Áno viem, že by mala prísť druha várka tich hybridných Urbanov, ale už to trvá akosi pridlho, ak sa nemýlim, prvé prišli už niečo pred vyše rokom. A nevieš inakšie koľko ich ma prísť? Prvá várka bola 8+8.
Začul som na AS v BB rozprávať sa zrejme kolegov, a oni niečo také spomínali.
Z tejto dotácie sa nedá vyhlásiť výberové konanie na dodanie vozidiel s naftovým pohonom (pokiaľ sa nemýlim), čiže nemajú si ich ako pretlačiť. Dopravca SAD Zvolen má ešte stále povinnosť dodať ďalšiu várku nových vozidiel z vlastných zdrojov. Výberové konanie očakávam onedlho, nakoľko od septembra potrebujú výrazne navýšiť výpravu, no neočakávam, že by niekto dokázal tak rýchlo dodať vozidlá. Povedal by som, že v priebehu niekoľkých mesiacov dodá SAD ZV nové vozidlá na naftu (aby sa pokryla výprava) a v priebehu budúceho roka prídu tieto nové TB a CNG vozidlá z dotácie, ktoré nahradia Citelisy a doplnia trolejbusy. Odkiaľ máš prosím informáciu, že by to mali byť vozidlá SOR? Viem, že v ZV s nimi majú dobré skúsenosti, len rozmýšľam, či by neboli na bystrický terén príliš "slabé".
Rozumiem, len pri CNG sú vyššie náklady na servis, plus terajšia cena plynu, no neviem. Každopádne by si mali asi pretlačiť vozidla dieslove, ale ak je tam tá podmienka tak neviem neviem.
Hovorilo sa že vozy na plyn už nechcú ani vidieť, preto sa čudujem.
A aj vieme kedy ma byt to výberové konanie? Kým príde celá dodávka nových vozov bude možno leto budúceho roka.
SAD ZV sa začal vracať k nafte pri vozidlách, ktoré nakupuje priamym nákupom t.j. bez eurofondov z dôvodu nižšej obstarávacej ceny. Tieto vozidlá sú financované z dotácie a podmienka je, že musia mať ekologický resp.alternatívny pohon, preto CNG. A o značke sa podľa bude rozhodnuté až po výberovom konaní, ktoré aspoň pokiaľ viem ešte neprebehlo.
Z eurofondov sa majú obnoviť vozove parky v BB tj. trolejbusy plus autobusy.
Lenže pri autobusoch ma ísť po cng vozy čo mi trocha nesedí pretože sad ZV sa začal vracať spať k nafte. A ma ísť o autobusy SOR.
Viete niekto niečo viac?
Linka č. 20:
spoj č. 2: posunutý odchod zo zastávky „Starohorská, rázc.“ z 03:52 na 03:47
Linka č. 26:
spoj č. 1: posunutý odchod zo zastávky „Internátna, otočka“ z 04:00 na 03:55
spoj č. 94: posunutý odchod zo zastávky „Partizánska cesta, čerpacia stanica“ z 03:44 na 03:39
A odkiaľ sa uvoľnia autobusové kapacity? Ako počítam, tak na linku 3 a 5 je potrebných 4 až 5 vozidiel, na linky 25 a 80 bude tiež potrebné navýšenie vozidiel asi o 2 kusy. 7 voľných vozidiel k dispozícii nie je. Jedine v prípade ak oživia zopár Citelisov z rady CA, prípadne nejakú B952/B961 či LE Crossway. Navyše pri tomto vozovom parku by som sa skutočne nečudoval väčšej potrebe záložných vozidiel. Už vo Zvolene boli tie staré Citelisy počas leta mimoriadne poruchové a zopár aj zahorelo. A v kopcovitom teréne ako má BB by som skôr povedal, že je to otázka času
Neviem, údajne preto, ze šoférsky okrem zalomenia vozidla treba riešiť aj ideálnu stopu kvôli vedeniu s tým, že tyče sú na zadnej polke kĺbáku. Ale ak ste s tým jazdil, ja sa určite s Vami nehádam. Mój príspevok bol o tom, že vodič trolejbusu sa zháňa (certifikuje) ťažšie ako vodič autobusu.
"Hlavne kĺbovy trolejbus je najťažšia vec pre šoféra po technickej stránke zo vsetkých MHD modalít" - Toto tvrdenie podľa dotyčného šoféra plynie z čoho? Ako človek, ktorý čo-to s kĺbovým trolejbusom odjazdil, som totiž presne opačného názoru.
Čo sa týka nasadzovania autobusov na trolejbusové linky tak to nie je vecou vozového parku, ale vodičov s oprávnením na trolejbus. Táto certifikácia sa údajne robí 1x ročne. A ak nie je dosť vodičov, pomáhajú vodiči SAD ZV s busmi. Info mám priamo od vodiča. Hlavne kĺbovy trolejbus je najťažšia vec pre šoféra po technickej stránke zo vsetkých MHD modalít. Čo mám tiež od šoféra MHD. Čo sa týka intenzifikácie liniek 1,3,5,25,80 k nemocnici tak je skvelé, že sa idú obstarávať nové trolejbusy, ale netreba zabudnúť, že čoskoro pôjdu linky 3 a 5 vylučne na autobusy, lebo sa bude 1 rok rekonstruovať fončordský most nad Mládežníckou a obchádzka bude po Mladežníckej. Tam sa uvolnia trolejbusové kapacity pre linku 1 kým neprídu nové vozidlá.
Jedná sa o verený status štátnej tajomníčky Ministerstva dopravy SR Denisy Žilákovej na facebooku, uverejnený 22.5.2024. Obsahuje už len fotku dotyčnej dámy s primátorom Jánom Noskom. Znenie kopírujem.
NOVÉ AUTOBUSY A TROLEJBUSY PRE BANSKÚ BYSTRICU
Robíme všetko pre to, aby bola verejná doprava v regiónoch moderná a ekologická. Na tento účel slúži aj balík 350 miliónov z eurofondov na našom ministerstve.
Využitie týchto zdrojov na konkrétne projekty dnes s nami konzultoval pán primátor Banskej Bystrice Ján Nosko so svojím tímom. Prišli s otázkami, na ktoré dostali konkrétne odpovede. Bystričania plánujú zaobstarať najmä nové CNG autobusy a tiež trolejbusy.
✔Pána primátora som informovala o začatí výstavby predĺženia úseku R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča, ktorý je pre mesto i priľahlý región veľmi dôležitý. Pán primátor Nosko ma zase informoval, že Banská Bystrica je na dobrej ceste vybudovať novú špičkovú nemocnicu z Plánu obnovy. Mám z toho veľkú radosť, keď európske peniaze menia naše mestá a regióny.
Ministerstvo dopravy SR
kvorka
https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-zazvonil-zvonec-a-pohadkam-o-ciste-elektromobilite-v-eu-je-konec-50719#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1