 160-tkou, ale ani len majáky nemala. Toto mala byť výstraha pre všetkých, ale skončilo to len osadením STOP-ky a finito.
s tým, samozrejme, súhlasím ? hlavne že keď by v BA opravovali 3. nástupište, hneď by tam bolo na pol strany že niečo bude meškať 3 min....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BB-Schuhu
- 34/5 robi prejazd na L41 - lenze toto sa da elegantne zmenit upravou vzoraku, poprehadzuju spoje tak, aby klb bol na klbovej linke. Toto sa urcite spravit da, len treba chciet.
- ZV-162CA/ZV-163CA sa potrebuje prestriedat na delenom poradi s 34/2, aj toto sa da spravit tak, ze uvedene vozy by sa presunuli na 34/3 namiesto ZV-358BI.
Co by sme tym ziskali:
- uvolnenie dvoch B952, ktore by posilnili solovu rezervu (podotykam, ze v sucasnoti su na rezerve len 3 sola ZV-160BH, ZV-166BH a ZV-172BH)
- lepsie vyuzitie klbov priadnim dvoch klbovych poradi (dnes mame 8 klbov na rezerve)
- posilnenie kapacity na L34 v casoch kedy je to potrebne.
Tiez si myslim, aby na L34 jazdil klb iba v mesiacoch september-maj.