Tam je tuším problém s údržbou, že tam nie je revízny kanál. Ak sa nevybuduje v budúcnosti, tak môžeme asi na dlhodobú ostrovnú premávku (viac, ako jeden-dva dni) zabudnúť.
Ja osobne si myslím, že obratisko KV sa robilo pre plánované výluky medzi Tunelom a Karolovou Všou, kedy by sa tam mohla zaviesť ostrovná prevádzka. Navyše obratisko umožňuje aj prevádzku jednosmerných vozidiel. A na záver si myslím, že sa aj tak nič také robiť nebude, lebo v Bratislave sa to nikdy tak nerobilo a bolo by to príliš zložité.
Pri dlhšej MU to môže mať význam, ako píše S499.1023, ale aj tak je otázne, či tam budeme mať dostatok vozov na slušný interval medzi Molecovou a Dúbravkou. Čo sa obratiska v KV týka, tak tam dokážeš ukončiť električky prakticky ihneď a bez nejakej zložitej organizácie.
Tak samozrejme, ak to je nieco ako auto v kolajisku, tak je to na zvazenie, ale kebyze to je ako bolo strhnute vedenie v Petrzalke na niekolko dni a uviaznu tam elektricky, tak nie je to lepsie ako relativne zbytocne hltat volne vozy na dopravu az do Dubravky? Nerobilo sa napriklad aj obratisko KV kvoli tomu prejazdne aj z/do Dubravky?
T6 mozes bud odstavit v KV alebo ich otocit a poslat do Dubravky a nechat 1 kolaj prejazdnu z Dubravke (plus jednu ci 2 supravy mozes odstavit aj na Molecovej/za odstavnou kolajou)
EDIT: 2 vies odstavit na Molecovej, 7-8 v Dubravke s tym, ze 1 kolaj ostane volna, a 4 vies s kludom nechat v KV - cize dokopy vies "odlozit" asi 13-14 suprav tak, aby 30T nezavadzali. A ked si zoberieme, ze na 4 a 9 je 17 vozidiel dokopy a operujeme na mensej casti useku pre dane linky, tak tam urcite nebude problem tych par vozov odparkovat
Ja som chcel poukázať na to, že cúvať s T6 (a kvôli nim aj s 30T a všetkým ostatným) do obratiska bude trvať dosť dlho a hlavne ich, ako píšeš ty, nebude kam "upratať." Možno by sa to ešte dalo urobiť tak, že by všetky električky (stojace smerom do mesta) išli do mesta a jednosmerné by sa na Molecovej odstavili v zastávke a za ňou, zatiaľ čo 30T by išli na odstavnú koľaj a otočili sa. Sám som zvedavý, ako by to dispečeri zvládli a či by sa skôr neodstránila MU, ako by to všetko vycúvali, upratali a zorganizovali.
u normalnych to ta t6 moze bez ludi vycuvat zo zadneho panelu, skor by bol problem kam upratat tie "jednosmerne" vozy pocas takejto situacie (do obratisk sa asi vseky nespracu)
PS: zazil som uz aj ze aj jednosmerne vozy cuvali z obchodnej pocas mimoriadky (oboma smermi) aby sa mohli cim skor vratit do premavky po obchadzkovych trasach a nestoali tam zbytocne uviaznute, takze je to o tom nakolko schopny dispecer to zoberie do ruk....
Na 4ke boli dost casto/pravidelne pred vylukou (a par kusov sa objavovalo aj na 9). Plus 1-2 vozy, co uviaznu medzi Molecovou a Dubravkou (+ZV bol tusim skoro vzdy 75xx) je lepsie riesenie ako cakat 30-60 minut za ZV kym sa dotrepu cez cele mesto.
Si: X5 sa moze otocit za Segnerovou cez priecestie
Ramzi: Ano, bude fakt lepsie z Dubravky prestupit na X5 na Segnerke a potom na 32/33 na Molecke ak pojdes smer DD alebo pojdes do okolia Molecovej (Lidl, KCK, kniznica, atd)
hmm inak ked tak nad tym rozmyslam, v pripade mimoriadky na trati medzi tunelom a molecovou, by obojsmerne elektricky mohli vykonavat dopravu aspon v useku molecova-karlova ves-dubravka, avsak je pravdepodobne ze kvoli sinalnemu planu krizovatky by do zastavky "molecova" vojst nemohli, a na druhej strate nahradna autobusova doprava ak prejde tuto krizovatku smerom do KV, tak sa zas nema velmi kde nejak blizsie otocit...