Aj ja si skôr myslím, že je to o neochote a neschopnosti dopravcu načúvať konštruktívnym návrhom. V rokoch 2006 až 2009 uvedenými úsekmi jazdil aj kĺbový autobus (L98/L34).
To je zas ten skvely system primestskej dopravy u nas. Tri spoje za den a potom sa cudujeme ze tym nikto nechodi. Co tak tam radsej kupit jeden minibus a namiesto vozenia cez celu Bystricu spravit pekne pripojnu kyvadlovku Jakub - Spania Dolina (samozrejme s garantovanym vyckavanim na pripoje)? Usetrili by sa dve tretiny vozokilometrov (teda moznost bez narastu vozokm poskytnut dopravu trojnasobne tak casto, to uz mame 9 spojov denne) a vhodnejsie vozidlo by znamenalo dalsi pokles nakladov (opat dalsia moznost navysenia poctu spojov za usetrene prostriedky). A som uplne presvedceny ze napriek nutnosti prestupu by pocet cestujucich pribudol, kedze by bola k dispozicii ovela atraktivnejsia ponuka spojov.
mikrobb to popísal detailne a nie je tam čo vytknúť, a podľa mňa sú toto jediné dôvody prečo sa na linku č.34 nevypravujú kĺbové autobusy...dačo málo som aj ja odjazdil v MHD BB
Prezrel som si celý úsek a jediné nepríjemnejšie miesto vidím jedine ten Rumpel a aj to by som chcel vidieť najprv naživo tade prechádzať kĺbák a až potom by sa dalo vyhodnotiť, či to je problém. Nadbehnúť sa tam asi aj dá, keďže miesto tam je, otázka je len prejazd tesne popri rohu budovy. Žiadne ďalšie problematické miesta tam nie sú, v prípade potreby postačuje doplniť dopravné značenie, ale z pohľadu polomerov oblúkov či prevýšenia tam nie je žiadne zlé miesto. Tie "značné" skolny, ktoré si spomenul sú úplne smiešne a bežne sa jazdí/jazdilo s kĺbmi vo výraznejších výškových rozdieloch - však už len to Kyjevské námestie je neúmerne horšia zákruta, o prevýšení ani nehovoriac.
Táto problematika sa už tu na týchto stránkach viackrát spomínala aj od iných prispievateľov a mne vŕtalo v hlave, že či je za tým len neochota dopravcu vypravovať tam kĺbové vozidlá, alebo aj niečo iné..? V súčasnej dobe, keď je v našej MHD prebytok dlhých autobusov to asi o neochote nebude. A tak ma napadlo, že v tom môže byť asi aj iný "zádrheľ", skôr technického rázu, pretože z pohľadu šoféra môžu byť niektoré úseky prejazdu kĺbovým vozidlom najmä v Podlaviciach problematické! Ono v princípe by sa dalo povedať, že všade tam kde prejde krátke vozidlo, prejde aj dlhé, lenže ide o to že s akými problémami z hľadiska bezpečnosti a pod. Takýmito úsekmi sa javia až tri miesta v Podlaviciach a dá sa povedať že aj jedno pri Mestskom parku na križovatke Tajovského s ul. Janka Kráľa. Ja osobne som vždycky z tohto pohľadu považoval za neuralgické miesto z oblúk v križovatke Povstaleckej a Podlavickej cesty pri Rumpli v smere jazdy do centra! Nedostatočný výhľad na cestu zo smeru od centra kvôli rohu budovy krčmy, s nutnosťou "vystrčiť sa" viac do križovatky, ale tým pádom aj s väčším rizikom zachádzania určitou časťou vozidla do protismerného pruhu a teda potenciálne potom aj s rizikom zrážky s vozidlom v protismere, ktoré taktiež prichádza de facto v neprehľadnom obúku a pri väčšej rýchlosti môže byť doba reakcie vodiča takéhoto vozidla už príliš malá. Ďalším problémom v tejto križovatke môže byť, že v smere z Povstaleckej ulice má táto vetva sklon, čiže nutnosť zastať v križovatke a pohýnanie sa v do kopčeka môže byť najmä v zime pri neudžiavanej ceste problémom pre kĺbové vozidlo. Proste problematická križovatka z viacerých dôvodov, pričom netvrdím, že by tam nemohli jazdiť kĺbové vozidlá, všetko sa dá, ale načo riskovať bezpečnosť cestnej premávky a aj komplikovať život samotným vodičom!?
Druhým takýmto (ale už menej problematickým) miestom je odbočenie z Podlavickej cesty na Gaštanovú, kde sa zas odbáča vľavo na cestu ktorá je taktiež so značným sklonom a tak "zalomenie" kĺbového vozidla by tam bolo značné. Len pre dôslednosť treba spomenúť , že takéto miesta máme v našom meste, napr. na Kyjevskom námestí keď linka 26 odbáča na spojnicu k Mládežníckej nastáva takáto situácia, a taktiež naopak rozbeh v kopčeku keď ide opačným smerom! Niečo podobné by bolo aj pri Rumpli, len s tým rozdielom, že na Kyjevskom má aspoň dostatočný výhľad.
Tretím problematickým miestom pre prejazd kĺbových vozidiel je oblúk v križovatke Gaštanovej a Lipovej na sídlisku. Toto miesto považujú vodiči (čo jazdia tie linky tam) za najviac problémové pre prejazd kĺbovými vozidlami, vzhľadom na pomerne ostrý oblúk a taktiež úzkosť Lipovej ulice v ktorej bývajú ešte aj sproste zaparkované vozidlá! Samozrejme, že sa dá zmeniť ako samotný tvar oblúku a taktiež zakázať parkovanie na spomínanej ulici, ale to by museli páni úradníci na magistráte mesta chcieť!
Takže iba toľko, z môjho pohľadu na nasadenie kĺbových vozidiel do Podlavíc. Fundovanejší pohľad by snáď vedeli podať iní (Kami, LUK, a najmä Flying).
To desatoro je nadherne ?
"8. Večer si môžete dať v meste bez výčitiek drink a vrátiť sa pritom bezpečne domov."
Pouzivatel MHD sa moze z mesta vratit jedine tak peso, lebo ziadna nocna doprava neexistuje. Keby aspon tie denne linky potiahli do polnoci.
Splnenie bežných základných požiadaviek sa omieľa už roky a kam sme sa dostali? V prípade mnohých vecí, ktoré sú v ankete uvedené, ide iba o čisto kozmetické úpravy. Niektoré sú však celkom dôležité. Ide o to, ako sa to celé uchopí a ako sa k množstvu názorov postaví mesto alebo dopravca. Ak nie je ochotné počúvať odborníkov, možno bude ochotné akceptovať spoločenskú požiadavku, ktorá bude spracovaná v rozsiahlejšom verejnom prieskume a bude podporená tisíckami ľudí. Pretože sa tu už roky mláti prázdna MHD-slama a nejaký progres nevidno...
Ľudia dokážu vyprodukovať kopu zaujímavých vecí, avšak nie vždy sú na osoh, resp. ich priorita vo vzťahu k dopravnému systému ako takému môže byť nepodstatná, resp. k realizácii vhodná až potom, sú splnené bežné základné požiadavky.
Je dosť dôležité, aby sa zozbieralo čo najviac názorov ľudí na MHD, do budúcnosti totiž plánujeme tento prieskum použiť pri diskusiách o úrovni MHD v meste. Napríklad, len z prvých cca. 150 došlých dotazníkov až 70 % ľudí by chcelo nastupovanie všetkými dverami alebo 48 % chce v autobusoch a trolejbusoch wi-fi ? A je tam za také 3 hoďky veľa zaujímavých výsledkov...
Takže čím viac vyplnených dotazníkov bude, tým bude tento prieskum objektívnejší. Ak navyše necháte na seba kontakt, tak na záver budeme žrebovať jedného výhercu, ktorý získa dosť fajné KTM-ko za 700 eur a nejaké kredity na "čipku".