Reply on: 110mat110 #13:
Ja to mám vyskúšané priamo. 50 m odo mňa nie je iba výpadovka, ale na nej aj svetelná križovatka s nákladiakmi, kamiónmi a zápchami v špičke, brzdením a rozbiehaním. Napriek tomu teraz sediac pri pracovnom stole počujem predovšetkým ventilátor notebooku a v pozadí motor chladničky. Ešte viac na pozadí je prúdenie vzduchu z rekuperácie a občas pri otvorenom okne zvuky dopravy z tej križovatky, niektoré z nich sú infrazvuky. A ako som písal, sme bez protihlukovej steny. Myslím že horšiu situáciu majú bežne v dedinách obyvatelia domov pri hlavných cestách. A predsa pri šoférovaní vídavam nové staveniská pri hlavnej ceste v každej druhej dedine. Keby ten hluk tak vadil, prečo by ľudia naďalej stavali aj pri hlavných cestách? Z praktického hľadiska by som z toho problém nerobil. Jasné – nie je to prémiové bývanie, ale je to bežný slovenský normál pre desaťtisíce domov. A podobne, čo potom paneláky na rohoch križovatiek na Terase? Mizerné miesto, ale byt v nich splácate pol života. A poznám ľudí, pre ktorí považujú bývanie na Terase za ideálne, lebo je odtiaľ "blízko do mesta" a hluk pre nich nie je rozhodujúci. Preto si myslím, že možnosť dať 200-metrový pás pri časti rýchlodráhy na bývanie za protihlukovou stenou nie je v porovnaní s inými lokalitami v meste žiadna katastrofa. Už teraz je v Košiciach veľmi veľa horších miest (a pritom drahších), takže mnohí by stavaním tam mohli ísť "do lepšieho". A tiež časť dĺžky územia by mohla slúžiť pre malé firmy (haly, budovy, dvory), ako je to na výpadovkách bežné.