"Tie rakúske šikany kto chce obíde cez protismer. Ak nejdeš s kamiónom, tak cez tú šikanu to dá skúsenejší šofér bez problémov v 80-100km/h podľa auta."
Minimálna normová šírka pruhu pre cestu, kde sa pohybujú autobusy alebo nákladné autá v obci je 3m. Čo je dodržané na drvivej väčšine ciest v Bratislave okrem hlavných ťahov ako Panónska, Dolnozemská a podobne. Tie majú 3,25m široké pruhy. Tie rakúske šikany kto chce obíde cez protismer. Ak nejdeš s kamiónom, tak cez tú šikanu to dá skúsenejší šofér bez problémov v 80-100km/h podľa auta.
Napríklad šírka pruhov skôr smerom k minimálnej normovej, aby ťa to psychologicky spomalilo, plus nejaké "šikany" ako pred každou rakúskou dedinou, kde im to funguje výborne.
Základný problém nie sú dva pruhy, ale dva veľkorysé priame pruhy, v ktorých sa dá pokojne letieť 110 a nevšímať si okolie.
Ak by cesta fyzicky zodpovedala vyznačenej štyridsiatke, nebola by nebezpečnou pre chodcov.
Milujem ľudí, čo stoja pri prechode a keď im zastavím, tak mi ukazujú, že mám ísť ďalej.....lebo sa rozprávajú alebo čakajú či pôjde skôr autobus alebo električka.
Áno, iný. Nielen, že je bližšie ku križovatke ale tá cesta je v inej polohe. Tu nebude semafór, je tu ostrovček, namiesto toto aby cesta bola 2+2 s ostrovčekom hoci by tam boli dedikované BUS pruhy.
Toto je iný priechod ako bol pôvodne ? Neviem z fotky vyzerá ako keby bol bližšie ku križovatke ale nemusí byť. Na pôvodnom bol aj semafór s dopytom chodcom, tu to tak nebude ? Stĺpy naň tam sú a ak tam bude tak je ten ostrovček už úplne zbytočný nie ?
To je koľkokrát o lenivosti ľudí a tom, že nikto nechce mať za nič zodpovednosť. Samozrejme treba chrániť slabších účastníkov premávky, ale všetko má svoje limity. Žiaľ pešia a cyklistická loby požaduje od vodičov motorových vozidiel veštecké schopnosti a chodcov a cyklistov považujú za nie zrovna mentálne vyspelých, ktorý proste nič nevedia (nemám vodičák = nemusím poznať predpisy) a potom vznikajú rôzne šialené riešenia, ktoré by nemuseli. V zahraničí hlavne v Ázii ako Japonsko, či Južná Kórea majú svetelné prechody pre chodcov svetlá aj mieste obrubníka. Ak sa spýtaš prečo? Lebo ľudia čumia do mobilu a nepozerajú na svetlá a rovno idú aj na červenú cez prechod. Tak aby keď sú už lenivý, tak nech aspoň vedia. Pozri si, čo sa rieši pri šoféroch, automatické kamery na zisťovanie mobilov atď. Vymýšľajú sa rôzne opatrenia, čo musí robiť motorista, ak stretne cyklistu, ako má byť trpezlivy atď. Ako sa do áut pridáva XY systémov, čo musia mať kvôli ochrane, prilba u cyklistov je fuj fuj, lebo ľudia kvôli prilbe bicyklovať nebudú. A teraz ten najväčší fail, holandská štatistika za posledných 25 rokov podľa lekárov hovorí, že zhruba 75% cyklistov, čo umrelo za posledných 25 rokov mohlo žiť, keby mali prilbu. Myslíš že je to argument, aby mali cyklisti povinné prilby? To nie, ani náhodou. Ale predné brzdové svetlo, čo sa testovalo, tak má šancu zachrániť podľa nejakých výpočtov 0,21% cyklistov pred smrťou, tak ideme rozmýšľať, že to bude povinné. A cez takéto sprostosti sa ide ďalej. Dokonca v jednom prípade v Dánsku to zašlo tak ďaleko, že šofér motorového vozidla čo zrazil cyklistu, ktorý si to preletel na červenú je z 50% zodpovedný za danú nehodu, lebo mal predpokladať, že tade môže ísť cyklista na červenú. Ale ak by to bolo auto, tak je zodpovedný na 0%. Tak rozhodol dánsky súd. Niekto vlastne takto rozhodol, že cyklista či chodec je nesvojprávny a môže si robiť čo chce, lebo vie, že nebude niesť právne následky. A to je choré.
Za mňa je smutné kam ako spoločnosť spejeme v zodpovednosti samých za seba a potom na každú blbosť treba ešte blbšiu záplatu, lebo zo všetkého ak sa dá obviňujeme druhých (viď. napr. úplne nesúvisiace upozornenia na výrobkoch, aby ich niekto nemohol žalovať, keď to použili inak) a kolektívne "trestáme". Nebudem ani odhadovať koľko % populácie sa ako účastník cestnej premávky správa racionálne bez ohľadu na nejaké pravidlá, ale...
Žiadny chodec ak je pri zmysloch, predsa nemôže vstúpiť do druhého pruhu, ak sa nepresvedčil, že aj tam mu zastavia. A môže mu byť jedno či má alebo nemá prednosť, lebo on je ten zraniteľný, aj keď ho trafí len v 30 km/h. Ak tam stojí veľké vozidlo, tak zastavím pred ním a vykuknem či môžem, alebo nie. Poprípade ho nechám odísť a až potom idem. Nech mi nikto nehovorí, že tí zrazení v druhom pruhu sa naozaj presvedčili, že môžu doňho vstúpiť.
Na druhej strane o tom ako vodiči dodržujú pravidlá písať ani nemusíme. Potom napr. v takej Petržalke už nie je asi ani jedna križovatka, o ktorej som nepočul, že nie je nebezpečná (auto vs. auto, auto vs. chodec) a chcú tam semafor. Výsledkom sú všade samé semafory, zúženia, stopky, retardér - to je ten kolektívny "trest".
A pomôže to? Napr. semafor pre peších na Furdekovej. Nájdu sa chodci čo idú na červenú popred prichádzajúce autá, alebo si stlačia dopyt a keďže nič nejde tak prejdú a autám potom naskočí červená pre imaginárnych chodcov. Na druhej strane poctivci prídu k prázdnej ceste, stlačia dopyt a zbytočne čakajú. V kombinácií s tým že následne prídu autá ktoré ak by chodci hneď prešli musia zastaviť je to ten najhorší prípad pre všetkých, lebo sa všetci zdržujú navzájom hoci by nemuseli. Ideálne za chodca je prísť a hneď prejsť, pre vodiča zastaviť len ak je pre koho, lebo potom nám tu pribúdajú experti čo prechádzajú na červenú a na "skoro červenú".
Ako chodec nemám v BA zlú skúsenosť s tým že by som niekde na prechode musel dlho čakať kým mi niekto zastaví. Takže riešenie s ostrovčekmi hoci aj na ceste 2+2 za mňa ideálne riešenie. Ale niekto prišiel s TP117 ...