V takom pripade by si mesto malo zalozit vlastny dopravny podnik s vlastnymi vozidlami a tie prenajimat DPMBB, aby do buducna mohlo pripadne prevziat MHD od sucasneho nie prilis sikovneho prevadzkovatela.
Dúfajme, že tretí pokus už vyhláseného VO na nové trolejbusy v zložení 3 x kĺb + 1 x sólo už bude úspešný. V opačnom prípade to bude veľká škoda a ja budem zvedavý, aký postoj by k tomuto zaujalo nové vedenie Mesta BB a či by v takom prípade dokázalo investíciu zafinancovať mesto zo svojich zdrojov.
Nedá mi nevyjadriť sa k plánovanej novej autobuske, resp. k demolácii starej. Myslím, že by bolo fajn, keby sa niekto dostal do rozostavanej budovy a urobil nejaké fotky, ideálne ak máte niekto prístup (kontakt na niekoho kto ten prístup má) k pôvodným plánom, urobiť jednoducho takú prechádzku, tu mala byť čakáreň, tu bufet atď... Samozrejme nemám na mysli nejaké vlámanie alebo čo, jednoducho sa s niekým kompetentným dohodnúť a zdokumentovať "stavbu storočia". Myslím žeby to mohlo byť zaujímavé aj pre budúce generácie.
Mimochodom, viete mi niekto ozrejmiť, prečo nebola budova dokončená, resp. ako prebiehala výstavba v 80. rokoch? Príde mi totiž divné, že prvú časť postavili za rok (83-84) a druhú časť nevedeli postaviť za 5 (resp. 6) rokov. Nepríde mi to ako taká zložitá stavba, žeby jej výstavba mala trvať dlhšie. Navyše, za socializmu sa stavalo relatívne rýchlo pokiaľ viem.
Čiže končia nedeľné spoje z Turzovky 10:05 (prích. do BB 13:40), 15:05 (BB 18:10) a späť z Banskej Bystrice do Turzovky o 14:30 a 18:55. Áno, dôvod poznáme...
Ďalšie prerieďovanie zrejme postihne Skylines L511507 Vysoká n. Kysucou-Dudince, bude sa to týkať spojov medzi Turzovkou a BB všetky v nedeľu. Dôvod poznáme...
A teda jednej veci asi nie úplne celkom dobre rozumiem. Pokiaľ ide o dopravné riešenie areálu, tak ten bude napojený od Cesty k Smrečine obojsmernou komunikáciou, križovatka bude prestavaná na kruhovú. Súčasný výjazd z AS na I/66 (oproti bývalej Bille) podľa vizualizácii zanikne. Prístup od Cesty k Smrečine bude pre autobusy jediný možný? Pretože sa tam spomína aj napojenie od železničnej stanice, ale to bude aj pre autobusy či len ako peší koridor resp. prístup pre osobné automobily na parkoviská?
Síce cez náš kraj neprechádza, ale možno stojí za zmienku, SADZA ruší od 1.2.15 linku 511501 Žilina-Komárno v úseku NR-Komárno, pre neefektívnosť a zavedenie bezplatného cestovania vo vlakoch.
mirkobb