To mi pripomenulo ako svojho času bol trend presadzovať všade sústavu SI. Vyrábali sa lekárske tlakomery so stupnicou v Pascaloch a aj sa uvažovalo, že rýchlomery v autách budú v metroch za sekundu.
Spojené kráľovstvo je už do roku 1980 plne metrické. Že tam používajú aj iné jednotky nijako nemení to, že normy a predpisy používajú štandardné jednotky SI. Takisto majú všetky balenia uvádzané objemy alebo hmotnosti aj štandardnýchv jednotkách SI. Niekto nikomu nezakazuje kúpiť si plechovku piva s objemom 568 ml, čo zodpovedá jednej Britskej pinte. A dokonca sa také balenia predávajú aj u nás. Hoci historicky mala jedna pinta v Uhorsku objedm 1,697 litra, takže takmer trojnásobok. A rôzne pinty boli v Španielsku, Holandsku, Británii, Írsku, USA, Chile... Preto sa to dnes všade používa milliliter, okrem USA, samozrejme. Ale aj tam už prechádzajú na litre. Coca-colové fľaše sú tam typciké "dvojlitrovky", prípadne aj väčšie 2,5 litrové. Zdvihový objem valcov spaľovacích motorov už dávno uvádzajú v litroch a nie palcoch kubických.
Minimálna šírka cyklistického pruhu je ≥ 1,75 m, odporúčaná ≥ 2,00 m (vrátane hrubej
pozdĺžnej čiary)
Zväčšenie šírky cyklistického pruhu nad 2,50 m sa neodporúča, aby sa predišlo možnej zámene so všeobecným jazdným pruhom zo strany vodičov motorových vozidiel.
Cyklistické pruhy sú zásadne jednosmerné a nie je prípustné vyznačiť dva vzájomne protismerné cyklistické pruhy vedľa seba.
Ak je cyklistický pruh vedený popri parkovacích miestach, resp. popri parkovacom pruhu, musí sa medzi cyklistickým pruhom a priestorom na parkovanie vytvoriť voľný bezpečnostný prúžok šírky 0,5 – 1,0 m pri pozdĺžnom státí a 0,75 m – 1,25 m pri šikmom a kolmom státí, a to aj v upokojených premávkových priestoroch.
Cyklistický pruh sa smie vyznačiť len ak všeobecné jazdné pruhy v úseku jeho vyznačenia zároveň dosiahnu šírku ≥ 3,25 m mimo obce a ≥ 3,00 m v obci.
Ono to tak máš všade v normách. Ale možno to zmenili, skúsim sa spýtať cestára. Ale všade kde som sa pozrel, tak máš pruh, 25cm širokú čiaru, 25cm priestoru a až potom obrubník, či inú podobnú alternatívu a od nej sa potom meria šírka cyklopruhu.
V Anglicku svojho času kvôli tomu menili normy, kde z 0,5m odstupu od prekážky k pruhu je už len 0,25m. Z 25+25cm vzniklo 12,5+12,5cm. Dokonca v mestach sa prestali používať 25cm pozdĺžne čiary (okrem obchvatov, kde je povolená rýchlosť 30mph a viac, čo je ekvivalent 50km/h) a používajú sa len 12,5cm čiary. Na veľa 2 pruhových cestách (jeden pruh tam, druhý spať) v meste nemajú stredovú čiaru, ide o psychologický efekt, kde síce máš cestu podľa normy, ale tým, že tam chýba ten stredný oddeľujúci pruh, máš pocit, že cesta nie je dostatočne široká a teda sa podvedome jazdí pomalšie. Niekto si povie ****ovina, ale funguje to a vodorovné značenie ti začína XY metrov pred križovatkou.
Človek by čakal, že ideálny priestor na oddeľovač je medzi tými dvomi čiarami... A hľa, nová alternatíva sa zrodila Som zvedavý, ako sa dá obnovovať takáto čiara - aj ručne to bude problém.
Len tu je zase problém, že oddelovač mal byť minimálne 25cm od čiary ohraničujúcej pruh. Tu si zase niekto, kto to vymyslel nerobí svoji robotu správne.
Samozrejme to neznamená, že trolejbus má jazdiť na tej čiare, či za čiarou, ale to, že niekto nezohľadnil aj polohu trolejovéhonvedenia, je zase ďalšia ukážka nekompetentnosti ľudí, čo robia v meste.
Toto nie je vobec taka tragedia. Vedenie je este z cias ked boli 2 pruhy smerom hore tj aby vedel ist tbus v kazdom pruhu tj aj ak by bola v kazdom prekazka. Horsie su tie zakruty od Janotovej smerom na HanyM.