Reply on: S499.1023 #33:
Pred revolúciou si nespomínam na žiaden otvorený zvršok s vignolovou koľajnicou (okrem toho krátkeho úseku na Zlaté piesky). V tých rokoch som bol ešte dosť sprostý na to, aby som na koľajnice dával vylámané kusy asfaltového prekrytia trate (konkrétne pri SND, ale aj na Špitálskej - pred 1988), a vodiči boli rovnako sprostí, že cez mnou starostlivo cez hlavu koľajnice aj žliabok trčiace kusy asfaltu bez mihnutia oka plnou jazdou prešli. Že sa to potom "nalepilo" na kolo a búchalo ako keby bolo "obuté" im bolo jedno. Nemôžeš čakať odo mňa, že by som vtedy tomu rozumel. Nakoniec, tí vodiči asi tiež nie. Neviem ako by sa zachovali dnes. Kedysi akoby nemali pud sebazáchovy, keď niektorí jazdili proti hrotu rýchľosťami nad 30 km/h (aj keď neviem či bola výhybka zaklinovaná, to som vtedy neskúmal). Ale takmer všetci úplne kašlali na 2. podvozok zadného vozňa súprav, ktorý spravidla išiel 40 km/h proti hrotom v priamom smere. Prešli 1. podvozkom pomaly a dali plnú jazdu. Je jediná možnosť to zistiť dnes, či sú vodiči rovnako blbí. Hmm. Kde nájdem vylámané kusy asfaltu?