Nejazdí tam napríklad na výnimku niečo železiarenské? Napríklad v Děčíne jazdievali po hlavej ceste Desty so zodvihnutými vidlami, ktoré prevážali čosi medzi budovami jednej fabriky, rozdelenej cestou 1. triedy. Mali tam na to aj nejakú oficiálne neexistujúcu dopravnú značku.
bratia cesi nemaju problem pre istotu vyznacit aj max. sirku. asi pre pretekarov, ktori by chceli ist dverami napred https://goo.gl/maps/pdZMruXk67yKfQkc8
Pokiaľ má vozidlo výšku podľa normy, tak vodič môže oprávnene predpokladať, že daným miestom prejde. Ak nie, tak je to chyba správcu cesty, nie vodiča.
Značky s väčsou hodnotou ako 4,1 m sú úplne zbytočné, keďže v podstate môžu nastať tri situácie, keď je vozidlo vyššie ako je povolené:
1. Vozidlo ide v režime nadrozmernej prepravy a vtedy vodiča takéto značky nemusia zaujímať, keďže má pevne danú trasu
2. Vodič nevie, že prekračuje povolenú výšku (napr. omylom zdvihol korbu alebo rameno) a teda prejde okolo značky s tým, že predsa jeho vozidlo má správnu výšku
3. Vodič naložil nad normu a ako už spomenul Ike, keď už úmyselne porušil iný predpis, jedna značka ho nezastaví
Napokon, existuje jednoduchá vec na zamedzenie vjazdu vozidiel vyšších, ako je povolené (bez ohľadu na príčinu) a tá je tu použitá...
Na druhej strane, keby tam nebola žiadna značka o výškovom limite, vedeli by vodiči autobusov naisto, že sa tam zmestia s akýmkoľvek vozidlom?
(Mimochodom, nie je to zďaleka jediné miesto, kde sa hlási výška mimo spôsobilý interval. Troleje na priecestiach sa bežne označujú 4,85m, most na D2 pred Stupavou má tabuľu 4,7m, na križovatke Gagarinky a Tomášikovej je v radení pruhov tiež zaznačený nejaký vyše štvormetrový limit...)
Načo je značka maximálna povolená výška 4,20 m, keď žiadne vozidlo, ktoré nie je označené ako nadrozmerný náklad s presne určenou trasou nie je s väčšou výškou spôsobilé na jazdu na pozemných komunikáciách? Očakávame, že niekto, kto vyštartuje s nespôsobilým vozidlom bude dodržiavať značky?