Vie mi niekto lepšie vysvetliť zvuk motora "bublifuk"? Neviem čo si pod tým predstaviť.
Fleet numbers: |
|
Type: | TAM 260 A 180 M - AM |
Builder: | Tovarna automobilov in motorjev Maribor, Avtomontaža AM Ljubljana |
Serial number: | 900000593/1992 |
Engine number: | 901000039/90 |
Plate: | BAB 45-70
BA-796FZ (od 12/2001) |
Manufactured: | 1992 |
In service: | 17.4.1992 |
Out of service: | Summer 2007 |
Withdrawn: | 1.7.2009 |
Scrapped: | 29.11.2010 |
Acquisition price: | 4 155 603 Kčs |
Depot: | Petržalka
Jurajov dvor (od 6.7.2006) |
Home line: | 43 (po dodaní)
92/7 (2/2005 - 8/2005) 92/3 (od 5. 9. 2005 do 6/2006) |
Overhauls and changes: | Dosadenie elektronického optického informačného systému BROSE (6/1992?) - po čase sa displeje pokazili a zasklenie predného transparentu bolo zatreté sivou farbou.
Oprava rámu, nové plechy + nový náter (2004, začiatok prevádzky po GO 8.2.2005) |
Information system: | BROSE 004.088.070 (predný maticový DOT displej, 112 x 19 px, 1764 x 303 mm), 004.082.130 (bočný, 112 x 19 px, 1200 x 210 mm), 004.083.080 (zadný, 28 x 19 px, 350 x 210 mm) (od 6/1992?)
BROSE 001.216.020 - ovládač displejov (od 6/1992?) BUSE BS 100 (od 1999) |
Specific signs: | Podľa charakteristického zvuku motora dostal prezývku Bublifuk.
Krikľavozelené fólie na čelnom a bočnom okne pri vodičovi (cca od 14.2.2005). |
Other data: | Pravdepodobne prvý vyrobený TAM 260 A 180 M s karosériou od firmy Avtomontaža.
Do Bratislavy bol privezený 25.3.1992. Prvé jazdy mal na linke 43, kde aj dlhšiu dobu zostal. Po čase vystriedal linky 112, 119, 98, 198, 127, 181, 84 a 95. Autobus býval dlhodobejšie odstavený kvôli rôznym poruchám. |
S499.1023