Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Schuhu #2784:
nastastie aspon vyvesky su na zastavke. Ale mam odfotene (aj cestu spominanej znacky na Srnkovej).

Potesilo ma, ze plexiskla sa rozsiruju po meste. Navyse vsetky co som videl boli citatelne aj po dazdoch. Skoda ze to este nedorazilo napr. do Podlavic, nehovoriac o Harmanci. V Podlaviciach su aspon normalne CP lepene priamo na plech a zatrete aj zvrchu.
Reakcia na: Papyr #2794:
Ja tu nechcem riešiť úroveň realizácie prepravných potrieb obyvateľov Havířova, ani porovnávať úroveň MHD s ostatnými českými mestami, ja som len chcel poukázať na to, že takýto systém (keď už musí byť), môže prepravovať ľudí aj kultúrnejšie, než sa to deje v BB. Ak je Havířov najhorší v ČR, tak potom kam zaradiť BB?
Re Ostrava: Som rád, že si vasimu vysvetlil, čo ma na ostravskej MHD fascinuje.
Reakcia na: LUK #2792:
To, ze Havirov vznikol ako komunisticka noclaharen pre robotnikov v ostravsko-karvinskom revire v 50. rokoch a postupom casu sa rozrastol na dnesnych 80-90 tisic, to mi je jedno. Ale ktorykolvek cesky dopravny fanusik ti povie, ze z miest tejto velkosti ma Havirov BEZKONKURENCNE najhorsiu dopravu. Ostatne mesta tejto velkostnej kategorie (50-110) su Hradec, Pardubice, Liberec, Usti, Teplice, Vary, Kladno, Budejovice, Jihlava, Olomouc a Zlin, a NIKDE to nie je s MHD tak biedne ako v Havirove, aj ked Kladno sa tomu limitne blizi.

vasi: Ostravska MHD je v ramci CR asi skutocne najlepsia. Tramvaje tam jazdia po perfektnych tratiach zvacsa na samostatnom telese s otvorenym zvrskom, maju tam monolitne vyhybky, huste intervaly, perfektne premakany system prestupov v nocnej MHD, samotne elektricky su velmi ciste, zavadzaju sa NP elektricky, DPO si rekonstruuje a vyraba aj vlastne elektricky s dokonalou bezudrzbovou vyzbrojou Cegelec.
Trolejbusy v Ostrave maju perfektny stav trolejoveho vedenia s rychloprejazdnymi vyhybkami, po ktorych sa aj rychlo jazdi, vozy su udrziavane v bezchybnom stave, DPO si vyraba vlastne NP trolejbusy Solaris (opat s vyzbrojou Cegelec), okrem nich ma aj niekolko NP 21 Tr. Ostravske trolejbusy jazdia rychlo.
Tarifny system v Ostrave je zacleneny do ODIS spolu s vlakmi CD, sukromnymi medzimestskymi autobusmi, kompletnou sietou MHD v Opave. Samozrejmostou su casove jednorazove listky, uz vobec nehovoriac o takej samozrejmosti, ako nastup na vsetky dvere.

Samozrejmostou je cistota vozidiel i zastavok, mraky digitalnych displejov, na zastavkach sa postupne osadzuju bezbarierove tzv. Kasselske obrubniky. DPO okrem ineho okrem Trollin napr. vyraba uplne nove elektricky typu KT8 s NP strednym clankom pre ruske mesto Volgograd. Opravy elektrickovych trati i trolejovych vedeni sa realizuju vo velmi kratkej dobe, takze vyluka casto nepresiahne 1 vikend.

Za seba dodavam, ze sa chcem dozit dna, kedy v Prahe budu jazdit take elektricky, ako maju v Ostrave, po takych tratiach, ako maju v Ostrave, s vylukami tak kratkymi, ako maju v Ostrave. (O trolejbusoch ani nehovoriac, Trollino by bolo pre Prahu vyhra v loterii.)
Reakcia na: LUK #2792:
Jednoducho zboznujem trolejbusy. A nenevidim elektricky.
Re Papyr+vasi: Ja nehodnotím históriu vzniku mesta.
Nefascinuje, ja len porovnávam to, čo som videl za pár dní pobytu. A pri takomto porovnaní sa BB nechytá. V BB chodím MHD len sviatočne, lebo každý iný spôsob premiestňovania je rýchlejší...
A ostravské trolejbusy sú viac menej len do počtu, takže neviem, čo teba na nich fascinuje.
LUK: Plne suhlasim s Papyrom. Neviem, kedy koho mohlo napadnut, ze v takej diere, ako je to "Ostravske sidlisko" Havirov, je dobra mestska doprava. Ved skoro cela Havirovska MHD sa sustreduje na dopravu ludi do civilizovanejsich miest v okoli. Tak hnusna doprava nie je ani v podobnom sidlisku Kladne.
A neviem ako si dospel k tomu, ze ostravska MHD je najlepsia. To by ma fakt zaujimalo. Osobne chodim do Ostravy dost casto, mam tam rodinu a jedine, co sa mi na ich MHD paci, je to, ze tam jazdia trolejbusy.
Reakcia na: LUK #2788:
To na tom v Bystrici musite byt skutocne velmi zle, ked ta tak fascinovala NAJHORSIA PREVADZKA MHD V CESKEJ REPUBLIKE, teda Havirov...
Práve začal opäť jazdiť TAM272 BCA 1040 po trojmesačnaj odstávke. Ešte ráno ho hradil I280.08GO 006AG.
O tom, že najlepšia MHD je v Ostrave, sa tu už písalo. Teraz som ale našiel ďalšie mesto s výbornou MHD. A ak vedúci pracovníci SAD BBDS chcú zachovať súčasný systém fungovania MHD, tak by sem mali ísť na stáž aby videli, ako vlastne má takýto systém fungovať.

Mesto Havířov je veľkosťou porovnatelné s BB. MHD v Havířove prevádzkuje ČSAD Havířov. Odbavovací systém je podobný ako v BB. A predsa tamojšia MHD funguje a má švih. Žiadne preplnené autobusy, žiadne prestoje na zastávkach.

Prevádzkovaných je 22 autobusových liniek (14 celodenných, 1 nočná). Zaradené sú do číslovacieho schématu prímestských liniek, tabuľky sú rovnaké ako v prímestskej, ale na zastávkach sú klasické MHD-éčkové vývesky s rozdelenými odchodmi v prac. dni, sobotu, nedeľu a sviatok. Na zastávkach sú vcelku vkusné označníky: http://www.csad-havirov.cz/hav/pic/pic_os_2.jpg
Väčšina liniek je pekne odtaktovaná s prekladmi. Vyťaženejšie spoje sú zdvojené. Za celý čas som objavil len jeden spoj, ktorý bol veľmi plný, v ostatných by na spočítanie stojacich cestujúcich stačili prsty na oboch rukách (podotýkam v špičke!!!).

Vozový park je tvorený hlavne Karosami B732/932/952. V menšej miere sú zastúpené aj B741/941. Vyskytuje sa aj zopár vozov Agora, SOR a Vario (nie som si ale istý, že sa používa v MHD). Celkove je v dobrom technickom stave, 30% je prestavaných na pohon zemným plynom. Tieto sú v celozelenom nátere, ostatné sú biele alebo klasické červeno-biele.

Používa sa odbavovací systém EMtest. V novododaných vozoch aj s vonkajšími tranparentami. V každom voze sú hodiny. V starších vozoch sa používajú plastové tabule. Toto by som vytkol ako nedostatok, lebo aj na prednom okne je len malé číslo a na niektorých vozoch nie je trasa ani na bočnom okne. Na zadnom okne býva číslo zobrazené systémom a lá Pragotron. Celkove to pôsobí dosť nevýrazne.

Cestovné sa uhrázda v hotovosti alebo elektronickou peňaženkou, alebo je možné využiť predplatné časové lístky. Podľa druhu karty pokladňa pípa asi piatimi tónmi.

Ceny cestovného v MHD:
Základné cestovné 10,- Kč(v hotovosti)/6,30 (z čip. karty)
Zľavnené cestovné 5,-/3,-.
Prestup z čip. karty do 45 min. 3,20 resp. 1,50.
Dôchdcovia platia v prac. dni v čase 4.00-8.00 a 12.00-16.00 plné cestovné, v ostatnom čase zľavnené cestovné...

časové CL z čip. karty (neprenosné):
1.pásmo 2.pásmo 1.pásmo zľ. 2.pásmo zľ.
7 dní 70,- 75,-
30 dní 230,- 240,- 115,- 120,-
90 dní 620,- 650,- 310,- 325,-

Ceny cestovného sú ale vylepené len vo vozidlách...

Webová stránka je troška všeobecná: http://www.csad-havirov.cz/hav/index.php
Reakcia na: Schuhu #2784:
Nechcem obhajovat debilov co take nieco robia, ale je smiesne, ked dopravny podnik pouzije ako staly oznacovnik nieco, co je privarene k staremu kolesu a len tak pohodene v priestore zastavky.
Ondro: asi mas pravdu. Tak, ako vacsina slovenskych miest.
To Vaše mesto je fakt škarede.Je to jednoducho dedina.Som nim sklamaný,ale respektujem jeho moznosti.
Ak ste dnes postrehli, že chýba zastávka na Parkovisku Mičinská, tak pláva v Hrone. Niečo podobné ako v pondelok niekto zahodil dopravnú značku na Srnkovej, tak aj dneska sa niekto odvážil zahodiť zastávku do Hrona (a to ešte na takom frekventovanom mieste a za bieleho dňa, lebo ak sa dobre pamätám, tak ráno tam ešte bola).
Reakcia na: DG #2779:
cau, fotiek z W mam dost. Radsej keby si dal nejake starsie z BB. 😉

S reklamou Avon som aj ja videl len 589AF.
Reakcia na: Vladimír #2778:
a ta tejto linke chodil stale iba modry dvojdverovy ikarus
Reakcia na: Schuhu #2780:

Je to reklama na AVON letná gélovačka. Napr. BB-589AF.
Opäť sa rozmohla nejaká reklama, presne takého formátu ako reklama na Axe efekt. Dnes som ju videl na nejakej B932.
Cau Kami
Ako sa mas mas niake Fotky z Viedne mohol by som ti poslat
CAU DG

Podľa mapy Banskej Bystrice z roku 1995 na Striebornom nám. končila L52, ktorá tak premávala na trase Strieborné nám. - Hronsek.
Petik: S tými modrými Ikarusmi na Striebornom námestí (L54) to mohlo byť tak ako si napísal, lebo zo Strieborného námestia išiel smerom k parku(aspoň tým smerom).
Dnes sa aj mne podarilo vidieť na autobusovej stanici žltú C744.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.