Stretnutie trolejbusov na zastávke moskovská rázcestie.. Od cca 16:00,, momentálne som ich napočital 6ks,,osobnú dopravu polícia odkláňa inými trasami. Videl som náhradné spoje v podaní autobusov a baterkových trolejbusov.. Ak niekto vie príčinu, dajte info
ale veď to ide jednoducho: DAL rozdelím na PAL linku (príklad. Kremnica - Nová Baňa) a na DAL linku (Baňa - Blava). A je to, lenže to je o tom, že kým DAL je vecou dopravcu (teda dopytu), tak PAL by mali robiť kraj od CP pončnúc, obehmi vozidiel končiac, čo reálne asi nerobí (lebo to nevie a ani nechce).
Pretože presne na žumpe kvíkajú, že DAL ide v súbehu s PAL, hoci je to naopak, že by mali PAL dať vtedy, keď nič (teda ani DAL) nejde, je vec druhá. A potom mňa šašky Vúcky s neistotou ohľadne PAL v BB kraji natoľko vytočili, že vúcke už ani nos medzi očami neverím, lebo pod pseudodobrom zase ide len o prospech vlastný.
Pokiaľ ide o prestup z Kremnice na vlak, príde mi logický. Žiaľ, ŽSR na trať 150-160 kašlú, tam je sekera 30 min bežná, a aj teraz si pomôžem citátom z vlaky.net:
Účel výluky: Pre zrušenie výhybiek č. 1 a 3 v zrušenej Výh. Voznica, súvislú výmena koľajníc (SVK), opravu koľajového lôžka koľaje (OKLK) a komplexnú rekonštrukciu (KR) nástupišťa na zástavke Voznica medzi ŽST Žarnovica – ŽST Nová Baňa na objednávku prednostu SŽTS OR Zvolen.
Konkrétne sa ide robiť:
zrušená Výh. Voznica: zrušenie výhybiek č. 1 (km 34,297) a 3 (km 33,566).
Žarnovica – Nová Baňa:
- km 33,561 – 34,314 (SVK),
- km 33,562 – 34,312 (OKLK),
zástavka Voznica: km 34,575 – 34,675 (KR nástupišťa).
Výsledok:
prechodné obmedzenie traťovej rýchlosti na 30km/h v km 30,507-30,352 zostáva (?!!)
neopravujú sa obmedzenia Nová Baňa - Hronský Beňadik
klesá priepustnosť traste zrušením ďalšej výhybne
PS: koho už len toto pálilo, aby sa prioritne rušila výhybňa, keď sú tam markantné iné podstatné obmedzenia?
Pokiaľ ide o spojenie Kremnica - Bratislava, tam problém nevidím. Ponuka prímestských spojov medzi Žiarom nad Hronom a Kremncou je veľmi slušná. Na druhej strane, je mi jasné, že ľudia šomrú, lebo prestúpiť v ZH napr. do vlaku, ktorý pravidelne mešká 40 minút, pre nich nie je lákavé. Ale to je už iná debata.
Iná je situácia napr. na trase Banská Štiavnica - Pukanec - Bratislava. Tu naozaj diaľková linka môže chýbať, keďže v ponuke je už len prímestská linka č. 602407 so žalostným počtom spojom. Čiže je to od prípadu ku prípadu iná situácia.
Celkom nerozumiem tým dnešným pár príspevkom a dosť pripomínajú tvrdenie pána z pondelkovej pseudoreportáže v hlavných správach Markízy o zrušení priameho spojenia z Kremnice do BA, kde povedal, že DAL suplujú PAL v kraji alebo že nie je problém, aby tie DAL fungovali, keď ich kraj zadotuje (a nikto to nevyvrátil, čiže to skončilo demagogickou manipuláciou verejnej mienky) a zazneli tam aj ďalšie blbosti.
Tak napr. podľa § 21 ods. 2 zákona o cestnej doprave zmluvu o službách nemožno uzavrieť na diaľkovú dopravu, takže je úplným bludom, že by kraj DAL mohol a mal dotovať - jednoducho by len porušil zákon, čo síce v tejto krajine pre mnohých nič neznamená, ale... DAL supluje PAL tak, že dopravca nerentabilné výjazdy a dojazdy DAL má zahrnuté aj v dotovaných spojoch PAL, resp. DAL ide v súbehu s PAL s tým, že no problem a pod. A ešte nakoniec supluje niečo, haha.
Však to je úplne opačná logika - PAL, resp. objednávateľom dotovaná doprava sa má prevádzkovať vtedy a až vtedy, ak doprava nie je zabezpečovaná dopravcami inak. A objednávateľ má prioritne zabezpečiť dopravnú obslužnosť svojho územia, resp. záujmového územia ponovom - však z čoho má platiť jazdenie do iných krajov, keď rozpočet nestačí na doterajší stav, kde priamo v kraji autobus v mnohých obciach (v iných okresoch kraja obsluhu ako napr. v okolí BB nemajú) cez víkend neuvidia vôbec a pod. a dopravcovia majú zabezpečené podnikanie spôsobom, že čím väčšie náklady urobia, tým väčší budú mať zisk - no skvelá ekonomická teória typu perpetuum mobile v praxi.
Úplne úžasné bolo vystúpenie hneď prvého pána z petičného výboru, kde celý čas riešil, že nastane problém, lebo sa ľudia zrušením spoja DAL 5:50X z Kremnice nedostanú k lekárom do nemocnice v ZH. Hlavne, že o 6:00 ide spoj PAL, ktorý stojí v ZH pri nemocnici, o 6:15 idú ďalšie DVA spoje do ZH a to sa stále bavíme o lekároch, ktorí ordinujú asi od šiestej rána. Však medzi Kremnicou a ZH idú spoje v X pomaly ako MHD. Ďalšia pani v reportáži rozpráva, ako cez víkend k nim nič nezachádza a treba ísť do Zvolena na prestup a pod. - a to stále ale malo ísť o zrušenie spoja 5:50X do BA... No a nakoniec sa pomaly vôbec neriešilo to, že dopravca sa rozhodol zrušiť DAL do BA, lebo sa to neoplatí kvôli nedostatočnému počtu cestujúcich na spojoch a to mu ešte kraj vo viacerých prípadoch vlastne platil prístavné a odstavné jazdy. Tak možno je to príležitosť pre iných dopravcov alebo je skrátka dopyt nedostatočný a riešením len jazda s prestupom na iné DAL, či na vlak idúci každé dve hodiny celý deň - akurát že spoľahlivosť dodržiavania CP je u ZSSK a ŽSR tragická, ale je dosť prehnané, že kraj zachráni každý problém. Zjavne aj na tento účel štát rozmýšľa nad zavedením autority NADA, ktorá by riešila územie Slovenska ako celok, avšak reálnosť fungovania tejto agentúry je asi tiež minimálna.
Ja stále hovorím, že je tu systémový problém. Diaľkové vlakové spoje sú dotované štátom na základe objednávky ministerstva dopravy, rovnako regionálne osobné vlaky. Pri autobusovej doprave je objednávaná mestská a prímestská autobusová doprava, diaľková však funguje na komerčnej báze. Čiže prepojenia bez železničnej infraštruktúry doplácajú na túto situáciu a regióny sú odkázané na milosť autobusových dopravcov, či takúto linku budú robiť alebo nie.
Na vec sa dá pozrieť aj z iného uhla pohľadu. Každý bude môcť cestovať aj po zrušení diaľkových liniek Banská Štiavnica - Bratislava, resp. Kremnica - Bratislava, príp. Zvolen - Krupina - Bratislava, ale menej komfortne (s prestupom a dlhšie). Ak je problém natoľko vážny, že dôjde k radikálnemu zhoršeniu dopravnej obslužnosti, tak to je už ale problém nedostatočnej obsluhy PAL. Diaľkové linky by podľa mňa nemali suplovať dopravnú obsluhu regiónov, ktorá má byť v réžii prímestskej dopravy objednávanej VÚC. Príklad: ak niekto nadáva, že po zrušení diaľkovej linky z Bratislavy do Banskej Štiavnice nebude môcť cestovať medzi Pukancom a Banskou Štiavnicou, tak je to už iný problém.
keď som čítal oznam k zmenám na Krupinskej linke, tak som zistil, že busy zastavujú pri zástavke - ktovie akej a kde je tá zástavka zavesená/zapichnutá. Ale asi iný okres, iný mrav
ani by som sa nedivil, aspoň by si žumpa konečne uvedomila, že DAL tu vlastne dosť podstatne nahrádza PAL, pričom ťažko povedať ako využité boli spoje do NO a TN
Zmena cestovného poriadku linky č. 601454 od 1.7.2019
- spoj 17:13x z Park. Mičinská do Harmanca predĺžený po zastávku Dolný Harmanec, Kohút
- spoj 18:05x z Harmanca do Banskej Bystrice pôjde už zo zastávky Dolný Harmanec, Kohút (18:00), rovnako ako cez víkend
Veľmi vôbec. A mňa udivuje, že napr. včera zase rachotilo Bb-245Ay namiesto trolejbusu. Veď je víkend, vo vozovni toho stojí až hrôza a ide páliť naftu...
Mesto malo mať už dávno dostavanú dráhu do Sásovej a mať možnosť plne využívať trolejbusovú dopravu na všetkých nosných linkách, lenže to by preto musel niekto niečo za desiatky rokov spraviť, pričom neurobil vôbec nič, dokonca ani reči.
Nemala byť 3202 požičaná v Košiciach? A 3201 je v premávke, napr. včera večer som s nou išiel na L 6.
petik