No, jedno, nad cim asi nikdy naozaj nevyhrame, je ludska blbost. Aspon by sa tak ochranili vozidla MHD ;-P.
Na takychto uz jedine silove pole zo Star Treku, co nabehne okamzite.
Šialene nákladné riešenie, ktoré by podľa mňa neeliminovalo cezpoľných, čo v tme nevytušili (nevyznačenú) trasu pruhu. Viď tie vozy na pražskom linku, čo ich neodradila zábrana. Keď už, tak radšej osádzať doplnkovú tabuľku Tvar križovatky alebo niečo podobne názorné, aby už pred križovatkou bolo jasné, kam ísť, a nemusel človek chaosiť až pred stĺpikom v jeho domnelej dráhe.
(Inak, ako to, že na Záhradníckej to v pohode funguje?
Hm, ked sa tak na toto pozeram, nedalo by s to spravit povedzme tak, ze pre elektricky by boli taketo odklopne zavory ovladane bud z elektricky alebo automaticky snimanim polohy vozidla, cize voz by sa zavory nemusel ani dotknut? Prejazd by bol osetreny fotobunkou a casovacom.
Zaroven, v mieste prejazdu, rovnobezne s tratou na jej okraji, by boli vysuvne zavory, ktore by fungovali v inverznom rezime, t.j. zasunuli by sa do prejazdu, cim by ho fyzicky oddelili v case, ked by prechadzala elektricka. Mohli by to byt napr. aj take stlpiky, ako sa pouzivaju v centre, kedy si vodic dodavky vie taky stlpik spustit nadol, aby mohol prejst. Vsetko by sa to tiez dalo sklbit s planom CSS na prejazdoch. Stlpiky by boli vybavene vystraznou signalizaciou.
Pozdlz trate by sa osadili tensie a menej rusive trvale stlipky, ktore by zabranovali vojdeniu na trat, no zaroven by nevyhnutne neblokovali chodcov.
Nie prave najlacnejsie, ale urcite by to znizilo pocet kolizii. Pri odbocke z Mlynskej doliny by sa patrilo radsej vymurovat zelezobetonovy sokel tak do polmetrovej vysky ;-P.