Stav pracovných električiek OPB (Opravný podnik Bratislava) už dávno nezodpovedá požiadavkám 21. storočia.
Fond obnovy využije Autoslava aj na unikátne riešenia električkovej trate pri Novom SND.
Návrh najvhodnejšieho dopravného riešenia námestí v centre mesta vychádzajúci z prezentovaných súťažných návrhov na ich revitalizáciu.
Ako odporca okamžitej výstavby metra, zmeny rozchodu koľají električky, snoch o vlaku ako náhrade nosného systému sa často sa stretávam s otázkami:
V tomto článku si bližšie priblížime nosné systémy miest Stuttgart, Antverpy a Bilbao.
Faktom je že vo svete je dosť nosných dopravných systémov, ktoré spoľahlivo, bezpečne a pohodlne fungujú aj na rozchode 1000 mm.
V predošlých článkoch sme ukázali, že metrový rozchod nie je atypický, a že rozchod električiek 1435 mm neznamená automaticky kompatibilitu.
Veľa ľudí si mylne myslí, že ak má električka rovnaký rozchod ako železnica, tak je so železnicou kompatibilná.
Pri pripomienkovaní stavby električkovej trate do Petržalky sa často vyskytovala požiadavka nestavať novú trať na štandardnom bratislavskom rozchode 1000 mm, ale na železničnom rozchode 1435 mm.