Keď sa to tak vezme, celé mestské lesy by potrebovali obrovské investície do mobiliáru. Síce sa spravili na úrovni menšie areály (Partizánska, Kačín, rozhľadňa), ale vo zvyšku územia nikoho netrápia odhnívajúce či rono chýbajúce lavičky a altánky. Holt, keď bolo dlhé roky prednejšie zarobiť ťažbou než slúžiť rekreácii, čo iné vlastne čakám...
Tomuto "argumentu betónom" nerozumiem. Asfaltové cesty nevadia? Hneď vedľa parkovisko plné áut nevadí? Ale vyvýšené nástupište by už vadilo? Toto nie je národný park s piatym stupňom ochrany.
Predpokladám, že túto linku využívajú najmä ľudia s trochu obmedzenejšou schopnosťou pohybu, ktorí sa konečne vedia sami dostať na Kamzík a trochu sa prejsť v prírode. A možno aj rodičia s kočíkmi. Obe skupiny by ocenili zvýšené nástupište.
Samozrejme, civilizovanosť nástupišťa zahŕňa aj takú maličkosť ako lavička, ktorú by určite starší ľudia ocenili, a azda aj prístrešok. Mohol by sa pokojne vybudovať drevený prístrešok, ako na niektorých zastávkach linky 43.
je pravda ze moznost obrubnika z kamena som si nejak neuvadomil, v kazdom pripade aj ten musis nejak v terene fixovat (a ten beton tam asi nejaky bude aj ked ho neuvidis hned na povrchu)
akykolvek strk ako povrchova uprava pokial nie je na mieste viazany niecom ako cement sa ti postupom casu prepravi do okolia (a teda odbudne z miesta urcenia; a ani ten cement nie je vseliek, aj beton sa postupne zvetrava a sprasuje, len ak bol spraveny dobre tak ten cas je o hodne dlhsi ako pri neviazanej kamenine)
Po staniciach sa zo sypajúcich sa Easov sype železná ruda Keby si chcel zábavnejší a farebnejší materiál než obyčajný štrk.... v Leopoldove toho ležia asi 3 tony....Fialové guličky hliny, mokvajú, ale nie sú ako blato...
Vôbec to nie je taká veda. Obrubník z lomového kameňa - ako v civilizovanom meste, zaň drobný štrk alebo radšej kvalitne spravený mlat (nie tie blatové paródie). Nič neujde, nič nebude špiniť, použijeme v prírode prírodné materiály, dobre to poslúži a ešte to aj bude vyzerať ako lokalita na úrovni a nielen náhodne do lesa vyliaty asfalt.
To je kvôli tomu, aby to bolo vyvážené, civilizované nástupište nie je ani na druhej konečnej tejto linky
Inak keď sa v Google Streetview, približujete k obratisku Koliba, stoja v ňom 6268 a 6310 (a 1900) a keď sa dostanete až priamo do obratiska, sú tam 6006 a 6003. Tomu hovorím cesta v čase
tu zeminu musis na nastupnej hrane aj nejak udrzat, na to je stale ten beton (obrubnik) najlepsi, ale teoreticky by to zvladol aj kus dreva (zhnije rychlo) alebo zeleza (prehrdzavenie mu potrva trosku dlhsie)
PS: a ked tam dorobis hranu a za tym bude hlina, zas tu bude kritika ze sa vystupuje do blata/prachu/... (dopln si formy uslapanej hliny v roznych formach rocneho bdobia a pocasia)
Predpokladám, že keď už niekto cestuje do prírody, tak očakáva skôr menej než viac betónu a môže byť rád ako za linku ako takú, tak za to, že je nízkopodlažná a ešte je to aj elektrobus.