Celkom nerozumiem zdôvodneniu zmeny "... medzi autobusom MHD a uvedeným vlakom. (Posun linky MHD nebol realizovateľný z dôvodov na strane dopravcu SAD Zvolen" a čo s tým teda má potom mať trolejbus L4 dopravcu DPM BB, ako uvádzaš ty (súvisiaci je len príchod na ŽST o 20:29).
Ak to má byť autobus SAD Zvolen, tak to skôr vychádza na spoj L33 THK - Senica idúci zo ŽST o 20:28x i keď sú to nie 2, ale "až" 3 minúty na prestup.
V každom prípade by som videl skôr problémy v čase prestupu už medzi samotnými vlakmi, kde okrem tebou spomínaného R 843 Krivín má o 20:26 príchod medzištátny R 347 Detvan z Ostravy, ktorý ako posledný prípojný vlak od Žiliny a Vrútok zvykne prichádzať s oneskorením v prípade meškania R 611/R 612. A ako správne podotýkaš - už v minulosti ten odchod presúvali na neskôr (aj 20:43 už bol), preto mi bolo dosť čudnú, keď to od decembra dali už na 20:31.
Os 7425 (pôvodná poloha Banská Bystrica 20:31 – Brezno 21:34) bude posunutý odchod o 7 minút neskôr (Banská Bystrica odchod 20:38), príchod do Brezna bude neskorší len o 2 minúty. ZSSK vyšla ústrety cestujúcim, ktorým nepostačovali dve minúty na prestup medzi autobusom MHD a uvedeným vlakom. (Posun linky MHD nebol realizovateľný z dôvodov na strane dopravcu SAD Zvolen). Vlak ide denne.
Malo by sa jednať teda o príchod MHD linky DPM BB č. 4 z Tesca 20:29x, je pravda, že ani zo žst. Radvaň (20:45x) nie je prípoj pokračujúcim vlakom na Brezno.
Tu si ale myslím, že to posunuli aj z iných dôvodov (v minulosti odchody 20:33, 20:35), stačilo im vymeniť čakaciu dobu s oprotiidúcim vlakom (+4) pri križovaní v Medzibrode. R 843 "Krivín", Bratislava-B.Bystrica, zvykne do cieľa 20:25x, meškať zo 5 min., čiže nestačí 6 minút na prestup a včasné vypravenie vlaku na trať 172...
Zmeny v prímestskej autobusovej doprave od 28. februára 2017
1.)
Nový spoj počas pracovných dní: Rimavská Sobota (4:25) - Hnúšťa (4:55) - Tisovec (5:08) - Brezno (5:55) - Banská Bystrica (6:45). V B. Bystrici má autobus prípoj na diaľkovú linku 606506 Lučenec (5:25) - Banská Bystrica (6:55) - Žilina (8:41)
Nový spoj počas pracovných dní: Banská Bystrica (16:00) - Brezno (16:45) - Tisovec (17:26) - Hnúšťa (17:39) - Rimavská Sobota (18:14). Spoj v Banskej Bystrici je prípojom k diaľkovej linke 606506 Žilina (14:00) - Banská Bystrica (príchod 15:50) - Lučenec (17:30)
Nové spoje sú vedené na linkách 609440 (úsek Rimavská Sobota - Brezno) a 607401 (úsek Brezno - Banská Bystrica).
Pozoruhodné je, že nový popoludňajší spoj ide v podobnom čase a takmer identickej trase, ako dlhé roky existujúci spoj linky č. 601471 dopravcu SAD Zvolen: Banská Bystrica (16:10) - Brezno (17:00) - Tisovec (17:45) - Hnúšťa (18:05). Oba spoje sú dotované VUC-kou.
2.)
Nový spoj počas pracovných dní: Lučenec (5:55) - Katarínska Huta (6:33) - Poltár (7:00) - Kokava nad Rimavicou (7:27) - Brezno (8:25) - Banská Bystrica, AS (9:12) - Banská Bystrica, Rooseveltova nem. (9:24)
Nový spoj počas pracovných dní: Banská Bystrica, Rooseveltova nem. (11:45) - Banská Bystrica, AS (11:55) - Brezno (12:40) - Kokava nad Rimavicou (13:41) - Poltár (14:21) - Katarínska Huta (14:45) - Lučenec (15:25)
Nové spoje sú vedené na linkách 606401 (v úseku Lučenec - Katarínska Huta), 606404 (v úseku Katarínska Huta - Poltár), 606425 (v úseku Poltár - Kokava nad Rimavicou) a 607401 (v úseku Kokava nad Rimavicou - Banská Bystrica)
3.)
Nový spoj v nedeľu (resp. na konci prázdnin) pred dňom školského vyučovania: Novoť (14:20) - Dolný Kubín (15:40) - Ružomberok (16:09) - Banská Bystrica (17:20)
Nový spoj v nedeľu (resp. na konci prázdnin) pred dňom školského vyučovania: Banská Bystrica (18:45) - Ružomberok (19:50) - Dolný Kubín (20:15) - Zákamenné (21:07)
Nové spoje sú vedené na linkách 503403 (v úseku Novoť - Dolný Kubín) a 503402 (v úseku Dolný Kubín - Banská Bystrica).
Ten chodník je akurát tak priechodný (nie prejazdný, ale to títo ľudia, čo pešo nechodia, ani netušia), samozrejme ťahať po ňom kufor na kolieskach je naďalej nemožné. Komfort spočíva v tom, že cezpoľná prechádzka sa skrátila, to je asi tak všetko. Hovorkyňa ale vykladala, ako je to skvelo označené - realitu som si bol zistiť včera na mieste osobne a je však opäť niekde inde.
Celý chodník je označený tými pôvodnými tabuľami použitými na začiatku výstavby, konkrétne v počte 3 ks - jedna je v smere od AS na ŽST uchytená na plote pri vchode do tunela pod traťou (je v zornom poli, keď človek prejde cez priechod cez cestu, avšak to by musel najprv vedieť, že dole k ceste na ten chodník vôbec má ísť a nemá už teda po hornom pokračovať smer Nám. slobody, ako keď doteraz bol uzavretý, na čo neupozorňuje nič). A v smere na AS sú dve tabule blízko pri seba na začiatku obchádzkového chodníka, avšak až ZA ROHOM staničnej budovy, takže keď sa z budovy vyjde, nemá človek absolútne žiadnu možnosť zistiť, že ten chodník tam vôbec je a že je už otvorený. Obe tie tabule majú šípku v smere doprava a tak ich inam nemohli umiestniť a hádam by si niekto nedal námahu vyrábať tabuľu so šípkou vľavo, ktorá by jasne navigovala ľudí, ktorí vyjdú zo staničnej budovy v smere doľava za budovu, kde ten chodník na AS je.
Čiže klasika Blbotín n./H. Keby si aspoň zakaždým zistili, v akom stave vec, o ktorej vykladajú chválospevy, naozaj je. Ale som rád, že TV Hronka natočila a zverejnila, ako vyzerala tá doterajšia obchádzková trasa, ktorú MsÚ vrelo odporúčal počas uzavretia chodníka. Teda hlavne tá skvelá zablatená časť cez mláky popri bývalej FIT Aréne.
Ale však oslavujme svetlejšie zajtrašky a úžasný komfort.
Idu zupne volby, Fresovlaky treba rozsirovat (co tam po tom ze autobusova doprava v regione je zufala, hlavne ze budu styri cyklovlaky za tyzden). A ak sa potvrdi co naznacuje CP, ze tento usek nebude tarifne integrovany, tak to bude uz uplny vtip..
Jeffko