Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tie modre Ikarusy ale asi nebudu z Brezna vsetky, lebo to co si pamatam boli 2-dverove (v Brezne neni MHD)
A co sa tyka preradenia/predaja #133), bolo to v case, ked CSAD Brezno bol asi samostatny podnik. Mohlo to byt okolo roku 1993/94(?).
Pamatam sa akurat ze to chodilo ako posilovy spoj rano od nadrazia na pedagogicku fakultu alebo kde (vtedy som chodil na GJGT) a obcas to riadil taky stary (myslim ze sa volal Palo ?) vodic a obcas mu to pri rozbiehani zo zastavky skapalo 🙂

V tom case si pamatam aj taku velmi staru karosu, ktoru tiez od niekial dovliekli.

A na modre 4-dverove Ikarusy si pamatam z Nitry, no mozno prisli odtial, tazko povedat.
No s ukoncenim vyroby #132 je to dost divne, pretoze o tie 14Tr a 15Tr urcite je zaujem (aj ked uz predsa len vyzeraju trochu archaicky), minimalne v Bratislave, tak preco by to mali prestat vyrabat?
Myslim ze slovenske dopravne podniky by sa potom orientovali na inych vyrobcov, kedze nemaju dotaciu na nizkopodlazne vozy.

Myslim ze elektricky T3 sa uz raz tiez prestali vyrabat, a potom sa ich vyroba obnovila ako T3SU (?).
Citybusy: na 25 to fakt nie je bohviečo, keď sa doňho snaží natlačiť 200 školákov 🙂

21TrACI: môžme tak akurát snívať. Kde by na to zobrali?

Výhybka na Kyjevskom: neveril by si, ale uvažuje sa o tom, nakoľko vypočítaná návratnosť tejto investície je prekvapivo krátka.
Ale zrejme sa v Sásovej raz trolejbusov dočkáme, lebo keď opravovali Starohorskú, tak tam osadili široké kandelábre určené pravdepodobne pre budúce trolejové vedenie.

Š 21 Tr: keď pôjdeš do Bystrice, prípadne to napíš sem do diskusie. Môžeme dať scuka.

Petik: ono ak sú z Brezna tak ich nekupovali, ale len preradili. Vysvetlovalo by to, prečo v MHD jazdia modré vozidlá 🙂
Takže plán do Sásovej určite je, otázne je finančné krytie. BBDS to sama neutiahne a mesto je pod nútenou správou a rozvojové projekty sú utlmené. Najväčšou položkou totiž nebude samotná trať a vedenie, ale meniareň a nové vozidlá. 15TrM sú sami osebe dosť drahé a už sa s ich výrobou v Škode údajne končí. Už sa chcú orientovať len na 21Tr a 22Tr a tie sú ešte o dosť drahšie.
už som chcel pridať svoj príspevok o trolejbusoch v Sásovej a v tom spadla sieť 😞
Este k trolejbusom...
mate niekto tusenie, preco ked stavali troliky na tulsku a internatnu, nepostavili aj tu "spojku" cez zastavku Okruzna? Bolo to len kvoli peniazom?
Teraz to musia tak divne obchadzat a na tej Okruznej by mohlo nastupit dost ludi myslim.

Tiez nechapem, preco nie je vyhybka z Internatnej smer vozovna. To je divne, ze prve spoje musia ist najprv na stanicu a odtial prazdne na Internatnu, a vecer naopak. Vecer by aspon mohol zhodit tykadla, a ked pride pod tu druhu trat tak ich zas nahodit (to je dole kopcom trochu) a usetril by zbytocnu cestu na stanicu.
Co stoji taka vyhybka, ze ju tam nedali? Toto myslim nebude o peniazoch ale skor o blbosti.
Re modre Ikarusy
To bolo celkom zvlastne obdobie, ked CSAD zacalo kupovat stare vraky z ostatnych miest.
Tie Ikarusy boli asi z Brezna. Pamatam sa ako som tym isiel prvy krat, este to malo hore v tej sietke malu smerovu tabulku "MAZORNIK".
Tykadlaky do Sasovej:
To by ma celkom zaujimalo, aky ja rozdiel v nakladoch na prevadzku autobusov a trolejbusov. Nikde som to nezistil.
Bolo by dobre, keby sa mohlo urobit nejake porovnanie alebo jednoduchy investicny projekt (aspon z hladiska Cash flow - v akom case by sa investicia vratila, ak vobec).
Mimochodom, bratislavska stranka ma projekt elektriciek do Petrzky, bystricka by mohla mat projekt tykadlakov do Sasovej.

A este ma napada jedna vec k tym nizkopodlaznym busom...
Mohli by kupit jednu Tr21, ktora by jazdila napr po trase byvalej 7. Invalidi, dochodcovia a zeny s deckom v kociku predsa nebyvaju len v Sasovej. (Alebo ze by v Sasovej byval nejaky boss CSAD?)
Pripadne by mohli vyskusat Tr21ACI (ak sa to uz komercne predava), aby to mohlo zachadzat kvoli tym 3 vozickarom na Viestovu.

BTW: Boli raz u mna kamosi z BB. Cakali na zastavke,
prisiel bus a oni priskocili k zene s kocikom, ze ci nechce pomoct. Ona len podakovala, mierne nadvihla predok a vosla do autobusu. Bol to Citybus:) Oni to vtedy videli asi prvy krat.

Ja osobne tie Citybusy neznasam - malo miesta na nohy a ked je to narvane, tak sa pri strednych dverach neni kde drzat.
Modré Ikarusy ešte jazdia. Ide konkrétne o BCA2602, BCA0133 a BCA0843. 0133 bude zrejme prvá vyradená. Všetky ich mám vyfotené, čoskoro ich dám aj na net.
Ikarusy, ktoré majú generálnu opravu si ešte zrejme pár rokov pojazdia. 8 ks je ich ešte bez GO, a tie by, teoreticky, mohli vyradiť do 2 rokov.

Som zvedavý, aký prínos bude mať Connex pre SAD Bratislava.
Pokial dobre viem, trolejbusova trat do Sasovej sa planovala cez Strieborne namestie a Karlovo, je to este stale tak? Ake vetvenie sa planuje v Sasovej? A bude aj trat z nemocnice na Strieborne namestie? Samozrejme, je to vsetko na peniazoch, ale zaujima ma plan, na co sa mozem tesit. Viete mi niekdo odpovedat?
Ještě jsem zapoměl, jezdí čtyřdvéřovej Ikarus Ik 280.08 v modrém nátěru ještě?
Dík za informejšen. O trolejbusech na Sásovou vím, chtějí je tam postavit už od doby, kdy začaly jezdit. Stěma Ikarusama takto abych si honem pospíšil na vyfocení. No v létě se tam budu muset zastavit, jak pojedu na Balog.
Díkec
Citybusy jazdia na linkách 25 a 80 a cestujúci sú s nimi zdá sa spokojní.

Nové trolejbusové trasy sa asi v dohľadnej dobe stavať nebudú, ale je plán potiahnuť trolejbusy až do Sásovej, na to však mesto momentálne nemá peniaze.

Ikarusy bez GO budú v BB jazdiť max 4 roky, lebo BBDS má v pláne nakupovať cca 4 kĺbové 961 ročne (závisí od peňazí).
Pokud jde o Connex tak je to švédská firma, jeden z největších dopravců v Evropě. zabývá se taky carteringem na železnici. U nás vladtní bývalou ČSAD Ostrava, tj. cca 500 autobusů.Bývalá CSAD Ostrava provozuje 98% veškerých autobusových linek od Kojetína až do Jeseníku. Je to největší dopravce v ČR. Jina Connex vlastní ještě ČSAD BUS Chrudim, jako Connex Východní Čechy. Tam mají cca 300 autobusů a provozují dopravu v Kutnohorském, pardubickém a hradeckém regionu. Takže celý Východní Čechy od Vysočiny až po Náchod. V Praze ještě vůbec nejsou, ale chtěli by vlézt do ČSAD střední Čechy, nebo do ČSAD Vršovice. Ale nevím, nevím, jetsli se jim to podaří.
Nazdárek
tak jak to vypadá v Banské Bystrici? Jak jezdí dva nový City Busy. Nedávno jsem v BB byl a byl jsem velice pozitivně překvapen. Podstatně lepší než v Blavě nebo v Košicích. Plánuje se nějaká výstavba novch trolejbusových tras? Kdy se plánuje ukončení provozu Ikarusů?
Dnes hovoril Mikloš v rádiu, že sa bude navyšovať v sprivatizovaných sadkách základné imanie a to veľmi pozitívnym spôsobom - nákupom nových autobusov. Som zvedavý, čo dôjde (pre zmenu by to nemuseli byť Karosy).
Kami: teším sa!

Petik: no snáď nie 🙂 je to dobré, že to nahovoria profesionálne "hlasy". Ináč najviac sa mi páči hlásenie v prostriedkoch MHD v Brne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.