No v roku 1990 nebol ani z ďaleka tak rozkradnutý a hlavne nebol zadĺžený tak ako dnes ...
Dobre, môžu tam by aj parkovacie miesta. 300 miest a plocha, ktorú zaberajú je však vymočenie sa do tváre VHD, pre ktorú sa to údajne celé stavalo. No ako počúvam správy a čítam médiá, tak to slúži iba na sebaprezentáciu diletantov, ktorí majú VHD u anusu. ?
Voilà, ďalší rodený demagóg...
Ja som nikde nepovedal, že na vyzdvihnutie treba zrovna 300 miest, iba som odporoval tvojmu tvrdeniu, že nemali vybudovať žiadne parkovanie.
Keď považuješ, v akej ekonomickej kondícii bol štát v roku 1990, tak dostaneš odpoveď aj na tvoju poslednú otázku.
A preto treba 300 miest na parkovanie, že? Lebo 300 ľudí príde autobusom na autobusku zrovna v ten istý čas a nikto nevie, že cca 420 pešieho presunu odtiaľ dokonca existuje MHD, že?! ? Toto ti uveria vieš kde? Poradím ti jednu lokalitu. Pôjdeš ako je závod SAD ZV na Kynceľovskej ceste a hneď ako odbočíš na Senicu, Selce, Priechod a Baláže, tak hneď napravo je taká prudko intelektuálna lokalita, tam ti to uveria ... možno teda ?
Normálne keby sa usporiadali majstrovstvá v obhajovaní zvrhlých dopravných riešení tak Slovensko trhne určite pódiové umiestnenie. Ja by som to nedal ... ?
No dôstojné i keď je autobusová časť schovaná ako keby sa dakto hanbil, že sa tu niekto vozí autobusmi ako keby to bola doprava pre socky a namiesto toho keď prichádzaš vlakom do BB od Zvolena, tak si nemôžeš pozrieť prestrešené autobusové nástupištia riešenie autobusovej stanice z vlaku ale čumíš na zásobovacie vstupy do stanice pre prevádzky a pritom sa to krásne dalo riešiť, že výklady obchodov v priečelí mohli obdivovať užívatelia IAD na Štefánikovom nábreží a autobusové nástupištia mohlo byť vidno od železnice. Dúfam, že vo Zvolene sa urobí to, že ak sa tam bude autobuska budovať, tak ul. TGM preložia na miesto prvých nástupíšť (podľa číslovania nie podľa blízkosti od žel.st.) a že autobusovú stanicu presunú priamo pred železničnú stanicu a urobí sa to ako jeden veľký projekt autobusovej a železničnej stanice v jednom, kde vlastníkom budovy bude ŽSR (teda štát) a nebude si na tom niekto robiť privátny biznis. Môžu tam byť samozrejme 2 reštiky, 2 kaviarne a informačná kancelária, no obchody môžu byť pokojne na kraji celého komplexu a nie medzi železničnou a autobusovou časťou pretože nie každý má chuť sa počas prestupu vláčiť po obchodoch a to zjavne nedošlo nikomu kto okolo bystrickej autobusky "robil".
Bol som dnes ráno na AS. Na vyjadrenie a zhodnotenie funkčnosti bude čas neskôr.
Dlažba pred žel. staniciou stále nie je dokončená. Rovnako ani dopravná kancelária, čakáreň, vývesky s CP a pod. Naopak, obchodná časť je zdá sa kompletne hotová. To len dokazuje, že celá stavba terminálu je prioritne podriadená obchodom a dopravná funkcia objektu je až na druhom mieste.
V každom prípade, vyzerá to celkom fajn. Teším sa, že BB má dôstojnú bránu do mesta. I keď väčšina sa bude tešiť asi skôr z toho, že pribudlo ďalšie obchodné centrum v meste.
Si totálne jednoduchý človek, ale to je zbytočné ti hovoriť, pretože tvojím primitivizmom netrpíš ty, lebo si to neuvedomuješ, ale tvoje okolie.
1. Žiadneho MsZ som sa nezúčastnil pretože v tom čase pracujem a pozrel som si to len zo záznamu, čo tam maestro Modranský splietal, keď si obtieral zobák o túto stránku a obhajoval potrebu zas niekde preprať desaťtisíce za niečo čo už táto stránka robí pomerne kvalitne a robí aj cp.sk. Ja som osobne za to aby sa ušetrilo, dal sa menší balík chalanom z imhd.sk nech to môžu robiť profesionálne na plný úväzok, pre všetky mestá a kľudne časom rozšíriť aj o CP prímestských liniek s jednotným formátom schém liniek MHD. A predčili by ďaleko tie poloamatérske weby SADiek.
2. Snáď mi prepáčiš moju trúfalosť navštíviť autobusovú stanicu akú chcem, kedy chcem, kedy chcem a aj bez tvojho komentára či nebodaj povolenia a následne sa vyjadriť po návšteve miesta. Či nie? No nebol si to práve ty kto sa snažil zmierlivo dakedy, keď si povedal, že :"Najprv dané miesto navštív a potom sa vyjadruj k tomu ako to tam chodí!" a zrazu ti je aj to málo? Alebo sa môžem vyjadriť iba tak aby to bolo presne v súlade s tvojím názorom?
Ááá, Dunčíka už zase vyhodili z práce, takže bol navštíviť kotlety v Besztercebányi, zúčastnil sa mestského zastupiteľstva a pozrel si autobusovú stanicu, čím sa stal dopravným odborníkom ĽSNS.
K novej autobusovej stanici :
1. Včera papalášska akcia, iba pre V.I.P. darmožráčov z radov poslancov, MsZ a pod. "smotánka", pre "podľudí" bude akcia až dnes ... Keď som videl tú bandu so šampanským, čo tam sú možno prvý a posledný alebo pri najlepšom predposledný krát v živote a fotia sa tam ako haranti na pokec, tak mi došlo nevoľno. Ich zásluhy a záujem o vec nulové a úmerne tomu vyzerá aj riešenie priestoru pre verejnú dopravu.
2. Desiatky obchodov a kaviarní hotových, ale čakárne a sociálka pre šoférov a informačná kancelária rozrobené. Ak ste boli v Lučenci či Rimavskej Sobote a porovnáte tamojšie informačné tabule s tým, čo ponúka AS v BB, tak jednoznačne Lučenec a RS sú na tom lepšie! Očividne dopravné služby v autobusovej stanici majú čas, dôležitejšie je nakupovať, pretože denné dochádzanie a kultúrne cestovanie za prácou, vzdelaním a pod. nie je až tak podstatné ako si zaparkovať autíčko, nakúpiť si a spokojne kysnúť.
3. Zaujímalo by ma, že kde budú autobusy prestávkovať, najmä ak tam končí 21 prímestských liniek a čo i len keď tam 10-11 bude mať prestávku tak, že kde tie budú stáť?! Ešte keď sa tam odparkujú iní diaľkoví dopravcovia, alebo teda budú mať ten zámer ... Potom keď si zoberiem, že si stewardky RJ chválili možnosť sa najesť v staničných priestoroch a prestávkovať tam, tak chcem vidieť ako budú behať z Mičinskej ...
4. Ďalšia vec je to kde umiestnili autobusové nástupištia. Vôbec sa nepresunuli bližšie k železničnej stanici. Presuny medzi autobusovými nástupišťami a železničnou stanicou sú síce bezpečnejšie ale dlhšie. Oproti minulosti zanikla možnosť priameho prístupu na prvé nástupište nakoľko na dané miesto nejaký diletant nakvasil komunikáciu pre zásobovanie obchodných prevádzok.
5. Prístup k nástupištiam je buď cez eskalátory na treťom ostrovnom nástupišti alebo potom cez úzke schodíky vedúce k nástupišťu MHD, čo som tiež zvedavý, že čo okrem liniek z Uhliska, ktoré viac nepremávajú ako premávajú tam bude ešte premávať. Nemám pocit, že pri tých ambíciách koľko ľudí sa tam má premlieť, že tie eskalátory a jedno schodište (vhodné skôr ako evakuačné) budú kapacitne stačiť najmä ak tam majú ísť ľudia s batožinou. Nejaký výťah pre ZŤP som si tam nevšimol tiež.
6. Zaujímavá je aj organizácia dopravy v autobusovej časti. Prvé tri ostrovné nástupištia sú orientované od nábrežia na žel.st., ostatné opačne, čiže časť autobusov pred príchodom absolvuje okružnú jazdu cez pol autobusky, časť to čaká počas jej opúšťania. Vzhľadom k počtu nástupíšť, ktorý je nižší a tiež je priestor pre VHD skromnejší myslím, že predstavení majú silno u riti rozvoj VHD a počítajú skôr s jej utlmením než rozvojom.
7. Nie som odborník na stavebné materiály ale som veľmi zvedavý, že koľko vydrží ten povrch vozovky v stanici a tiež kde všade sa tam bude zdržovať daždová voda, keďže riešenia odtokov isto neboli to, čím by sa projektant zaoberal nejak. Čiže v prípade väčšieho objemu zrážok alebo, že sa vyleje Hron, tak doporučujem nasadiť rybárske gumáky. Ešte keď si zoberieme, že nástupišťa sú o niečo nižšie namiesto toho aby boli vyššie (na úrovni obratiska MHD pred žel.st. a priamo pri nej), tak budeme mať možno aj plavecký výcvik čoskoro už najbližšiu jar.
Môj názor na záver je, že stačilo pôvodnú stanicu posunúť bližšie k súčasnej železničnej stanici. Autobusovú stanicu mohli prepojiť cez prvé nástupište so železničnou stanicou krytým prechodom pre peších, ktorí by sa dostali do budovy autobusovej stanice (pri troche triezveho rozumu mohla byť BB prvým mestom so spojenou železničnou a autobusovou stanicou, ale čo už keď sme ponechali autobusovú dopravu v súkromných rukách na jej humpľovanie a drancovanie rozpočtov VÚC), kde by by hneď bola pomerne štedrá čakáreň s informačnými tabuľami (po vzore AS v LC a RS farebne odlíšené linky podľa toho či je to MHD, prímestská, diaľková alebo medzinárodná, či mimoriadna doprava). Daná čakáreň by bola obojstranne priechodná od bus nástupíšť aj železnice (tak ako je v LC a isto nielen v LC ...) a z nej by som až viedol vestibul do obchodnej časti, ktorá sa mala rozprestierať popri ceste, príp. až pri čerpacej stanici. Bohate by stačila presklená promenáda s výhľadom na autobusovú stanicu, resp. na autobusovú časť a po druhej strane obchody. Zásobovanie mohlo byť riešené práve tunelom popod AS (kto potrebuje vidieť zásobovanie vôbec na povrchu?!). A autobusová časť mohla byť rovnako tak krytá vyspádovanou strešnou konštrukciou pre zabezpečenie lepšieho odtoku dažďovej vody a odpratávanie snehu. Príp. to mohla byť kupolovitá konštrukcia ako majú iné moderné autobusové terminály.
Teším sa na reakcie, najmä od tých, ktorí tam osobne boli a neposudzujú iba podľa fotiek, vizualizácií a načmáraných projektov.
Vieš čo "fritéza"? Toto čo dnes mesto objednáva tie hodinové a polhodinové intervaly, to môžu na lazoch ponúkať leda tak ... ? Sa pozri ty mudrlant aj tuto s mudrlantom z elektra ako dnes jazdia ktoré linky v BB vyťažené, že v kĺbových autobusoch na 21,22,24 a 25 do Sásovej si môžeš pomaly vyberať kam si sadneš ... Jediná jedna linka v BB, ktorá celkom rozumne premáva a dá sa využiť aj keď človek príde na slepo na zastávku je č. 1. Ešte keby nesprznili 6ku vytvorením 8ky, tak by to bolo celkom fajn, lenže to je nad mentálne sily SADkárskeho vedenia DPMBB, ktorý už tiež skúpila z časti mafia zvolenská SADkárska, ktorí nevedia ani len vlastné linky prevádzkovať poriadne ale hlavne, že sa serú do MHD ? Alebo by bohate stačilo, keby na meste Noskovci sa nešpárali v nose a dali by zrušiť 3, 4 a 26, a posilnili by sa linky 2, 5, 7 a 28 ako náhrada za ne. Minimálne by boli linky 2, 5 a 7 použiteľnejšie pri polovičných intervaloch oproti dnešku, keď to jazdí menej ako autobus do Brezna.
Nevidim ziadne negativum toho, ze sucastou nadrazia bude obchodne centrum, ani ze bude kde zaparkovat. Nie kazdy ma dobry spoj na nadrazie, preto vytvorene parkovacie miesta kvitujem, aj ked budu primarne sluzit nakupujucim.
Zlucenie funkcie autobusoveho nadrazia a obchodneho centra je podla mna velmi vhodne. Cestujuci maju ako stravit v kulturnom prostredi, kym im pride autobus, zaroven obchodne centrum ziska zakaznikov z pomedzi cestujucich. Vzajomna symbioza.
To ze sa otvori OC o par dni skor nevnimam ako chybu, aspon sa obmedzi chaos, ktory by nastal otvorenim nadrazia a OC sucasne.
A co sa tyka "zlteho vyzieraca", myslim ze by mali byt Bystricania radi, ze tam jazdi autobsova linka s pravidelnymi intervalmi, komfortnymi autobusmi a rozumnymi sluzbami a za cenu listka polovicnu oproti minulosti.
Bol som sa pozrieť na novej autobuske pár hodín pred jej otvorením. Intenzívne sa robí takpovediac na všetkých frontoch, dláždia sa chodníky na predstaničnom priestore. Stále to na mňa nepôsobí ako dokončená stavba. Možno sa tejto noci stane veľký zázrak, ráno otvorím oči a waw. Možno však nie... Inak, vo vnútri stanice sú už vysvietené odchodové displeje a dokonca už aj zobrazujú najbližšie spoje, ktoré by podľa CP v tej dobe odtiaľ mali odísť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
SJT.1
Normálne keby sa usporiadali majstrovstvá v obhajovaní zvrhlých dopravných riešení tak Slovensko trhne určite pódiové umiestnenie. Ja by som to nedal ... ?