Reply on: LUK #2971:
Ad C 1-2 - podľa toho, čo píšeš, by to vyzeralo, že spoje len neustále meškajú, čo však nie je pravda, keďže vodiči nemajú problém ísť v predstihu oproti CP aj +7:07 min (teraz u seba nemám presný podklad, o ktorý spoj sa jednalo, ale bol to posledný spoj L6/2200 idúci z Kyjevského nám. na žel. stanicu ešte koncom mája). Problémom sú vodiči - napr. včera išiel spoj L99/1500 vozidlo BB-589AF zo žel. stanice (ako VÝCHODZEJ zastávky) s meškaním +5:02 min a spoj L6/15:13 vozidlo 1514 +2:29 min. To sú skutočnosti, ktoré sú závislé LEN A LEN na ZODPOVEDNOSTI VODIČA a nemožno sa vyhovárať na nič iné.
Papyr
V banskobystrickej MHD sa prejavuje naplno ekonomicky i dopravacky diletantizmus zodpovednych. Da sa povedat, ze tamojsia MHD umiera. Hned vysvetlim, preco.
V Banskej Bystrici je velmi drahe cestovne (13 Sk za jednorazovy CL, 11,50 Sk z predplatenej karty). Zaroven s tym neexistuju kapacitne linky veduce z jedneho okraja mesta na druhy, takze su cestujuci nuteni pri vacsine ciest prestupovat, za co si musia znova zaplatit. Jedna cesta napr. z Kremnicky do Sasovej a naspat vas vyjde na 52 Sk. Pre porovnanie, 24h listok v Presove stoji 40 Sk bez obmedzenia jazd (!). Dalsia vec, ktora cini MHD neatraktivnou, je dlha doba prepravy, sposobena povinnym nastupom cez predne dvere - stoji sa v radoch. Dalej, intervaly nie su nijako lakave - mimo spicky vo vacsine uzemia mesta je interval 30 minut a dlhsi, pricom je zaroven nezapamatatelny (pre porovnanie, polovica obyvatelov Presova sa na svojej zastavke moze tesit sedlovemu intervalu 7,5 minuty). Cize, kedze MHD je draha, riedka a pomala, straca cim dalej, tym viac cestujucich. Bystricania sa uz naucili chodit aj na relativne velke vzdialenosti pesi.
Cim menej platiacich cestujucich existuje, tym viac musi kazdy z nich zaplatit, aby MHD vobec mohla existovat. Lenze kazde dalsie zdrazenie opat vyzenie z MHD dalsich cestujucich a situacia sa opakuje - bud sa zriedia intervaly, alebo sa zdrazi cestovne.
Uz teraz prezivanie MHD visi na vlasku. Ak naviac dojde k zruseniu zliav pre studentov a dochodcov, bude to uz len milosrdna rana do tyla banskobystrickej MHD.
Tento stav moze byt sposobeny bud hlupostou zodpovednych cinitelov (v takom pripade je zarazajuce, ze takto hlupi ludia vobec mozu o niecom rozhodovat a su pravne sposobili), alebo schvalnou, umyselnou likvidaciou banskobystrickej MHD, co je velmi nepekne voci obyvatelstvu mesta (povedal by som, ze to je zlocin, ale trestny cin rusenia MHD nas trestny zakonnik nepozna). Predpokladam, ze vedeniu mesta nezalezi na tom, ako sa jeho obyvatelia budu prepravovat, a ze miera tohto nezaujmu (=kaslania na volicov) je ohromujuco velka - vacsia ako v Ziline, Presove, Kosiciach i Bratislave. Velky podiel viny maju i samotni obyvatelia Banskej Bystrice - proti tomuto stavu nijako neprotestuju a radsej sa zacinaju vozit autom, alebo (chudobnejsi) chodia pesi. (Ze protestovat vedia, ak chcu, a ze protesty obyvatelstva vedu aj v Banskej Bystrici k ziaducemu vysledku, sme sa mohli presvedcit nedavno pri protestoch obyvatelov Podlavic proti presmerovaniu L34, kde Podlavicania nakoniec dosiahli svoje.) Pritom Banska Bystrica nie je stavana na prehustenie IAD, ktore sa za chvilu zakonite prejavi.